  • 1. Data: 2002-05-07 14:23:38
    Temat: SŁUŻBA WOJSKOWA
    Od: "Robert Drygala" <r...@m...pl>

    Witam Serdecznie

    Ostatnio zaintrygowała mnie jedna rzecz :

    a mianowicie

    " Jeżeli nie chcesz iść do wojska , to na komisji lekarskiej nie rozbieraj
    się "

    wtedy nie będą mogli zbadać etc...

    co o tym sądzicie
    ja mam wojo z głowy także nie tyczy to mnie .

    pozdrawiam Robert

  • 2. Data: 2002-05-07 14:29:26
    Temat: Re: SŁUŻBA WOJSKOWA
    Od: s...@p...fm (sente)

    tego to nie wiem ale pewnie nie przeszlo by to w seminarium w Pozananiu! :-)

  • 3. Data: 2002-05-07 14:36:56
    Od: "Robert Drygala" <r...@m...pl>

    Ale przykładowo z punktu prawnego

    czy nie jest tak ,że nikogo nie można do niczego zmuszać wbrew jego woli
    cyt . z konstytucji ( o ile pamiętam )
    no bo przecież na komisje się stawiasz ...

  • 4. Data: 2002-05-07 14:51:24
    Od: "Pawel Nowak" <5...@p...com>

    > Ale przykładowo z punktu prawnego
    >
    > czy nie jest tak ,że nikogo nie można do niczego zmuszać wbrew jego woli
    > cyt . z konstytucji ( o ile pamiętam )
    > no bo przecież na komisje się stawiasz ...

    No nie wiem... Jest tez cos, co zabrania Ci uchylanie sie od sluzby
    wojskowej. A czymze innym bylby taki akt?

    Pozdrawiam,
    PN

  • 5. Data: 2002-05-07 15:03:43
    Od: "Wojek" <w...@p...onet.pl>

    > Ale przykładowo z punktu prawnego
    >
    > czy nie jest tak ,że nikogo nie można do niczego zmuszać wbrew jego woli
    > cyt . z konstytucji ( o ile pamiętam )
    > no bo przecież na komisje się stawiasz ...

    eee jakby na to tak patrzec to cala sluzba jest niezgodna bo to w wiekszosci
    przypadkow tez zmuszanie wbrew woli a jednak nie jest bo z drugiej strony
    kazdy ma obowiazek.

    Wojek

  • 6. Data: 2002-05-07 15:39:45
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Tue, 7 May 2002, Robert Drygala wrote:

    > czy nie jest tak ,że nikogo nie można do niczego zmuszać wbrew jego woli
    > cyt . z konstytucji ( o ile pamiętam )

    Źle cytujesz. Nie wolno zmuszać do czynienia tego czego prawo nie nakazuje
    (art. 31 ust. 2)

    > no bo przecież na komisje się stawiasz ...

    Więc skoro można cię zmusić żebyś się stawił na komisję (doprowadzenie),
    to a fortiori można również wymagać żebyś się rozebrał.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 7. Data: 2002-05-08 06:49:56
    Od: "Jarosław Kątnik" <U...@w...pl>

> [...]
    > wtedy nie będą mogli zbadać etc...
    > co o tym sądzicie
    > ja mam wojo z głowy także nie tyczy to mnie .

    Myślę, że lekarze by się nie cackali, tylko wlepiliby kategorię A.

  • 8. Data: 2002-05-08 08:59:07
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Nie czytasz przepisów. Polecam fragment ustawy o powszechnym obowiązku
    obrony RP (Dz. U. z 2002 r. Nr 21, poz. 205). Patrz pkt 3.

    Art. 224. Kto wbrew obowiązkom wynikającym z ustawy lub przepisów wydanych
    na jej podstawie:

    1) nie zgłasza się do rejestracji albo nie stawia się przed komisją lekarską
    lub komisją poborową w określonym terminie i miejscu albo nie przedstawia
    dokumentów, których przedstawienie zostało nakazane,

    2) nie zgłasza się w celu uregulowania stosunku do powszechnego obowiązku
    obrony,

    3) nie zgłasza się w określonym terminie i miejscu na wezwanie właściwych
    organów w sprawach dotyczących powszechnego obowiązku obrony oraz odmawia
    poddania się badaniom lekarskim,

    3a) nie zawiadamia wojskowego komendanta uzupełnień właściwego ze względu na
    miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trwającego ponad
    dwa miesiące pracownika o jego zatrudnieniu i zwolnieniu oraz o
    kwalifikacjach i zajmowanym stanowisku,

    3b) nie zawiadamia wojskowego komendanta uzupełnień właściwego ze względu na
    miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trwającego ponad
    dwa miesiące studenta (ucznia) o przyjęciu go do szkoły, skreśleniu z listy
    studentów (uczniów), wydaleniu, udzieleniu mu urlopu w nauce oraz o
    ukończeniu przez niego studiów (nauki),

    4) nie dopełnia w określonym terminie wojskowego obowiązku meldunkowego,

    5) zmienia miejsce pobytu bez uzyskania zezwolenia dowódcy jednostki
    wojskowej,

    6) opuszcza terytorium Państwa lub przebywa za granicą bez zezwolenia
    organów wojskowych,

    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

    ______
    Jupraw

  • 9. Data: 2002-05-08 09:31:59
    Od: s...@p...fm (sente)

    ale tu i tak nie ma slowa o zwolniach od sluzby a o tym rozmawiamy

  • 10. Data: 2002-05-08 10:00:08
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jupraw" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    trwającego ponad
    > dwa miesiące pracownika o jego zatrudnieniu i zwolnieniu oraz o

    Nie mam dostępu do Lex'a, ale czyj to obowiązek ??????????

    Kotewka
    k...@w...pl