    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fotografowanie na parkingu hipermarketu - kolej na mnie
    Date: Sat, 24 Nov 2007 23:12:15 +0100

    On Sat, 24 Nov 2007, Mikołaj Menke wrote:

    > Czy to oznacza, że mogę sobie otworzyć sklep, w regulaminie sklepu
    > napisać, że będę strzelać z kałacha do klientów i wszyscy będą mogli mi
    > skoczyć? W końcu stosunek cywilnoprawny nieprawdaż?

    Akurat Twój przykład jest nienajlepszy, bo Twoje "uprawnienie" jest
    ewidentnie sprzeczne z prawem (strzelanie DO klientów wypełnia
    zniamiona "narażania na utratę życia i ciężkie obrażenia" czy jak
    tam to idzie).
    IMO lepszy jest znany tutaj przykład, bodaj przez AB powoływany,
    że zapiszesz sobie w regulaminie iż kto wejdzie na teren ten ma
    kankana odtańczyć, zagrać na nosie czy co tam jeszcze było.
    Wlazł? - wlazł. Ma odtańczyć? Ma ;>
    IMO na taki nakaz lub zakaz JEDNAK trzeba mieć "podstawę".
    Ani nakaz odtańczenia, ani zakaz fotografowania *obiektywnie*
    nie służą żadnemu celowi.
    No chyba że ktoś się zapisuje do szkoły tańca albo do malarzy
    klasycznych.

    pzdr, Gotfryd