  • 11. Data: 2009-11-06 07:56:01
    Temat: Re: Ile jest warte 20.000 z 1980 r. dzisiaj?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kbb pisze:

    > Nie wiem jak to wygląda od strony prawnej, ale od faktycznej wyliczenie
    > biegłego jest całkiem poprawne. No moze troszke zawyżone, ale tylko troszke.
    > Najsensowniej jest przeciez odnieść to do przeciętnych zarobków a te w
    > latach 70 i obecnie są w liczbach bezwzględnych zbliżone.

    Czy jeśli kaucją byłby maluch, to teraz trzeba oddawać mercedesa?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-11-06 08:06:28
    Od: "czarny.swierk" <c...@o...pl>

    Dnia 06-11-2009 o 08:44:58 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > A dlaczego uważasz, że powinna być wzięta pod uwagę inflacja, skoro
    > strony się tak nie umawiały? Kaucja to kaucja. Po określonym czasie
    > zostaje zwrócone to, co zostało założone.

    Były sprawy sądowe z PZU dotyczące ubezpieczeń dzieci, końcowa wypłata
    była śmiesznie niska. Sądy rewaloryzowały często te kwoty, tylko że nie
    wiem, ile wspólnego rewaloryzacja miała związek z inflacją i czy na te
    same argumentu można się skutecznie powołać przy kaucji.

    --
    pozdrawiam
    adam

  • 13. Data: 2009-11-06 08:22:21
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Czy jeśli kaucją byłby maluch, to teraz trzeba oddawać mercedesa?

    A czemu nie? Skoro kiedyś ktoś musiał pracować 3 miesiące na daną kwotę,
    to wg mnie ona teraz powinna być zwrócona również jako trzymiesięczna
    pensja.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2009-11-06 08:36:13
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Czy jeśli kaucją byłby maluch, to teraz trzeba oddawać mercedesa?

    Hmmm - no wiesz, jest taka exTradycja, że jak nam porwą furmanke, to
    będą musieli oddac samolot... :P

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 15. Data: 2009-11-06 08:38:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    czarny.swierk pisze:

> [...]
    > wiem, ile wspólnego rewaloryzacja miała związek z inflacją i czy na te
    > same argumentu można się skutecznie powołać przy kaucji.

    Procesy te miały (przynajmniej te pierwsze) wydźwięk socjalny. Znaczy
    się, jeśli Twoi rodzice się wzbogacili trochę, to dostawałeś, to co
    wyliczyło PZU, jeśli miałeś trochę szczęścia to nawet szanse na jakis
    1000 zł miałeś szansę...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 16. Data: 2009-11-06 13:51:09
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Eeee ;) Niedawno pytałem o podobną kwestię - u mnie rozchodziło się o
    > wkład mieszkaniowy w spółdzielni mieszkaniowej.
    >
    > Biegły sądowy radził ponad miesiąc i po miesiącu wydał z siebie opinię,
    > że 40 tysięcy złotych z lat siedemdziesiątych warte jest dziś około 40
    > tysięcy złotych ;) (W ekspertyzie było kilka wariantów liczenia, z
    > których wynikło że owo 40 000 złotych jest dziś warte od paru złotych do
    > stu tysięcy - wziął w związku z tym biegły zastosował średnią). ;)

    Nazwał jakoś te metody?
    Mozesz napisać na priva nazwisko tego biegłego i w jakiej specjalności
    jest biegły przebiegły ;) ?

  • 17. Data: 2009-11-06 14:44:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Na jakich zasadach obliczyć kwotę która ma być zwrócona?

    poza tym co zostalo tu napisane, mozesz zastosowac bardziej przyziemnye
    wyliczenia, a mianowicie przepiczyc na dolary, ile za te 20 tysi mozna ich
    bylo kupic wtedy i za ile sprzedac teraz

  • 18. Data: 2009-11-06 15:20:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > wyliczenia, a mianowicie przepiczyc na dolary, ile za te 20 tysi mozna
    > ich bylo kupic wtedy i za ile sprzedac teraz

    Dlaczego akurat dolary? A może złoto? A może tranzystory?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2009-11-06 15:35:51
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Dlaczego akurat dolary? A może złoto? A może tranzystory?

    Właśnie dlatego IMO ów biegły sądowy stworzył wyssanego z palca gniota,
    nijak mającego się do realiów. Ciekawe, czy skasował za miesiąc "pracy"?

  • 20. Data: 2009-11-06 23:18:00
    Od: " GK" <k...@N...gazeta.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Podzielić przez 10000, do zwrotu 2zl.

    Jeśli kaucję wpłacono w 1980 r. to zapewne chodzi o mieszkanie komunalne.
    Jeśli tak, to dlaczego nie skorzystać z art. 6 ust. 3 socjalistycznej Ustawy
    o ochronie praw lokatorów?

    GK