    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: GWARANCJA?? NIEZETELNA FIRMA PROLINE WROCLAW
    Date: Wed, 1 May 2002 12:53:43 +0200

    On Tue, 30 Apr 2002, isala wrote:

    >+ pytanie jest takie:
    >+ Czy jezeli kupujac skaner, dostalem gwarancje (sprzedajacy wrzucil ja do
    >+ pudelka), ktorej nie przeczytalem a tam jest napisane, ze serwis prowadzi
    >+ dystrybutor, to jezeli zaniose towar do sprzedajacego ma prawo mi odmowic
    >+ przyjecia w ramach reklamacji???

    Konsumencie, on ci udostepnił gwarancję dystrybutora.
    Nie dał własnej - nie musi.
    Przez rok chroni cie rękojmia - i tej nie da się "wyłączyć",
    ale gwarancja jest DOBROWOLNA !

    >+ Czy ma prawo mowic ze nie odbierze towaru w ramach reklamacji a jezeli
    >+ wezmie to bede placil??

    Reklamacji z tytułu rękojmi - nie.
    Z tytułu posłania (tj. wyręczenie ciebie) do dystrybutora, bo
    akurat chesz z gwarancji skorzystać - i owszem, może.
    [...]
    >+ producenta. Powiedzieli, ze jak go zostawie na gwarancji i okaze sie ze
    >+ dziala to bede musial zaplacic kare!!!

    Akurat *to* dziwne nie jest; trudno żeby sprzedawca miał
    ponosić koszty z okazji rozkonfigurowania się klientowi
    systemu :( Owszem, nie wszyscy tak robią (karzą "za sprawność")
    ale zupełny ewenement to nie jest.
    Cała reszta opinii... no coż, jeśli tak - to omijać.

    Pozdrowienia, Gotfryd