  • 1. Data: 2005-09-11 11:10:08
    Temat: kogo informowac o nowym dowodzie?
    Od: "posiadacz starego dowodu" <o...@p...com>

    Kogo trzeba poinformować o nowym numerze dowodu osobistego?
    Wiem, że na pewno urząd skarbowy, swój bank czy fundusz emerytalny, coś
    jeszcze?

  • 2. Data: 2005-09-11 13:25:00
    Temat: Re: kogo informowac o nowym dowodzie?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    posiadacz starego dowodu wrote:
    > Kogo trzeba poinformować o nowym numerze dowodu osobistego?
    > Wiem, że na pewno urząd skarbowy, swój bank czy fundusz emerytalny, coś
    > jeszcze?

    Generalnie to wszędzie tam gdzie go kiedys podawałeś i coś jeszcze z
    tymi miejscami masz nadal wspólnego, ale to co wymieniłeś to zwykle jest
    już wystarczające.

  • 3. Data: 2005-09-11 14:11:54
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    posiadacz starego dowodu wrote:
    > Kogo trzeba poinformować o nowym numerze dowodu osobistego?
    > Wiem, że na pewno urząd skarbowy, swój bank czy fundusz emerytalny,
    > coś jeszcze?
    Zgodnie z ustawą faktycznie istnie obowiązek iformowania US o zmianie dowodu
    osobistego w ciągu miesiąca od uzyskania nowego ale:
    Nr dowodu osobistego nie jest " daną " identyfikującą jednoznacznie jego
    pisiadacza- ot panowie posłowie jak zwykle uchwalili kolejnego "knocika"
    W tej sprawie /o ile dobrze pamientam rok/ w roku 2004 Rzecznik Praw
    Obywatelskich wystosował wystąpienie do Ministra Finansów o zaprzestanie
    karania obywateli za nie wykonywanie tego obowiązku i wskazał na
    nielogiczność tego przepisu nakładającego taki obowiązek.Jednocześnie
    wskazał ,że urząd wydający dowód osobisty powinien to robić sam tak jak w
    przypadku zgonu /informuje urząd skarbowy/ tym bardziej ,że wymiana dowodu
    osobistego jest dokonywana z inicjatywy Państwa /"na polecenie ustawowe" / i
    Państwo podejmując taką decyzją nie może zgodnie konstytucja nakładać na
    obywatela dodkowe obowiązki.
    - Więc nie przejmuj się tak tym Urzędem skarbowym ,możesz ich poinformować
    przy skłądaniu "Pitu" za obecny rok.
    Co do banku raczej tak ponieważ to chodzi o twoje pieniądze.
    Sam fakt ,że człowieka w naszym kraju identyfikuje się po nr druku -
    świadczy o wybitnym zamiłowaniu naszych waładz do bjurokracji - bo Nr dowodu
    nie jest niczym innym jak właśnie nr druku.
    Akohoro

  • 4. Data: 2005-09-12 13:19:15
    Od: "posiadacz starego dowodu" <o...@p...com>

    Użytkownik "akohoro" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dowodu
    > nie jest niczym innym jak właśnie nr druku.

    Też nie rozumiem dlaczego nie można wszędzie człowieka identyfikować na
    podstawie niepowtarzalnego numeru PESEL.

  • 5. Data: 2005-09-12 15:00:34
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "posiadacz starego dowodu" <o...@p...com> naskrobał/a w

    > Też nie rozumiem dlaczego nie można wszędzie człowieka identyfikować
    > na podstawie niepowtarzalnego numeru PESEL.

    Nie uwierzysz, ale są ludzie, kórzy uważają, że PESEL nie nadaje się do
    jednoznacznej identyfikacji.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi o statystyki.

  • 6. Data: 2005-09-12 16:17:59
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Goomich wrote:
    > "posiadacz starego dowodu" <o...@p...com> naskrobał/a w

    > Nie uwierzysz, ale są ludzie, kórzy uważają, że PESEL nie nadaje się
    > do jednoznacznej identyfikacji.

    i mają po części rację ,ponieważ ci co wymyślili PESEL myśleli tak jak
    ci co nie przewidywali ,że daty w komputerach będą rownież zapisywane po
    roku 2000.
    Inaczej mówiąć zapomnieli ,że niektórzy ludzie będą "nieposłuszni"
    urzędniczym pomysłom ,i postanowią żyć dłużej niż 100 lat.
    Akohoro

  • 7. Data: 2005-09-12 16:44:08
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Inaczej mówiąć zapomnieli ,że niektórzy ludzie będą "nieposłuszni"
    > urzędniczym pomysłom ,i postanowią żyć dłużej niż 100 lat.

    A co z numerem PESEL ma wspólnego długość życia?

  • 8. Data: 2005-09-12 17:13:42
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "akohoro" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A co z numerem PESEL ma wspólnego długość życia?

    a co ze zrozumieniem problemy ma myślenie ?
    Akohoro

  • 9. Data: 2005-09-12 17:25:44
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > a co ze zrozumieniem problemy ma myślenie ?

    Moja nie rozumieć co wasza mieć na myśli :)

    Zasugerowałeś, że jest jakiś problem z numerem PESEL jeżeli jego posiadacz
    żyje dłużej niż 100 lat. Możesz wyjaśnić na czym ten problem miałby
    polegać?

  • 10. Data: 2005-09-12 17:49:50
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Alek wrote:
> [...]
    >
    > Zasugerowałeś, że jest jakiś problem z numerem PESEL jeżeli jego
    > posiadacz żyje dłużej niż 100 lat. Możesz wyjaśnić na czym ten
    na sposobie zapisu daty urodzenia.W peselu data urodzenia jest zapisywana za
    pomocą dwóch cyfr.Pierwsze dwie cyfry PESEL to rok urodzenia drugie dwie to
    miesiąc a trzecie dwie to dzień.
    więc 010101 i
    010101 to która z tych dat oznacza rok 1901 a która 2001 twoim
    zdaniem.I trzeba było kombinować i problem rozwiązywać.
    Ostatnia cyfra jest cyfrą kontrolną i na jej podstwie możan ustalic czy nr
    pESEL jest prawidłowy czy nie i czy jego "właściciel" to M czy K.Pozostałych
    cyfr nie będę Ci wyjaśniał i nie bęę podawał jak sprawdzić poprawność bo to
    nie jest przedmiotem dyskusji
    Czy teraz zrozumiałeś problem ?
    Akohoro