  • 1. Data: 2011-07-01 15:55:53
    Temat: Fotoradar....
    Od: "PYTON" <j...@i...pl>

    Witam
    Może ktoś z grupowiczów zna odpowiedz na moje pytanie. Dziś w ramach
    relaksu dostałem 2 mandaty za prędkość ze straży miejskiej z miejscowości
    Biały Bór. Na jednym widnieje 56/40 drugi 76 ok przekroczyłem prędkość
    jestem winny ponoszę karę, tylko że moje pytanie jest takie. Dlaczego na
    jednym jest godzina 09:08 a na drugim 09:09. wynika z tego że fotoradary
    stały w niezbyt wielkiej odległości od siebie( licząc max prędkość 76 km
    daje to przebycie 1200m). Czy jest przepis który reguluje w jakiej
    odległości powinny stać fotoradary?? Bo idąc tym tokiem myślenia można
    postawić radar co 1000 metrów w jednej miejscowości i przy sprzyjających
    warunkach co drugiemu kierowcy zabrać prawko za punkty.

  • 2. Data: 2011-07-01 16:16:19
    Temat: Re: Fotoradar....
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    PYTON wrote:

    > Witam
    > Może ktoś z grupowiczów zna odpowiedz na moje pytanie. Dziś w ramach
    > relaksu dostałem 2 mandaty za prędkość ze straży miejskiej z
    > miejscowości Biały Bór.

    Trzeba było "w ramach relaksu" przed podróżą wrzucić w net tę nazwę, to
    byś wiedział czego się spodziewać. Straż wiejska z tej gminy wystawia
    więcej mandatów niż cała straż miejska w Warszawie.

    Przysyłają ponoć mandaty za 52/50.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 3. Data: 2011-07-01 16:23:07
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin PYTON

    > Mo?e kto? z grupowiczów zna odpowiedz na moje pytanie. Dzi? w ramach
    > relaksu dosta?em 2 mandaty za predko?ae ze stra?y miejskiej z
    > miejscowo?ci Bia?y Bór. Na jednym widnieje 56/40 drugi 76 ok
    > przekroczy?em predko?ae jestem winny ponosze kare, tylko ?e moje pytanie
    > jest takie. Dlaczego na jednym jest godzina 09:08 a na drugim 09:09.
    > wynika z tego ?e fotoradary sta?y w niezbyt wielkiej odleg?o?ci od
    > siebie( licz?c max predko?ae 76 km daje to przebycie 1200m).

    Moim zdaniem jest to czyn ciągły i powinieneś dostać tylko jeden mandat.

    A na przyszłość najlepiej po prostu omijać to zadupie.

  • 4. Data: 2011-07-01 16:24:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/1/2011 10:55 AM, PYTON wrote:
> [...]
    > postawić radar co 1000 metrów w jednej miejscowości i przy sprzyjających
    > warunkach co drugiemu kierowcy zabrać prawko za punkty.

    sądzę, że bez problemu sprawdzisz, gdzie były wówczas te radary i czy to
    lokalizacja taka była, czy może zegarek zaspał.
    Jeśli one faktycznie stały obok siebie to zapłać za jeden, a za drugi
    nie argumentując, że za to wykroczenie już zapłaciłeś.

    To tak jakby dwóch gliniarzy siedziało w samochodzie i oboje wypisali ci
    mandat za to samo wykroczenie.

  • 5. Data: 2011-07-01 17:12:47
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-07-01 18:16, Massai pisze:

    > Trzeba było "w ramach relaksu" przed podróżą wrzucić w net tę nazwę, to
    > byś wiedział czego się spodziewać.

    Gruba akcja mi się wymarzyła ;)

    Zablokować ten odcinek krajówki w nawigacjach/punktach POI jako
    nieprzejezdny odcinek ;) By się totalnie obesrali z finansowego
    smutku ;)

    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 6. Data: 2011-07-01 17:14:42
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:iuksiq$sp3$3@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    ^^^^^^^^
    > sądzę, że bez problemu sprawdzisz, gdzie były wówczas te radary
    ^^^^^^^^

    Hmmm...

    *Dziś* dostał prośbę od SM a nie *mandat*. Strzelam, że *wówczas* łapie się:
    <http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/507647,straz_
    miejska_nie_moze_uzyc_fotoradaru.html,2>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2011-07-01 17:15:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/1/2011 12:14 PM, 'Tom N' wrote:

> [...]
    > <http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/507647,straz_
    miejska_nie_moze_uzyc_fotoradaru.html,2>

    a co to zmienia po za faktem przedluzenia procedury i z definicji
    zamiast na mandat załapie sie na sąd grodzki bo sie w czasie nie zmieszcza?

  • 8. Data: 2011-07-01 18:31:16
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:iukvja$sp3$4@inews.gazeta.pl>:

    miejska_nie_moze_uzyc_fotoradaru.html,2>

    > a co to zmienia po za faktem przedluzenia procedury i z definicji

    Zajrzałeś chociaż w link o czym tam mowa?
    "
    Kierowca, którego zarejestruje fotoradar, a który następnie zostanie wezwany
    przez strażników miejskich do przyjęcia mandatu, może dzisiaj uniknąć
    zapłacenia grzywny. Należy pamiętać o tym, że strażnicy nie mogą zatrzymać
    pojazdu tylko dlatego, że kierowca przekroczył prędkość. Tak więc dokumenty
    związane z popełnionym wykroczeniem wraz z fotografią mogą być przesyłane
    właścicielowi auta drogą listowną.

    - W takiej sytuacji jedyną radą będzie odmowa przyjęcia mandatu. Wraz z nią
    trzeba skierować pismo do straży miejskiej z informacją, że fotoradar nie
    mógł zostać wykorzystany z uwagi na to, iż nie był prawidłowo oznakowany -
    radzi Wojciech Kotowski, redaktor naczelny czasopisma ,,Paragraf na drodze".

    Jego zdaniem, jeżeli mimo to straż miejska skieruje wniosek o ukaranie do
    sądu, jego prezes niewątpliwie odmówi wszczęcia postępowania. Gdyby jednak
    postępowanie zostało wszczęte, podlegać będzie umorzeniu z powodu braku
    podstaw do ukarania. Dochodzi tutaj do analogicznej sytuacji, gdy policjant
    używa ręcznego radaru bez świadectwa legalizacji.

    Bez szans będą jednak kierowcy, którzy pochopnie przyjęli mandat od straży
    miejskiej, która bezpodstawnie skorzystała z fotoradaru. W takiej sytuacji
    mandat stał się prawomocny. Zgodnie z art. 101 par. 1 kodeksu postępowania w
    sprawach o wykroczenia, prawomocny mandat karny podlega uchyleniu, jeżeli
    grzywnę nałożono za czyn niebędący wykroczeniem. Mimo braku uprawnień
    strażników do używania fotoradarów będzie nim przekroczenie prędkości albo
    jazda bez zapiętych pasów.
    "

    Dzisiaj u Kotowskiego, to Twoje wówczas

    > zamiast na mandat załapie sie na sąd grodzki

    Zwłaszcza na ten *sąd grodzki*, który został zniknięty ponad rok temu

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2011-07-01 18:34:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/1/2011 1:31 PM, 'Tom N' wrote:
    > Zajrzałeś chociaż w link o czym tam mowa?

    Nie, bo zwykle są tam pierdoły.

    Straż przekaże papiery policji nie sądowi, a potem wszystko zacznie się
    od początku już we właściwym trybie.

  • 10. Data: 2011-07-01 18:43:52
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 Jul 2011 17:55:53 +0200, PYTON napisał(a):

    > Może ktoś z grupowiczów zna odpowiedz na moje pytanie. Dziś w ramach
    > relaksu dostałem 2 mandaty za prędkość ze straży miejskiej z miejscowości
    > Biały Bór.

    Cholerka, ten Biały Bór to niezłą kase zbiera - niedawno MŚK też otrzymał
    stamtąd mandat!
    --
    XL
    Prawda o GMO: