  • 1. Data: 2005-09-11 11:24:03
    Temat: Horror
    Od: "Tymczas" <a...@g...pl>

    Jestem panną,matką trójki dzieci.Na dwoje z nich mam przyznane alimenty
    wyrokiem sądu od ojca dzieci,z którym nie utrzymuję żadnych kontaktów,a
    egzekucja tych alimentów jest całkowicie bezskuteczna.Trzecie dziecko
    mam z
    mężczyzną,z którym aktualnie mieszkam.W Gminnym Ośrodku Pomocy
    Społecznej
    poinformowano mnie,że w związku z tym nie mogę ubiegać się o zaliczkę
    alimentacyjną powołując się na ustawę z dnia 28 listopada 2003 o
    świadczeniach rodzinnych oraz Rozporządzenie Ministra Polityki
    Społecznej z
    dnia 2 czerwca 2005 w sprawie sposobu i trybu postepowania w sprawach o
    świadczenia rodzinne.Uważam,że w moim przypadku treść ustawy,na którą
    powołuje się Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dusznikach
    Wlkp.,została źle zinterpretowana co spowodowało,że zostałam pozbawiona
    zaliczki alimentacyjnej na dwie córki.
    Pragnę przytoczyć fragment treści ustawy z 22 kwietnia 2005 roku o
    postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce
    alimentacyjnej
    traktujący m.in. o osobie samotnie wychowującej dzieci,który brzmi:
    Art. 27. W ustawie z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach
    rodzinnych
    (Dz. U. Nr
    228, poz. 2255 z późn. zm.13)) wprowadza się następujące zmiany:
    g) pkt 17 otrzymuje brzmienie:
    "17) osobie samotnie wychowującej dziecko - oznacza to pannę, kawalera,
    osobę
    pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę
    rozwiedzioną, wdowę lub wdowca, jeżeli wspólnie nie wychowuje dziecka z
    ojcem lub matką dziecka;".
    Również wyjaśnienia dotyczące stosowania przepisów ustawy o postępowaniu
    wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej oraz ustawy
    świadczeniach rodzinnych przy ubieganiu się o świadczenia w okresie
    zasiłkowym 1.09.2005r. - 31.08.2006r.,które brzmią:
    Uwzględnianie małżonka i konkubenta w składzie rodziny oraz ich dochodów
    Zgodnie z art. 3 pkt 16 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o
    świadczeniach
    rodzinnych (Dz.U. Nr 228, poz. 2255, z późn. zm.) do składu rodziny
    wlicza
    się małżonka osoby ubiegającej się o świadczenia rodzinne. Także wówczas
    gdy
    od małżonka zasądzone są świadczenia alimentacyjne jest on zaliczany do
    składu rodziny, a do dochodu rodziny wlicza się dochód małżonka a nie
    zasądzone od niego alimenty. Podobnie w przypadku wychowywania dziecka z
    ojcem dziecka będącym konkubentem matki do składu rodziny wlicza się
    konkubenta i jego dochody.
    Z treści tych wynika,że zaliczka nie przysługuje jeśli matka żyje w
    konkubinacie z ojcem dzieci,a nie ma żadnej wzmianki o konkubinacie z
    mężczyzną,który nie jest ojcem tych dzieci.Czy w związku z tym mogę
    ubiegać
    się o zaliczkę?

    S...@S...pl
    S...@S...pl

  • 2. Data: 2005-09-11 13:39:27
    Temat: Re: Horror
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tymczas" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy w związku z tym mogę ubiegać się o zaliczkę?

    Moim zdaniem możesz. Należy skorzystać ze środków odwoławczych od
    decyzji wydanej przez GOPS.

  • 3. Data: 2005-09-11 19:30:24
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

> [...]
    > konkubinacie z ojcem dzieci,a nie ma żadnej wzmianki o konkubinacie z
    > mężczyzną,który nie jest ojcem tych dzieci.Czy w związku z tym mogę

    Witam
    Z treści twojej wiadomości wynika , że zostałaś poinformowana słownie/nie
    pisemnie tj. decyzją/ , iż zaliczka ci nie przysługuje itd...
    Znając nasze realia i stosunek urzędników adm., to wskazane jest
    załatwianie wszelkich spraw pisemnie.
    Dlatego też sugeruję napisać stosowne pismo do tegoż urzędu i czekać na
    odpowiedź/najlepiej w dwóch egz. i osobiście doręczyć żądając pokwitowania
    na kopii/
    Wówczas otrzymasz skonkretyzowaną odpowiedź - jak sądzę , winna to być
    decyzja .
    W przypadku negatywnej decyzji możesz odwołać się do Samorządowego kolegium
    odwoławczego.
    Pismo twoje powinno być solidnie uzasadnione pod wzgl.faktycznym. Natomiast
    rozważania prawne pozostaw na razie w spokoju, gdyż nie wiadomo z jakiego
    punktu prawnego urząd skorzysta i jak to ew. umotywuje,.-pozostaje ci
    wówczas korzystniejsza sytuacja do wykorzystania ew. przepisów
    przedmiotowej ustawy tj. Dz.U.03.28.2255.,
    Nadto, czy nie został przekroczony próg finansowy uprawniający do otrzymania
    żądanych świadczeń a wynosi on 504.00 zł /o ew, zmianach nic mi nie wiadomo/
    Art.5.1 cytowanej ustawy
    Zapoznaj się także i wczytaj się z uwagą w art.3 w/w ustawy /

    Za mało szczegółów i to b. istotnych aby można byłoby zająć konkretne
    stanowisko prawne.

    Pozdrowienia KK