    From: "Adam" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Drugi telefon znikąd
    Date: Tue, 19 Feb 2002 18:24:32 +0100

    Witam grupe,

    Mój problem dotyczy jednej z trzech polskich sieci telefoni
    komórkowej. Do czasu rozwiazania sprawy decyduje sie
    nie podawac publicznie ktorej.

    Mam tel. abonamentowy i od pewnego czasu rachunki, ktore
    placilem okazywaly sie byc nieco wieksze. Obejrzalem
    sobie wykaz rozmow i ku mojemu zdziwieniu moim oczom
    ukazal sie drugi telefon i oplaty za abonament liczone
    razem z moimi. Nie podpisywalem drugiej umowy. Nikomu
    nie udostepnialem moich dokumentow i nigdy ich nie
    zgubilem. Umowa podpisana byla w miescie, w ktorym
    nigdy nie bylem, o czym dowiedzialem sie w BOK.

    Podejrzewam jedna z trzech ewentualnosci:

    1. Pracownik punktu w ktorym podpisywalem umowe
    udostepnil kopie xero moich dokumentow komus, komu
    mialy posluzyc do podpisania umowy "na mnie" lub
    sam podpisal taka falszywa umowe.

    2. Nastapila pomylka przy wprowadzaniu innej
    umowy i telefon podpieto "pode mnie".

    3. Ktos zdobyl moje dane, sfalszowal wszystkie dokumenty
    i podpis i podpisal umowe "na mnie". Jak wspominalem
    nikt nie mial mozliwosci miec oryginalnych dokumentow.

    Zlozylem juz reklamacje. Ten drugi telefon odpieto.
    Pozostaja zas nastepne problemy:

    a) Stracilem nadplacone pieniadze. Zazadalem w pismie
    zwrotu. Czy go dostane? Czy powinienem zadac jeszcze
    jakiegos odszkodowania?

    b) Problem z danymi osobowymi. Ktos posluzyl sie nimi
    i czuje sie teraz "zagrozony". Co powinienem w tej
    sytuacji zrobic?

    I najwazniejsze pytanie:
    Czy radzicie wniesc w tej sprawie pozew do sadu?
    Na co moge liczyc i czy warto? Ew. jakimi paragrafami
    moge sie posluzyc? (ust. o danych osobowych, dzialanie
    na szkode mienia itp... ?)

    Dziekuje z gory za jakiekolwiek odpowiedzi
    i sugestie. Na porade prawnicza szkoda mi
    pieniedzy na razie, ale jak okaze sie to powazne
    to na pewno sie na nia zdecyduje. Tymczasem
    chce zbadac opinie.

    Adam

    PS. Jeszcze nie przyszlo pismo z odpowiedzia
    na moja reklamacje, w razie przyjscia moge
    posluzyc dodatkowymi informacjami ktore dostane.