  • 11. Data: 2011-07-01 18:44:28
    Temat: Re: Fotoradar....
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 Jul 2011 16:16:19 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > Trzeba było "w ramach relaksu" przed podróżą wrzucić w net tę nazwę, to
    > byś wiedział czego się spodziewać. Straż wiejska z tej gminy wystawia
    > więcej mandatów niż cała straż miejska w Warszawie.
    >
    > Przysyłają ponoć mandaty za 52/50.

    Taki dostał MŚK, niedawno! Albo coś zupełnie zbliżonego.
    --
    XL
    Prawda o GMO:

  • 12. Data: 2011-07-01 19:08:08
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Cholerka, ten Biały Bór to niezłą kase zbiera - niedawno MŚK też otrzymał
    > stamtąd mandat!

    Podobnie pobliski Człuchów. Radar mają zamaskowany najczęściej jako
    śmietnik stojący przy drodze. Kolega dostał fotkę za 56 km/h.

    Tak to jest jak opłaty za mandaty wpływają do budżetu gmin, zamiast do
    centralnego.

  • 13. Data: 2011-07-01 19:29:02
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 01 Jul 2011 13:34:59 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> napisał:

    >Nie, bo zwykle są tam pierdoły.
    >
    >Straż przekaże papiery policji nie sądowi, a potem wszystko zacznie się
    >od początku już we właściwym trybie.

    A Policja może w tym przypadku dokładnie to samo. Od 1 stycznia
    fororadar powinien być uzgodniony z komendantem policji i właśćiwie
    oznakowany. Nie ma (nie było) rozporządzenia w sprawie oznakowania
    fotoradarów, więc dostałeś zdjęcie z _nieprawidowo_ ustawionego
    urządzenia.

    Paweł

  • 14. Data: 2011-07-01 21:03:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 Jul 2011 21:08:08 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > śmietnik stojący przy drodze. Kolega dostał fotkę za 56 km/h.
    >
    > Tak to jest jak opłaty za mandaty wpływają do budżetu gmin, zamiast do

    MŚK za 62 - o ile dobrze pomnę. Paranoja :-/

  • 15. Data: 2011-07-02 06:09:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-01 23:03, Ikselka pisze:

    > MŚK za 62 - o ile dobrze pomnę. Paranoja :-/

    A ograniczenie było do... ?

    --
    spp

  • 16. Data: 2011-07-02 08:28:52
    Od: KiloSierra <K...@s...pl>

    W dniu 11/07/02 08:09, spp pisze:

    > A ograniczenie było do... ?

    60
    a tolerancja fotoradaru to +/- 3km/h
    ktos sie tym kretynom ze SM BB powinien do dupy dobrac

  • 17. Data: 2011-07-02 09:15:18
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-02 10:28, KiloSierra pisze:

    > 60
    > a tolerancja fotoradaru to +/- 3km/h

    Jeżeli mówimy o tym samym wątku to patrząc na usytuowanie fotoradaru mam
    poważne wątpliwości czy tam było 60. Być może nocą ale ... trzeba by
    sprawdzić oznakowanie.

    > ktos sie tym kretynom ze SM BB powinien do dupy dobrac

    Tak, zwłaszcza że rozmawiamy od pewnego czasu o Człuchowie. :)

    --
    spp

  • 18. Data: 2011-07-04 17:29:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-01 17:55, PYTON pisze:
> [...]
    > Biały Bór. Na jednym widnieje 56/40 drugi 76 ok przekroczyłem prędkość
    > jestem winny ponoszę karę, tylko że moje pytanie jest takie. Dlaczego na
    > jednym jest godzina 09:08 a na drugim 09:09. wynika z tego że fotoradary
    > stały w niezbyt wielkiej odległości od siebie( licząc max prędkość 76 km
    > daje to przebycie 1200m). Czy jest przepis który reguluje w jakiej
    > odległości powinny stać fotoradary?? Bo idąc tym tokiem myślenia można
    > postawić radar co 1000 metrów w jednej miejscowości i przy sprzyjających
    > warunkach co drugiemu kierowcy zabrać prawko za punkty.

    Dopiero 1.07 zostało ogłoszone rozporządzenie które reguluje te kwestie.
    http://isip.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20111330770&t
    ype=2

    Ale pozwala na stawianie stacjonarnych fotoradarów co 500m w obszarze
    zabudowanym.
    W Białym Borze mają chyba 3 fotoradary i bywa że za przejazd tam
    kierowcy dostają 3 fotki.

    Co do postępowania, to najlepiej _jednym_ pismem (nie żadne tam ich
    formularze) odmówić przyjęcia mandatu(-ów).
    Na osobnej kartce dołączyć przyczyny odmowy gdzie napisz że było to
    tylko jedno przekroczenie prędkości, które zostało utrwalone na dwóch
    zdjęciach zrobionych jedno po drugim.

    Nawet jeżeli straż gminna skieruje sprawę do sądu (a już im się to nie
    opłaca, bo nawet w razie gdy sąd uzna Twoje wykroczenie, to już nie oni
    dostaną tą kasę), a sąd się nią zdąży zająć, to koszty postępowania w
    trybie nakazowym to 50zł, plus ewentualny mandat - oczywiście jeden, a
    nie dwa.