  • 1. Data: 2002-05-07 16:44:20
    Temat: zerwanie umowy z operatorem GSM, a rekojmia
    Od: "Jacek Olbrys" <j...@a...net.pl>

    Witam,

    Wprawdzie juz raz pytalem, ale teraz sformuluje pytanie inaczej:

    Przeslanki:
    1. doszlo juz do drugiego powolywania sie na rekojmie, raz aparat zostal
    wymieniony,
    2. chce rozwiazac umowe z operatorem
    3. w regulaminie, stanowiacym zalacznik do umowy czytamy, cyt:
    1.. Aparaty telefoniczne oferowane przez Polkomtel S.A. lub Autoryzowanych
    Przedstawicieli Plus GSM po cenie promocyjnej stanowią niepodzielne Zestawy
    z kartami SIM i samodzielnie nie są przedmiotem Promocji.

    Dzialania:
    1. W pismie mowiacym o wystapieniu z tytulu rekojmii, zadam rozwiazania
    umowy sprzedazy Zestawu,
    2. oczywiscie nie chce placic kary za zerwanie umowy, bo rozwiazanie umowy
    reguluje w tym przypadku k.c. (rekojmia)
    3. jestem przekonany, ze brak promocyjnego aparatu, to ogromna szkoda dla
    mnie, wiec mam prawo odstapic od calosci umowy (Art. 565 k.c.) - czyli
    sprzedazy Zestawu (telefon + aktywacja).

    Czy dobrze mysle?

    Jacek

  • 2. Data: 2002-05-08 19:33:49
    Temat: Re: zerwanie umowy z operatorem GSM, a rekojmia
    Od: "erchejms" <e...@p...onet.pl>

    Jeśli ukradną Ci komórkę - możesz rozwiązać umowę...
    per analogiam w Twoim przypadku może być podobnie.

    Nic więcej nie poradzę :(

  • 3. Data: 2002-05-08 20:11:55
    Od: "Łukasz K." <l...@w...pl>

> [...]
    Zestawy
    > z kartami SIM i samodzielnie nie są przedmiotem Promocji.

    hmmm.. ja mialem ten numer ze wymienialem komorke po 4 razach.. nie
    uzywajcie aparatow SAGEM.. to przy okazji.. zwrocili mi w koncu pieniadze i
    w ciagu tygodnia moglem wybrac inny zestaw w promocji, tzn stara karta i
    telefon z promocji jaki mi sie podobal, oczywiscie musze zaplacic ta cene
    promocynja (ale wczesniej juz mialem pieniadze ze zwrotu aparatu). Ale nie
    pozwolono mi rozwiazac umowy (zreszta, sam nie chcialem), bo dzialanie
    komorki to jedno, a umowa z operatorem to drugie. Tak mi tlumaczono.
    Siec dziala dobrze, to aparat nawala. Niby masz racje, ale podejrzewam iż
    podpisując umowę z PLUSEM podpisales umowe o dostep do uslug sieci, a tak
    naprawde jest osobna umowa gwarancyjna (ew. rekojmi w twoim przypadku) na
    aparat. Oni sa jedynie dealerami aparatow i za ich dzialanie nie
    odpowiadaja. Mysle ze tak beda Ci to tlumaczyc.
    Z moich doswiadczeń z sieciami komorkowymi (a wszyskie "zaliczylem") bronia
    sie jak moga przed ew. wcześniejszym odejsciem klienta. Ja mam takie
    przeboje z Era, ze czarno na bialym, powolujac sie na odpowiednie punkty
    umowy, kodks cywilny dostawalem jeduynie odpowiedz: PŁAĆ! w koncu zerwalem
    umowe, to jeszcze straszyli mnie sadem dopoki nie odpisalem: z przyjemnoscia
    sie spotkam. Przy okazji mam pytanie ale oglosze je osobno.
    pozdrawiam serdecznie
    Lukasz