  • 1. Data: 2004-02-16 17:20:05
    Temat: Firma przedsiębiorcy-pytanie
    Od: gosiap <g...@p...onet.pl>

    Czy firma przedsiębiorcy,to jest to samo,co nazwa przedsiebiorcy?
    Jesli nie, to gdzie leży różnica?
    Czy firma jest skladnikiem przedsiębiorstwa?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-16 21:06:43
    Temat: Re: Firma przedsiębiorcy-pytanie
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    gosiap <g...@p...onet.pl> napisał:

    >Czy firma przedsiębiorcy,to jest to samo,co nazwa przedsiebiorcy?
    IMHO nazwa przedsiebiorcy, to poroniony pomysł. Jesli weźmie się za
    przykład spólkę cywilną, to powinienem zglosić kilka różnych nazw :-)

    Ciekawe co tym razem wymyśli "nasz specjalista od spólek ;-)

    Artur Golański

  • 3. Data: 2004-02-17 06:47:24
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...id.pl_a.to.usun>

    Kiedyś tam (Mon, 16 Feb 2004 o 18:20 GMT) gosiap oznajmił/a
    (chyba świadomie):
    > Czy firma przedsiębiorcy,to jest to samo,co nazwa przedsiebiorcy?

    Firmą osoby fizycznej jest jej imię lub nazwisko + ewentualne
    dodatki.
    Firmą osoby prawnej jest jej nazwa.

    > Czy firma jest skladnikiem przedsiębiorstwa?

    tak.
    art. 55(1) kc pkt 1)

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2004-02-17 09:09:39
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...id.pl_a.to.usun> napisał:

    >Firmą osoby fizycznej jest jej imię lub nazwisko + ewentualne dodatki.
    A jakie będzie oznaczenie przedsiębiorcy w przypadku, gdy zamierza
    prowadzić dz.g. w formie dwóch s.c. (każda z inną osobą) ?

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-02-17 12:32:23
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Artur Golanski wrote:

> [...]
    > przykład spólkę cywilną, to powinienem zglosić kilka różnych nazw :-)
    >
    > Ciekawe co tym razem wymyśli "nasz specjalista od spólek ;-)

    Czuje ze do mnie Pan pije panie Arturze,
    choc specjalista jestem w innej dziedzinie.

    Firma to nazwa pod ktora PODMIOT prowadzi dzialnosc gospodarcza.

    Jak Pan wie panie Adamie s.c OSOBA prawna NIE jest,
    ale "podmiotem" jest i ma SWOJ

    NIP
    REGON

    Z tego co pamietam (czy nadal tak jiest nie jestem pewien)
    Firma spolki cywilnej musi zawierac oznaczenie formy prawnej
    czyli owo s.c. oraz nazwiska wspolnikow.

    Nie widze tez problemu we wpisainu do rejestru przedsiebiorcow dwoch firm
    czyli nazw podmiotow pod jakimi przedsiebiorca prowadzi dzialnosc
    gospodarza..

    Boguslaw