  • 81. Data: 2007-11-24 16:41:50
    Temat: Re: Fotografowanie na parkingu hipermarketu - kolej na mnie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Photo M pisze:

    > tylko na moje własne potrzeby.

    Tak z ciekawości, jakie można mieć własne potrzeby by mieć zdjęcie
    supermarketu, parkingu czy czego tam ?

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 82. Data: 2007-11-24 16:42:56
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 24 Nov 2007 17:34:02 +0100, Photo M napisał(a):

    > To drugie. Z tym, że jak już naruszyli moje prawa to chcę wyegzekwować
    > karę.

    Zatem nie pozostaje Ci nic innego jak prywatny akt oskarżenia za
    szarpaninę lub zawiadomienie ws. przekroczenia uprawnień. Szkody nie ma,
    więc odszkodowania za /potencjalne/ uszkodzenie sprzętu w rachubę nie
    wchodzi.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 83. Data: 2007-11-24 16:43:38
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 24 Nov 2007 17:41:50 +0100, Johnson napisał(a):

    > Tak z ciekawości, jakie można mieć własne potrzeby by mieć zdjęcie
    > supermarketu, parkingu czy czego tam ?

    Eno, nie gadaj. Może zdjęć nie robiłeś nigdy? :-)

  • 84. Data: 2007-11-24 16:49:13
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Olgierd" napisał w wiadomości
> [...]
    > szarpaninę lub zawiadomienie ws. przekroczenia uprawnień. Szkody nie ma,
    > więc odszkodowania za /potencjalne/ uszkodzenie sprzętu w rachubę nie

    Ale prywatny akt oskarżenia za szarpaninę zmieni coś w stosunku do złożenia
    zawiadomienia w prokuraturze? Skoro nie żądam odszkodowania za sprzęt, to
    czego mogę żądać w ewentualnym oskrażeniu? Odszkodowania za naruszenie
    godności, chyba w Polsce mało wykonalne, czy mogę po prostu zaskarżyć w imię
    tzw. "wyższej idei" czyli ja nic nie dostanę, ale oni zostaną odpowiednio
    ukarani.
    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 85. Data: 2007-11-24 16:55:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > szarpaninę lub zawiadomienie ws. przekroczenia uprawnień. Szkody nie ma,
    > więc odszkodowania za /potencjalne/ uszkodzenie sprzętu w rachubę nie

    Przekroczyć uprawnienia - art. 231 kk - to może funkcjonariusz
    publiczny,a ochroniarz nim nie jest.
    Ochroniarz może co najwyżej "przekroczyć upoważnienia" - art. 50
    odpowiedniej ustawy.
    Przekroczenie uprawnień <> przekroczenie upoważnień.
    A teraz za komentarzem:
    "Pracownik ochrony fizycznej I stopnia przekroczy upoważnienia, jeżeli
    opracuje wykorzystany w praktyce plan ochrony, będzie kierował zespołem
    pracowników ochrony, podejmie się montażu urządzenia alarmowego lub
    opracuje wdrożony później projekt zabezpieczenia technicznego.
    Analogiczną to tej sytuacją naruszającą postanowienia komentowanego
    przepisu będzie wykonanie dodatkowych uprawnień pracownika
    zabezpieczenia technicznego II stopnia przez tej kategorii pracownika
    posiadającego licencję I stopnia. Wypełnią zatem znamiona określonego
    przestępstwa pracownicy ochrony, którzy zamiennie będą wykonywać
    czynności niemieszczące się w granicach upoważnienia, a więc pracownik
    ochrony fizycznej I lub II stopnia podejmie się czynności pracownika
    zabezpieczenia technicznego I lub II stopnia i odwrotnie."
    Reasumując nie jest przekroczeniem upoważnień w rozumieniu tego
    przestępstwa, co do zasady, zachowanie jak w niniejszej sprawie.
    A co do czynu z oskarżenia prywatnego to art. 212 §2 kk.

  • 86. Data: 2007-11-24 16:57:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Eno, nie gadaj. Może zdjęć nie robiłeś nigdy? :-)

    supermarketów na pewno. Wolę przyrodę.

  • 87. Data: 2007-11-24 17:01:25
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Johnson" napisał w wiadomości

    > Tak z ciekawości, jakie można mieć własne potrzeby by mieć zdjęcie
    > supermarketu, parkingu czy czego tam ?

    A o fotografii artystycznej Pan słyszał? Nie chodzi o samo obiekt.
    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 88. Data: 2007-11-24 17:07:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:fi9im4$rf4$5@inews.gazeta.pl...

    > Jakby ochroniarze z każdą taką sprawą szli do sądu to by z niego chyba w
    > życiu nie wyszli ;-)
    > Przecież pyskówek, przepychanek itd. jest w każdym hipermarkecie
    > codziennie mnóstwo.

    To nie jest pyskówka, tylko napaść na klienta. I to - jeśli wierzyć
    fotografowi - nie sprowokowana w żaden sposób przez niego.

  • 89. Data: 2007-11-24 17:08:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:6i0m15-429.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Heh - w mojej sprawie okazało się, że kamery na parkingu akurat
    > przypadkiem (hłehłe) były w trakcie konserwacji (mrygmryg).

    Moga to być atrapy.

    > Kto w to uwierzy?

    Ja.

  • 90. Data: 2007-11-24 17:08:31
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Dnia Sat, 24 Nov 2007 16:43:16 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ochrona teraz ściga fotografujących. Za dwa dni nie będzie im pasował gość
    > w kaszkiecie.

    No to jak sie tak zachowuje, to nie robic tam zakupow i pojsc tam, gdzie
    klienta traktuje sie przyzwoicie.
    Ktos im chyba taki regulamin wymyslil, wiec robia co im kazano.

    . KRZYZAK .
    . Skierniewice Jesli nie masz pomyslu na 1% podatku .
    .......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl .