  • 1. Data: 2004-02-16 16:31:24
    Temat: Prawo autorskie a prokuratura
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    Witam!

    Sprawa ciągnie się (a raczej stoi) od jakiegoś czasu.
    Po krótce: wykonałem "na gębę" witrynę internetową dla pewnej
    firmy. Obie strony od początku znały warunki, etc. Wszyscy
    na to słownie przystali. Współpraca zbyt miła nie była, ale
    mniejsza o to. Zakończona wykonaniem w całości witryny
    i umieszczeniem jej (właściwie dla celów prezentacji prezesowi
    owej firmy) na serwerze pod adresem firmy.

    Wizyta, która zaplanowana była na odbiór wynagrodzenia i
    podpisanie umowy, okazała się niestety mniej miła
    (zapowiedziano mi, że nie otrzymam umówionej zapłaty,
    cytując, że mam spier*****)...

    Oczywiście witryna nadal funkcjonuje (zmieniono hasła, więc
    usunąć jej nie mogłem), częściowo w kodzie pozostało moje
    nazwisko - niektóre części zostały nieco zmienione pod względem
    treści i ktoś śmiał zmienić w tych dokumentach nazwisko autora
    na swoje. Poza tym wykorzystywany jest mój kod i rozwiązania
    graficzne. Podsumowując: złamanie praw autorskich jest
    niepodważalne.

    Chciałbym tą sprawę nagłośnić i przede wszystkim wygrać.
    Kwestia pieniędzy (adwokat, koszta sądowe) jest jednak dużą
    barierą. Po niegdysiejszej wymianie listów z czytelnikiem
    tej grupy stanęło na tym, że powinienem sprawę zgłosić
    prokuratorowi (jako kradzież).

    Chciałbym jednak zasięgnąć opinii innych (być może specjalistów),
    czy jest to dobre i możliwe rozwiązanie?

    Z góry dziękuję za odpowiedź!
    Maciej Szylke

  • 2. Data: 2004-02-16 18:59:24
    Temat: Re: Prawo autorskie a prokuratura
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Szylke" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > barierą. Po niegdysiejszej wymianie listów z czytelnikiem
    > tej grupy stanęło na tym, że powinienem sprawę zgłosić

    Ponieważ o ile dobrze pamiętam, to brałem udział w wypracowaniu
    poprzedniej porady, więc ograniczę się do tego, że to raczej nie jest
    kradzież, tylko naruszenie praw autorskich.

  • 3. Data: 2004-02-16 22:59:40
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    > Ponieważ o ile dobrze pamiętam, to brałem udział w wypracowaniu
    > poprzedniej porady, więc ograniczę się do tego, że to raczej nie
    > jest kradzież, tylko naruszenie praw autorskich.

    Miałem podobne wątpliwości, stąd pytanie o pomysł z prokuraturą.

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2004-02-16 23:03:28
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <c0ri0i$ng6$1@news.onet.pl>, Maciej Szylke wrote:

    > Miałem podobne wątpliwości, stąd pytanie o pomysł z prokuraturą.

    I kradziez i naruszenie Praw Autorskich mozesz zglosic w prokuraturze czy
    na policji. Idz i zglos. Nawet nie musisz tego nazywac, bo kwalifikacje
    prawna ustali i tak prokuratura/policja.

    --
    Marcin