  • 1. Data: 2011-07-01 19:22:11
    Temat: prawa autorskie i artykuł onetu
    Od: "dr_indy" <t...@g...pl>

    http://biznes.onet.pl/czarny-piatek-dla-studentow,18
    572,4778965,1,prasa-detal

    Czy to możliwe, czy tylko jakiś dziennikarski bełkot?

    Komentarze jak zwykle pod artykułem głupie, ale jeden mnie zastanowił: skoro
    płacę za ewentualne skopiowanie czyjejś twórczości w podatku od papieru, to
    może jednocześnie nabywam prawo do wykonania kopii?

    --
    dr_indy

  • 2. Data: 2011-07-01 19:31:13
    Temat: Re: prawa autorskie i artykuł onetu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-01 21:22, dr_indy pisze:
    > Czy to możliwe, czy tylko jakiś dziennikarski bełkot?

    To możliwe, przecież żyjemy w socjalizmie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-07-02 09:08:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Jul 2011, dr_indy wrote:

    > Komentarze jak zwykle pod artykułem głupie, ale jeden mnie zastanowił: skoro
    > płacę za ewentualne skopiowanie czyjejś twórczości w podatku od papieru, to
    > może jednocześnie nabywam prawo do wykonania kopii?

    Uzasadnienie było takie, że ów podatek ma rekompensować dozwolony
    użytek osobisty. Na mój gust *w tym zakresie* powinno tak być.
    Z drugiej strony, sugeruje to pewien rozjazd intencji: dozwolony
    nie oznacza nieodpłatny, przy czym płacą ci którzy być może
    wcale nie korzystają.

    Również na mój gust, takie operacje przynoszą więcej szkody niż
    pożytku, tak samo jak np. z podatkiem od psa i wynikającym z niego
    przekonaniem niektorych właścicieli, że w takim razie ktoś inny
    powinien po tym psie sprzątać.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-07-02 10:00:19
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

> [...]
    > pożytku, tak samo jak np. z podatkiem od psa i wynikającym z niego
    > przekonaniem niektorych właścicieli, że w takim razie ktoś inny

    Do tego nie znosi się w tym zakresie karalności naruszenia prawa
    autorskiego. Czyli płaci się haracz za "potencjalną możliwość
    nielegalnego kopiowania", a do tego - w razie czego - można ponosić
    odpowiedzialność karną i cywilną za posiadanie "piratów". Gdzie sens i
    logika? Jakie cele ma realizować to prawo?

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2011-07-02 11:49:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 02 Jul 2011 12:00:19 +0200, .B:artek. napisał(a):

> [...]
    > odpowiedzialność karną i cywilną za posiadanie "piratów". Gdzie sens i
    > logika? Jakie cele ma realizować to prawo?

    A przeczytałeś choćby artykuł, o którym tu dyskutujemy? To nie jest wcale
    opłata za "potencjalną możliwość nielegalnego kopiowania" a za
    potencjalną możliwość legalnego kopiowania wynikającego z tzw
    "dozwolonego użytku własnego".

  • 6. Data: 2011-07-02 11:59:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-02 13:49, jureq pisze:

    > potencjalną możliwość legalnego kopiowania wynikającego z tzw
    > "dozwolonego użytku własnego".

    I z tego tytułu przysługują twórcom jakieś pieniądze?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-07-02 13:31:54
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-07-02 12:00, .B:artek. pisze:

    > Czyli płaci się haracz za "potencjalną możliwość
    > nielegalnego kopiowania", a do tego - w razie czego - można ponosić
    > odpowiedzialność karną i cywilną za posiadanie "piratów".

    Chyba za dużo oglądasz filmów amerykańskich. O jakiej odpowiedzialności
    karnej i cywilnej piszesz?

  • 8. Data: 2011-07-02 13:35:12
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 02-07-2011 15:31, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
    > Chyba za dużo oglądasz filmów amerykańskich. O jakiej odpowiedzialności
    > karnej i cywilnej piszesz?

    O tej, która niezmiennie wynika z ustawy Prawo autorskie.

    --
    .B:artek.

  • 9. Data: 2011-07-02 14:42:07
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-07-02 15:35, .B:artek. pisze:

    > O tej, która niezmiennie wynika z ustawy Prawo autorskie.

    dla użytku osobistego? Jakie to?

  • 10. Data: 2011-07-03 17:24:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:iunalq$fb3$2@news.onet.pl...
    > dla użytku osobistego? Jakie to?

    Użytek osobisty w przypadku programów komputerowych jest znacznie zawężony.