  • 1. Data: 2011-07-01 08:23:31
    Temat: Zerwanie umowy
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Moja siorka ma kulawego dostawcę internetu i chciała zerwać umowę. Po
    rozmowie telefonicznej dowiedziała się że ma wysłać wypowiedzenie
    mailowo. przed zakończeniem miesiąca wtedy umowa nie przejdzie na
    następny miesiąc czyli dzisiaj. Dzisiaj dostała odpowiedź mailowo, że:

    cytat:
    "Witam,
    wypowiedzenie jest przyjmowane tylko i wyłącznie w wersji listownej nie
    elektronicznej. Niestety umowa będzie kontynuowana do końca sierpnia."

    Czy pomimo wpłynięcia pisma mailem i zapoznaniem się z nim przez
    dostawcę mogą robić takie numery?!

  • 2. Data: 2011-07-01 08:38:18
    Temat: Re: Zerwanie umowy
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.07.2011 10:23, PesTYcyD pisze:

> [...]
    > elektronicznej. Niestety umowa będzie kontynuowana do końca sierpnia."
    >
    > Czy pomimo wpłynięcia pisma mailem i zapoznaniem się z nim przez

    Mogą, ale i tak nic im to nie da.

    Z treścią się zapoznali, wymogu ustawowego nie ma - umowa rozwiązana i
    niech pod żadnym pozorem nic więcej im nie płaci.

    Co jej mogą zrobić? Odciąć internet? ;->

    Jeśli chcesz się lepiej poczuć zawsze można ich poinformować, że
    zostanie to potraktowane jako próba wyłudzenia ;->

  • 3. Data: 2011-07-01 08:51:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-01 10:38, Andrzej Ława pisze:

    > Jeśli chcesz się lepiej poczuć zawsze można ich poinformować, że
    > zostanie to potraktowane jako próba wyłudzenia ;->

    Co to jest to "wyłudzenie" i dlaczego mieliby się wystraszyć?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-07-01 09:00:24
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.07.2011 10:51, Liwiusz pisze:

    > Co to jest to "wyłudzenie"

    Rodzaj oszustwa :-P

    > i dlaczego mieliby się wystraszyć?

    A dlaczego nie? Chwyt psychologiczny ;) Na tego typu oszustów czasem pomaga.

  • 5. Data: 2011-07-01 09:08:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-01 11:00, Andrzej Ława pisze:

    > Rodzaj oszustwa :-P

    > A dlaczego nie? Chwyt psychologiczny ;) Na tego typu oszustów czasem pomaga.

    Ale jesteśmy na grupie .prawo, a nie .psychologia ;)

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-07-01 09:17:42
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.07.2011 11:08, Liwiusz pisze:

    > Ale jesteśmy na grupie .prawo, a nie .psychologia ;)

    Wstrząsające.

  • 7. Data: 2011-07-01 09:23:11
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 01 Jul 2011 10:23:31 +0200, PesTYcyD napisał(a):

    > Moja siorka ma kulawego dostawcę internetu i chciała zerwać umowę.

    Najrozsądniej jest umowę wypowiedzieć.
    Zerwać to możesz zaręczyny, albo firankę z gardinsztangi ;P

    > Po rozmowie telefonicznej

    Rozmowie telefonicznej z ...kim? I co to ma do przedmiotu sprawy? ;P

    > dowiedziała się że ma wysłać wypowiedzenie mailowo.

    Praktycznie, każda NORMALNIE sporządzona umowa, wymaga by wypowiedzenie
    było w formie pisemnej, z reguły pod rygorem nieważności.

    > przed zakończeniem miesiąca wtedy umowa nie przejdzie na następny
    > miesiąc czyli dzisiaj.

    A okres wypowiedzenie to kot zjadł? :)

> [...]
    >
    > cytat:
    > "Witam,
    > wypowiedzenie jest przyjmowane tylko i wyłącznie w wersji listownej nie

    Bardzo logiczne.
    Mejla każdy za każdego mógł wysłać :)
    Co byś zrobił gdyby jakiś kawalarz wysłał "zerwanie umowy o internet" i
    podszył się pod twoją siostrę? A dostawcy by go faktycznie wyłączył.
    Siostra by żądała odszkodowania - prawda? :)))

    > Niestety umowa będzie kontynuowana do końca sierpnia."

    Sądzę że nawet dłużej, dopóty, dopóki nie złoży wypowiedzenia to twoja
    "siostra" :)

    > Czy pomimo wpłynięcia pisma mailem i zapoznaniem się z nim przez
    > dostawcę mogą robić takie numery?!

    Ja tu nie widzę żadnego numeru ze strony operatora. jest to jak najbardziej
    logiczne i uczciwe podejście do tej sprawy.
    Gratuluje operatorowi, a współczuje "mania takiej siostry" :)

  • 8. Data: 2011-07-01 09:42:58
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-07-01 11:23, Kamil pisze:
    > Ja tu nie widzę żadnego numeru ze strony operatora. jest to jak najbardziej
    > logiczne i uczciwe podejście do tej sprawy.
    > Gratuluje operatorowi, a współczuje "mania takiej siostry" :)

    A ja jej współczuję takiego dostawcy netu. Ile razy u niej byłem to
    akurat nie działał. A ISP nie widział żadnego problemu. Jakaś gówniana
    osiedlowa sieć

  • 9. Data: 2011-07-01 09:43:28
    Od: "PioPio" <e...@g...pl>

> [...]
    > podszył się pod twoją siostrę? A dostawcy by go faktycznie wyłączył.
    > Siostra by żądała odszkodowania - prawda? :)))

    Kamilu, bardzo dziękuję Ci za poprawienie mi humoru na cały dzień. Mało nie
    poplułem monitora jak to przeczytałem.
    Od jakiegoś czasu przesyłanie maili jest uznawane jako przekazanie pisemnego
    oświadczenia i w tak błahych sprawach to w zasadzie upierdliwość jakiejś
    panienki z okienka bardziej niż jakiekolwiek reguły.
    Należałoby też spojrzeć w umowie bo tam powinno być jasno opisane w jaki
    sposób można ją wypowiedzieć.
    Zastrzeganie listownego wypowiedzenia w przypadku dostawcy internetu to trochę
    tak jakby nie można było listownie rozwiązać umowy z Pocztą Polską.

  • 10. Data: 2011-07-01 09:49:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-01 11:43, PioPio pisze:
    > Od jakiegoś czasu przesyłanie maili jest uznawane jako przekazanie pisemnego
    > oświadczenia

    A co to za bzdura?

    --
    Liwiusz