  • 1. Data: 2009-11-05 21:15:21
    Temat: W którym miejscu zaczyna się/kończysię dana miejscowość?
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Pytam z czystej ciekawości i w ciemno, bo nawet nie wiem czy jest to regulowane
    przez jakiekolwiek przepisy. Sytuacja jest typowa: dojeżdżamy do punktu, w
    którym kończy się miejscowość X (o czym informuje tabliczka z jej przekreśloną
    nazwą). Jadąc dalej po pewnym czasie (zazwyczaj nie od razu) widzimy kolejną
    tabliczkę oznajmującą, że właśnie wjeżdżamy do miejscowości Y. Moje pytania:

    1. Gdzie oficjalnie kończy się miejscowość X?
    2. Gdzie oficjalnie zaczyna się miejscowość Y?
    3. W której miejscowości znajduję się będąc pomiędzy tabliczkami wyznaczającymi
    granice miejscowości X i Y? Jeszcze w X, już w Y czy może ten teren to
    taka "ziemia niczyja", która formalnie nie leży w żadnym mieście/wsi?

  • 2. Data: 2009-11-05 21:23:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > granice miejscowości X i Y? Jeszcze w X, już w Y czy może ten teren to
    > taka "ziemia niczyja", która formalnie nie leży w żadnym mieście/wsi?

    Granica miejscowości wynikająca z map geodezyjnych najczęściej znajduje się
    pośrodku tablic - o ile są względnie blisko. Jeśli zabudowa ma taki
    charakter, że mamy miejscowość a potem kilka kilometrów trawy, to
    najczęściej tablica z nazwą miejscowości znajduje się nie na jej granicy,
    tylko przy dojeździe do pierwszych zabudowań. Chodzi o to, że zapomniałbyś,
    w jakiej miejscowości jesteś.

    Natomiast administracyjne granice miejscowości są znaczone na mapach
    geodezyjnych bardzo dokładnie - w praktyce z błędem grubości linii, czyli
    około 50 cm w terenie.

  • 3. Data: 2009-11-06 06:51:27
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 5 Nov 2009 22:23:54 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]

    Jeśli chodzi o obowiązywanie ograniczenia prędkości na terenie zabudowanym,
    i z tego tytułu pytanie się odnosi gdzie się zaczyna a gdzie kończy
    miejscowość, to ma znaczenie ustawienia tabliczki D-42 lub D-43
    http://images.google.pl/images?gbv=2&hl=pl&safe=off&
    sa=1&q=D-42&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w&aq=f&oq=&start=
    0

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    DTP 2006