  • 1. Data: 2002-02-19 17:24:32
    Temat: Drugi telefon znikąd
    Od: "Adam" <s...@p...onet.pl>

    Witam grupe,

    Mój problem dotyczy jednej z trzech polskich sieci telefoni
    komórkowej. Do czasu rozwiazania sprawy decyduje sie
    nie podawac publicznie ktorej.

    Mam tel. abonamentowy i od pewnego czasu rachunki, ktore
    placilem okazywaly sie byc nieco wieksze. Obejrzalem
    sobie wykaz rozmow i ku mojemu zdziwieniu moim oczom
    ukazal sie drugi telefon i oplaty za abonament liczone
    razem z moimi. Nie podpisywalem drugiej umowy. Nikomu
    nie udostepnialem moich dokumentow i nigdy ich nie
    zgubilem. Umowa podpisana byla w miescie, w ktorym
    nigdy nie bylem, o czym dowiedzialem sie w BOK.

    Podejrzewam jedna z trzech ewentualnosci:

    1. Pracownik punktu w ktorym podpisywalem umowe
    udostepnil kopie xero moich dokumentow komus, komu
    mialy posluzyc do podpisania umowy "na mnie" lub
    sam podpisal taka falszywa umowe.

    2. Nastapila pomylka przy wprowadzaniu innej
    umowy i telefon podpieto "pode mnie".

    3. Ktos zdobyl moje dane, sfalszowal wszystkie dokumenty
    i podpis i podpisal umowe "na mnie". Jak wspominalem
    nikt nie mial mozliwosci miec oryginalnych dokumentow.

    Zlozylem juz reklamacje. Ten drugi telefon odpieto.
    Pozostaja zas nastepne problemy:

    a) Stracilem nadplacone pieniadze. Zazadalem w pismie
    zwrotu. Czy go dostane? Czy powinienem zadac jeszcze
    jakiegos odszkodowania?

    b) Problem z danymi osobowymi. Ktos posluzyl sie nimi
    i czuje sie teraz "zagrozony". Co powinienem w tej
    sytuacji zrobic?

    I najwazniejsze pytanie:
    Czy radzicie wniesc w tej sprawie pozew do sadu?
    Na co moge liczyc i czy warto? Ew. jakimi paragrafami
    moge sie posluzyc? (ust. o danych osobowych, dzialanie
    na szkode mienia itp... ?)

    Dziekuje z gory za jakiekolwiek odpowiedzi
    i sugestie. Na porade prawnicza szkoda mi
    pieniedzy na razie, ale jak okaze sie to powazne
    to na pewno sie na nia zdecyduje. Tymczasem
    chce zbadac opinie.

    Adam

    PS. Jeszcze nie przyszlo pismo z odpowiedzia
    na moja reklamacje, w razie przyjscia moge
    posluzyc dodatkowymi informacjami ktore dostane.

  • 2. Data: 2002-02-19 21:49:37
    Temat: Re: Drugi telefon znikąd
    Od: Kaja <f...@f...pl>

    Adam napisał(a):

> [...]
    > zgubilem. Umowa podpisana byla w miescie, w ktorym
    > nigdy nie bylem, o czym dowiedzialem sie w BOK.

    To dziwne, bo za drugi telefon powinieneś otrzymywać oddzielną fakturę,
    a nie wszystko na jednej.

    Pozdrawiam,
    --
    Kaja

  • 3. Data: 2002-02-19 22:38:30
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Kaja"
    > To dziwne, bo za drugi telefon powinieneś otrzymywać oddzielną fakturę,
    > a nie wszystko na jednej.

    ja w Idei dostaje wszystko na jednej fakturze a do tego zalacznik z
    abonamentem i rozmowami kazdego telefonu - tylko ja w te papierki zagladam
    ;-)))
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-02-20 00:02:43
    Od: Kaja <f...@f...pl>

    blad napisał(a):

    > ja w Idei dostaje wszystko na jednej fakturze a do tego zalacznik z
    > abonamentem i rozmowami kazdego telefonu - tylko ja w te papierki zagladam
    > ;-)))

    Mam tylko jeden telefon ( na szczęście) w Idei i wiem, że przysyłają biling
    wraz z rachunkiem.
    Tak sobie myślę, że na bilingu masz chyba rozdzielone rozmowy z poszczególnych
    telefonów, a nie potasowane?

    Pozdrawiam,
    --
    Kaja

  • 5. Data: 2002-02-20 07:20:32
    Od: "Adam" <s...@p...onet.pl>

    "Kaja" <f...@f...pl> wrote in message...

> [...]
    biling
    > wraz z rachunkiem.
    > Tak sobie myślę, że na bilingu masz chyba rozdzielone rozmowy z

    Powiedzcie co konstruktywnego wnosza te wypowiedzi do sprawy?

    Mam jedna fakture na oba telefony.
    Bilingi to jeden wykaz z rozdzielonymi wyraznie oboma
    telefonami, ale nie patrzylem w nie, bo nie mialem
    czasu. Pierwsze bilingi byly ok, wiec wierzylem
    ze nastepne tez sa. Zagladnalem dopiero po 4-ech
    miesiacach, poniewaz zdziwila mnie wyzsza niz normalnie
    wysokosc rachunkow.

    Pytalem o co innego.

    Adam

  • 6. Data: 2002-02-20 08:34:47
    Od: "DM" <r...@e...pl>

> [...]
    > ze nastepne tez sa. Zagladnalem dopiero po 4-ech
    > miesiacach, poniewaz zdziwila mnie wyzsza niz normalnie

    Nic nie wnosza konstruktywnego, wina jest po Twojej stronie
    wypdaloby czasami zapoznac sie z tym za co sie placi.
    Chcesz sie sadzic a tymczasem bezmyslnosc i niewiedza jak widac dominuje.
    A jesli nawet ktos posunal sie do falszowania dokumentow to nie wierze
    by poprzestal tylko na nieznacznie rozniacym sie rachunkach od poprzednich.

    Bo jesli ja bylbym w posiadaniu telefonu za przyslowiowy frajer
    to przy 1 rachunku zastawilbys samochod by go oplacic.

  • 7. Data: 2002-02-20 08:53:52
    Od: "Adam" <s...@p...onet.pl>

    "DM" <r...@e...pl> wrote in message...
    > Nic nie wnosza konstruktywnego, wina jest po Twojej stronie

    buahahahahaha... , ale sie usmialem :))))

    > wypdaloby czasami zapoznac sie z tym za co sie placi.

    Nie mam takiego obowiazku. A wspomniana tel. komorkowa
    ma obowiazek chronic moje dane. Takiego obowiazku nie
    dotrzymala.
    Poza tym ma obowiazek sprawdzania danych osobowych,
    zgodnosci podpisu pod umowa z tym w dowodzie osobistym,
    weryfikacji wzrokowej tozsamosci itp.

    > Chcesz sie sadzic a tymczasem bezmyslnosc i niewiedza jak widac dominuje.

    Sam jestes glupi. Czytaj uwaznie posty i to o co pytam.
    Widze ze umiejetnosc pisania bzdur dominuje, ale z czytaniem
    juz masz klopoty.

    > A jesli nawet ktos posunal sie do falszowania dokumentow to nie wierze
    > by poprzestal tylko na nieznacznie rozniacym sie rachunkach od
    poprzednich.

    Roznica ok. 50zl. Moje rachunki byly wieksze wiec wzrosly o ok 20%
    - moglem nie zwrocic uwagi.
    Nie ma to nic do sprawy.

    > Bo jesli ja bylbym w posiadaniu telefonu za przyslowiowy frajer
    > to przy 1 rachunku zastawilbys samochod by go oplacic.

    Wtedy zorientowalbym sie od razu co jest nie tak
    i od razu zainterweniowalbym. Ktos wyraznie nie
    chcial zebym zauwazyl wzrostu rachunkow, bo celowo
    nie wykorzystywal bezplatnych minut do konca.

    Moze to Ty? Z wypowiedzi widze, ze nie odbiegasz sposobem
    myslenia od przecietnego polskiego dresiarza-zlodzieja
    i naciagacza. A tych ktorych udaje sie okrasc nazywasz "frajerami".
    Polska mentalnosc...

    Adam

  • 8. Data: 2002-02-20 13:24:28
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Adam"
    > Polska mentalnosc...

    zarzucasz nam polskość ;-))
    nie denerwuj się tylko zaczekaj na reakcję operatora i powiadom nas
    chyba dopuscili do jakiego przekretu, a jesli to pomylka to naprawia
    *** blad ***

  • 9. Data: 2002-02-20 13:38:21
    Od: "Adam" <s...@p...onet.pl>

    "blad" <b...@W...pl> wrote in message...
    > Użytkownik "Adam"
    >
    > zarzucasz nam polskość ;-))

    Nie nam/wam ;) tylko DM-owi, i nie polskość tylko
    polską mentalność, która można streścić słowami
    kalego ...

    > nie denerwuj się tylko zaczekaj na reakcję operatora i powiadom nas
    > chyba dopuscili do jakiego przekretu, a jesli to pomylka to naprawia

    Jak na razie odłączyli drugi telefon.
    Jak dostanę pismo to dam znać.

    Boje sie ze ktos niedopilnowal kopii moich
    dokumentów i wykorzystano je w celu naciągnięcia
    mnie na niechciane koszty.
    Nie wiem tylko kto, czy sam operator, czy dealer u którego
    podpisywałem umowę czy ktoś inny.
    Polecam też artykuł:
    http://www.gsmonline.pl/news/?link=show_details.php?
    id=3523
    który mówi o wyrzuconych na śmietnik dokumentach przez dealera
    IDEI.

    Adam

  • 10. Data: 2002-02-20 19:12:06
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    Użytkownik "Kaja" <f...@f...pl> napisał w wiadomości

    > To dziwne, bo za drugi telefon powinieneś otrzymywać oddzielną fakturę,
    > a nie wszystko na jednej.

    Mam trzy na firme w Erze i wszystko jest na jednej, ale rozmowy itd. sa
    wyszczegolnione dla kazdego telefonu osobno.

    Pzdr,

    GreGG