  • 1. Data: 2002-05-07 16:58:26
    Temat: Przelew Elektroniczny
    Od: "Pluta, Kamil" <K...@d...depfa-it.com>

    Cześć
    Zastananawiam się czy istnieje jakaś podstawa prawna nakazująca
    traktowanie przelewu dokonanego przez WWW tak jak przelewu zrobionego w
    bankowym okienku na którym pani przywaliła pieczątkę.
    Zrobiłem taki przelew z konta inteligo i wydrukowałem sobie
    potwierdzenie tej operacji.
    Na dole tego formulaża jest dopisek "Dokument elektroniczny - nie wymaga
    pieczątki ani podpisu".
    Pan urzednik w Wydziale Komunikacji kazał mi w skrócie - podetrzeć
    sobie tym tyłek bo nie ma pieczątki.
    Zastanawiam się czy miał rację.
    Moze ktoś ma jakiś wiedzę na ten temat
    Pozdrawiam
    Kamil

  • 2. Data: 2002-05-07 17:35:02
    Temat: Re: Przelew Elektroniczny
    Od: "mobil" <m...@i...net.pl>

    trzeba mu bylo powiedziec zeby se na dupie pieczatkę postawił.

    Użytkownik "Pluta, Kamil" <K...@d...depfa-it.com> napisał w
    wiadomości
    er3.domdata.depfa-it.com

  • 3. Data: 2002-05-08 06:36:28
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "mobil" <m...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    > trzeba mu bylo powiedziec zeby se na dupie pieczatkę postawił.

    Mocne, ale prawdziwe.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 4. Data: 2002-05-08 07:02:29
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Mocne, ale prawdziwe.

    A znasz jakąś podstawę prawną ?

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2002-05-08 08:16:29
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

    > trzeba mu bylo powiedziec zeby se na dupie pieczatkę postawił.

    To się nazywa merytoryczna odpowiedź :(((

    Mam nadal ten sam problem. Czy US nie przyczepi mi się do przelewów
    elektronicznych (wydrukami dokumentuję prawa do różnych ulg podatkowych).
    A jak przyczepi się za np. 5lat???

    ERY

  • 6. Data: 2002-05-08 08:27:27
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "ERY" <e...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Mam nadal ten sam problem. Czy US nie przyczepi mi się do przelewów
    > elektronicznych (wydrukami dokumentuję prawa do różnych ulg podatkowych).

    To zrobi kontrole w banku i u beneficjenta przelewu.
    I zrobi tak samo nawet jak bedziesz mial kopie zwyklego przelewu.

    Karol

  • 7. Data: 2002-05-08 16:22:14
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    "ppinq" <p...@h...pl> wrote <0...@p...pl>:

    >A znasz jakąś podstawę prawną ?
    >
    >PinQ

    Nie znam podst. prawnej, ale na tych odokumentach widnieje niepowtarzalny
    nr przelewu. I wlasnie on zastepuje pieczatke banku - to nic ze moze byc
    sfalszowany, przeciez tak samo moze byc sfalszowana pieczatka, wiec to i
    tak nie zwalnia wierzyciela ze sprawdzania wyciagow.

    Uzyj tego argumentu, powinno pomoc. Jesli nie to powolaj sie na Prawo
    bankowe, chyba tam cos podobnego widnieje (na 100 % jest tak: umowa klienta
    z bankiem zawarta poprzez internet jest traktowana jak pisemna).

    Pozdr

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 8. Data: 2002-05-09 06:27:08
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > sfalszowany, przeciez tak samo moze byc sfalszowana pieczatka, wiec to i
    > tak nie zwalnia wierzyciela ze sprawdzania wyciagow.

    A mBank? Nie ma na stronie wprost możliwości wydrukowania potwierdzenia
    przelewu, a jak wydrukujesz sobie szczegóły operacji, o nie ma tam żadnego
    niepowtarzalnego nr przelewu.

    ERY