  • 1. Data: 2002-05-07 16:51:33
    Temat: Grill w ogrodku
    Od: Bastek <n...@n...no>

    Kupilem mieszkanie od developera w bloku. Wprowadzilem sie tam dopiero pare
    dni temu i otrzymalem regulamin (wraz z kopia umowy o sprawowanie zarzadu
    nad wspolnota mieszkaniowa), w ktorym stoi, ze "dopuszcza sie grillowanie w
    wyznaczonym do tego miejscu". Od sasiada dowiedzialem sie, ze wyznaczone
    miejsce, to trawnik za smietnikiem z drugiej strony budynku.

    Kazde mieszkanie na parterze posiada wlasny ogrodek ok. 20 m2. Ogrodek jest
    moj i nie rozumiem dlaczego nie moge tam rozpalic grilla?
    Czy taki punkt regulaminu i jego interpretacja sa zgodne z prawem?

    Inna kwestia jest punkt, w ktorym zabrania sie sluchania muzyki lub
    ogladania telewizji przy takiej glosnosci, ktora przeszkadza sasiadom. Nie
    chce zaklocac nikomu ciszy nocnej ale w dzien lubie glosno sluchac muzyki.

    Co moge z tym zrobic?

    --
    sebastian. poznan.
    gg# 1921685

  • 2. Data: 2002-05-07 18:16:40
    Temat: Re: Grill w ogrodku
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Tue, 7 May 2002, Bastek wrote:

    > Kazde mieszkanie na parterze posiada wlasny ogrodek ok. 20 m2. Ogrodek jest
    > moj i nie rozumiem dlaczego nie moge tam rozpalic grilla?

    Zapewne po to aby dym nie dostawał się do mieszkań sąsiadów - jak wiadomo,
    grilluje się gdy jest ciepło, ergo ich okna bywają otwarte.

    > Czy taki punkt regulaminu i jego interpretacja sa zgodne z prawem?

    Z zakazem immisji.

    > Inna kwestia jest punkt, w ktorym zabrania sie sluchania muzyki lub
    > ogladania telewizji przy takiej glosnosci, ktora przeszkadza sasiadom. Nie
    > chce zaklocac nikomu ciszy nocnej ale w dzien lubie glosno sluchac muzyki.

    Jw.

    > Co moge z tym zrobic?

    Wyprowadzić się?

    Sorry, ale wspólnota ustala własne reguły, a członkowie których
    przegłosowano nie muszą przecież tam dalej mieszkać...

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-05-08 05:37:42
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    kup sobie dzialeczke za miastem,
    albo w cieple dni wyskocz do jakiegos blizkiego gospodarstwa
    agroturystycznego,
    tam bedziesz mogl grilowac nawet w nocy i to przy glosnej muzyce, wiecej
    miejsca, mniej ludzi i zlych spojzen sasiadow

  • 4. Data: 2002-05-08 06:17:25
    Od: R...@a...waw.pl (Renata Gołębiowska)

    On Tue, 7 May 2002 16:51:33 +0000 (UTC), Bastek <n...@n...no> wrote:

    >moj i nie rozumiem dlaczego nie moge tam rozpalic grilla?

    >chce zaklocac nikomu ciszy nocnej ale w dzien lubie glosno sluchac muzyki.

    >Co moge z tym zrobic?

    1. Wyprowadzić się z bloku.
    2. Stuknąć się w głowe, a nuż pomoże.
    3. Zapisać się na kurs empatii.

    Renata

  • 5. Data: 2002-05-08 06:26:38
    Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bastek <n...@n...no> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@1...254.173.2
> [...]
    > chce zaklocac nikomu ciszy nocnej ale w dzien lubie glosno sluchac muzyki.

    Moze z drugiej strony:
    wczoraj w ciagu dnia moi sasiedzi w bloku, pietro pode mna puscili muzyke w
    ciagu dnia tak glosno, ze obudzili mi dziecko.
    Poprosilam ich aby sluchali ciszej, posluchali, ale zaczeli palic papierosy
    przez okno, co spowodowalo, ze przez ponad dwie godziny przy temp.
    zewnetrznej musialam siedziec w domu z zamknietymi oknami (niestety nie
    moglam wtedy wyjsc z domu).

    Rozumiesz o co chodzi, czy mamy Ci usadowic sie pod oknami z muzyka
    disco-polo akurat w momencie jak np. Twoja Przyszla Zona po trzech godzinach
    w koncu uspi Wasze Przyszle Dziecko? Zapewniam Cie, ze wtedy pierwsze co
    zrobisz, to bedziesz mial pretensje o glosna muzyke :-)))))))))

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Anyia

  • 6. Data: 2002-05-08 07:05:25
    Od: Bastek <n...@n...no>

    "Anyia" <a...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
    > godzinach w koncu uspi Wasze Przyszle Dziecko? Zapewniam Cie, ze wtedy
    > pierwsze co zrobisz, to bedziesz mial pretensje o glosna muzyke

    To troche nie tak... Sam mam dwoje dzieci i mialem w zyciu roznych
    sasiadow. Nie chce nikomu w niczym przeszkadzac ani nikomu niczego
    narzucac. Pytalem o grill, poniewaz wybralem mieszkanie na parterze wlasnie
    ze wzgledu na ogrodek a teraz sasiedzi z pietra (+1 sasiad z ogrodkiem)
    przeglosowali tych z parteru. Nie jestem pewien, czy chodzi o dym, bo
    miejsce, w ktorym mozna grillowac jest moze 5 metrow dalej od okien ale z
    drugiej strony budynku. Moje pytanie dotyczylo wykladni prawnej. Otoz czy
    wspolnota moze podejmowac uchwaly w takich kwestiach? Gdzie jest granica
    wolnosci osobostej i zaczyna sie wspolnota?

    --
    sebastian. poznan.
    gg# 1921685

  • 7. Data: 2002-05-08 07:09:25
    Od: Bastek <n...@n...no>

    R...@a...waw.pl (Renata Gołębiowska) wrote in
    .waw.pl:

    > 1. Wyprowadzić się z bloku.
    > 2. Stuknąć się w głowe, a nuż pomoże.
    > 3. Zapisać się na kurs empatii.

    Jestes z siebie zadowolona?

    *plonk*

    --
    sebastian. poznan.
    gg# 1921685

  • 8. Data: 2002-05-08 14:27:57
    Od: R...@a...waw.pl (Renata Gołębiowska)

    On Wed, 8 May 2002 07:09:25 +0000 (UTC), Bastek <n...@n...no> wrote:

    >Jestes z siebie zadowolona?

    Pytałeś o radę, a każdy z tych sposobów może Ci pomóc, zwłaszcza pierwszy
    (najmniej skuteczny pewnie ten drugi). A jeśli będziesz uważał na tym
    kursie to i trzeci jest niezły.
    Teraz myślę jednak, że chodziło Ci raczej o głosy, które poprą Ciebie i
    staną w Twojej obronie, a nie sąsiadów.

    Renata

  • 9. Data: 2002-05-08 16:36:34
    Od: "izix123" <i...@p...onet.pl>

    Ciekawe jabyś się czuł jeśli sąsiad Tobie zasmradzałby mieszkanie.
    Pozdrawiam i życzę wiecej zrozumienia dla innych.
    Olo

  • 10. Data: 2002-05-09 08:26:08
    Od: "Indalo" <i...@p...fm>

    > Z zakazem immisji.

    chyba imisji.... immisja kojarzy mi się z inną dziedziną niż ochrona
    atmosfery...