  • 1. Data: 2005-09-11 11:09:10
    Temat: wymiana dowodu gdy mi jeszcze nie przysluguje
    Od: "posiadacz starego dowodu" <o...@p...com>

    Posiadam dowód osobisty starego typu-książeczkowego.
    Wg ustawy o wymianie tych dokumentów, wymienią mi go dopiero w 2007.
    Czy mogę dokonać wymiany wcześniej niż jest to zapisane w ustawie?
    Potrzebuje plastik, bo chce wyjechać do Unii, a ten książeczkowy dowód
    jest dość toporny. Może po prostu powiedzieć, że zgubiłem?

  • 2. Data: 2005-09-11 12:12:23
    Temat: Re: wymiana dowodu gdy mi jeszcze nie przysluguje
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    posiadacz starego dowodu napisał(a):
> [...]
    > Potrzebuje plastik, bo chce wyjechać do Unii, a ten książeczkowy dowód
    > jest dość toporny. Może po prostu powiedzieć, że zgubiłem?

    Możesz najnormalniej w świecie wymienić dowód. Kosztuje to tyle samo.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2005-09-11 18:50:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "posiadacz starego dowodu" <o...@p...com> napisał
    w wiadomości news:dg13aa$evf$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Ten termin jest zastrzeżony dla Ciebie. Do 2007 roku musisz wymienić
    dowód. Ale możesz to zrobić w każdej chwili.

  • 4. Data: 2005-09-11 20:18:03
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > Wg ustawy o wymianie tych dokumentów, wymienią mi go dopiero w 2007.

    wg ustawy powinienes wymienic go do 2007 roku

  • 5. Data: 2005-09-12 11:48:41
    Od: "posiadacz starego dowodu" <o...@p...com>

    Użytkownik "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl> napisał w
    wiadomości news:dg23f0$r5d$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > wg ustawy powinienes wymienic go do 2007 roku

    Ustawą z 12.09.2002 r. został wprowadzony obowiązek wymiany wszystkich
    dowodów osobistych wydanych przed 1 stycznia 2001 r. ( tzn. dowodów
    osobistych książeczkowych ) w następujących terminach:

    od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2007 r. - wydanych w
    latach 1996-2000.

    nigdzie nie jest napisane, że mogę dokonać tego wcześniej, czy również w
    polu powód wymiany mam wpisać "wymiana ustawowa"?

    Właściwie to chciałbym zachować sobie książeczkę na pamiątkę, może
    lepiej "zgubie" dowód ;) Wystarczy tak powiedzieć, czy wymagają jakichś
    potwierdzeń od policji np że mi ukradziono??

  • 6. Data: 2005-09-13 13:11:53
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "posiadacz starego dowodu" <o...@p...com> napisał w
    wiadomości news:dg3q07$lc0$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > nigdzie nie jest napisane, że mogę dokonać tego wcześniej, czy również w
    > polu powód wymiany mam wpisać "wymiana ustawowa"?

    A jest gdzies napisane, ze NIE WOLNO (POD GROZBA KARY) TEGO ROBIC?

    > Właściwie to chciałbym zachować sobie książeczkę na pamiątkę, może
    > lepiej "zgubie" dowód ;)

    Ksiazeczke bedziesz mogl sobie zostawic na pamiatke.
    Na kazdej stronie przybija pieczec "ANULOWANE".

    Pozdrawiam
    SDD