    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fotoradar....
    Date: Fri, 1 Jul 2011 20:31:16 +0200

    witek w <news:iukvja$sp3$4@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    miejska_nie_moze_uzyc_fotoradaru.html,2>

    > a co to zmienia po za faktem przedluzenia procedury i z definicji

    Zajrzałeś chociaż w link o czym tam mowa?
    "
    Kierowca, którego zarejestruje fotoradar, a który następnie zostanie wezwany
    przez strażników miejskich do przyjęcia mandatu, może dzisiaj uniknąć
    zapłacenia grzywny. Należy pamiętać o tym, że strażnicy nie mogą zatrzymać
    pojazdu tylko dlatego, że kierowca przekroczył prędkość. Tak więc dokumenty
    związane z popełnionym wykroczeniem wraz z fotografią mogą być przesyłane
    właścicielowi auta drogą listowną.

    - W takiej sytuacji jedyną radą będzie odmowa przyjęcia mandatu. Wraz z nią
    trzeba skierować pismo do straży miejskiej z informacją, że fotoradar nie
    mógł zostać wykorzystany z uwagi na to, iż nie był prawidłowo oznakowany -
    radzi Wojciech Kotowski, redaktor naczelny czasopisma ,,Paragraf na drodze".

    Jego zdaniem, jeżeli mimo to straż miejska skieruje wniosek o ukaranie do
    sądu, jego prezes niewątpliwie odmówi wszczęcia postępowania. Gdyby jednak
    postępowanie zostało wszczęte, podlegać będzie umorzeniu z powodu braku
    podstaw do ukarania. Dochodzi tutaj do analogicznej sytuacji, gdy policjant
    używa ręcznego radaru bez świadectwa legalizacji.

    Bez szans będą jednak kierowcy, którzy pochopnie przyjęli mandat od straży
    miejskiej, która bezpodstawnie skorzystała z fotoradaru. W takiej sytuacji
    mandat stał się prawomocny. Zgodnie z art. 101 par. 1 kodeksu postępowania w
    sprawach o wykroczenia, prawomocny mandat karny podlega uchyleniu, jeżeli
    grzywnę nałożono za czyn niebędący wykroczeniem. Mimo braku uprawnień
    strażników do używania fotoradarów będzie nim przekroczenie prędkości albo
    jazda bez zapiętych pasów.
    "

    Dzisiaj u Kotowskiego, to Twoje wówczas

    > zamiast na mandat załapie sie na sąd grodzki

    Zwłaszcza na ten *sąd grodzki*, który został zniknięty ponad rok temu

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]