  • 1. Data: 2016-04-22 09:46:39
    Temat: Drogówka nic nie zrobi...
    Od: Marek <f...@f...com>

    http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/przeglad-prasy-drogowk
    a-nic-nie-zrobi-gdy-zapomnisz-prawa-jazdy,637793.htm

    A ktoś tu jakiś czas temu wmawiał, że brak pj przy sobie nie ma
    znaczenia bo i tak cofną uprawnienia....

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-04-22 10:51:36
    Temat: Re: Drogówka nic nie zrobi...
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/22/2016 04:46 PM, Marek wrote:
    > http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/przeglad-prasy-drogowk
    a-nic-nie-zrobi-gdy-zapomnisz-prawa-jazdy,637793.htm

    > A ktoś tu jakiś czas temu wmawiał, że brak pj przy sobie nie ma
    > znaczenia bo i tak cofną uprawnienia....

    Że jak, policja nie jest w stanie stwierdzić, czy dany delikwent
    faktycznie ma prawo jazdy (ważne/nieważne/zatrzymane) czy nie?

    Wydawałoby się, że mamy 21 wiek, łączność radiową niemal wszędzie...

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 3. Data: 2016-04-22 11:51:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Apr 2016 17:51:36 +0900, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...example.com> wrote:
    > Że jak, policja nie jest w stanie stwierdzić, czy dany delikwent
    > faktycznie ma prawo jazdy (ważne/nieważne/zatrzymane) czy nie?

    Widać nie wszystkim bęben działa w radiowozie albo w tym artykule
    jest przekłamanie. Bo to wygląda tak jakby zatrzymanie pj nie było
    zawieszeniem uprawnień ale tylko zatrzymaniem dokumentu.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2016-04-22 15:31:34
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 22 Apr 2016 11:51:20 +0200
    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Widać nie wszystkim bęben działa w radiowozie albo w tym artykule
    > jest przekłamanie. Bo to wygląda tak jakby zatrzymanie pj nie było
    > zawieszeniem uprawnień ale tylko zatrzymaniem dokumentu.

    Bo tak jest, policjant nie odbiera, bo i nie ma do tego najmniejszego prawa,
    uprawnień. On może jedynie zarekwirować dokument.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 5. Data: 2016-04-22 15:33:19
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 22 Apr 2016 09:46:39 +0200
    Marek <f...@f...com> wrote:

    > A ktoś tu jakiś czas temu wmawiał, że brak pj przy sobie nie ma
    > znaczenia bo i tak cofną uprawnienia....

    Bo i teoretycznie mogą, ale brak kartonika, a do tego jeszcze nie przyjęcie mandatu
    tak wydłuża machinę biurokratyczną, że zanim ona się ogarnie to już minie termin na
    jaki mieli Ci odebrać uprawnienia.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 6. Data: 2016-04-22 15:56:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Apr 2016 15:31:34 +0200, szerszen <s...@t...pl> wrote:
    > Bo tak jest, policjant nie odbiera, bo i nie ma do tego
    najmniejszego prawa
    > , uprawnień. On może jedynie zarekwirować dokument.

    Domyślam się, że problem jest wtedy gdy zatrzymany łoś nie ma żadnych
    dokumentów by go zidentyfikować i wrzucić na bęben. Ale wtedy na kogo
    mają wypisać chociaż mandat za "niemanie"?
    Bo jeśli taki ma przy sobie chociaż dowód os. to już problemu nie ma
    skoro do odebrania uprawnień nie jest konieczne fizyczne odebranie
    kartonika a jedynie identyfikacja komu je odebrać. A jak bęben nie
    działa to funkcjonariusz po prostu spisze sobie pesel i już. Komu
    odebrać uprawienia już wiadomo z notatki.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2016-04-22 16:35:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-04-16 o 10:51, Tomasz Chmielewski pisze:
> [...]
    > faktycznie ma prawo jazdy (ważne/nieważne/zatrzymane) czy nie?
    >
    > Wydawałoby się, że mamy 21 wiek, łączność radiową niemal wszędzie...

    Nie wdając się w meritum sporu, bo nie chce mi się tego rozkminiać,
    autorzy tej rewelacji zwracają po prostu na błąd legislacyjny, w wyniku
    którego w pewnych wypadkach zatrzymać prawo jazdy może tylko Policja. Po
    prostu - rzekomo - autorzy nie przewidzieli sytuacji, że kierujący może
    mieć uprawnienia, ale nie mieć przy sobie dokumentu. Policja w takim
    wypadku przecież nie będzie prowadziła postępowania zmierzającego do
    jego fizycznego uzyskania (ma dane w komputerach), a Starosta nie ma
    podstawy do wydania decyzji administracyjnej. Przyznam, że jednokrotne
    czytanie przepisu przeze mnie nie doprowadził odo ujawnienia
    nieprawidłowości takiego rozumowania.

  • 8. Data: 2016-04-22 17:34:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup

    >Bo tak jest, policjant nie odbiera, bo i nie ma do tego najmniejszego
    >prawa, uprawnień. On może jedynie zarekwirować dokument.

    No widzisz, w naszym burdelu prawnym czasem jest jasno zapisane, ze
    policjant dokument zabierze, ale pokwitowanie wystawi, umozliwiajace
    dalsza jazde ... przez tydzien.
    A czasem juz nie tak jasno zapisane, ze jak stwierdza za duzo
    alkoholu, to policjant dokument zabierze, juz bez pozwolenia na dalsza
    jazde ... i nie bardzo wiadomo, na jakiej podstawie :-)

    Wiec raz moze, raz nie moze, a wy macie do mnie pretensje, ze
    kwestionuje inne mozliwosci wystapienia o regres :-P

    J.

  • 9. Data: 2016-04-22 17:44:53
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 22.04.2016 o 09:46, Marek pisze:
    > http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/przeglad-prasy-drogowk
    a-nic-nie-zrobi-gdy-zapomnisz-prawa-jazdy,637793.htm

    > A ktoś tu jakiś czas temu wmawiał, że brak pj przy sobie nie ma
    > znaczenia bo i tak cofną uprawnienia....

    Tu jest to dość dokładnie opisane:
    https://anuluj-mandat.pl/blog/post/jak-sie-bronic-sk
    utecznie-przed-zatrzymaniem-prawa-jazdy-na-3-miesiac
    Czarek

  • 10. Data: 2016-04-22 20:50:50
    Od: <8...@4...205050.invalid> (Tom N)

    szerszen w
    l>:

    > Bo i teoretycznie mogą, ale brak kartonika, a do tego jeszcze nie
    > przyjęcie mandatu tak wydłuża machinę biurokratyczną, że zanim ona się
    > ogarnie to już minie termin na jaki mieli Ci odebrać uprawnienia.

    Kolejny "gieniusz". 3 miechy zaczyna sie liczyc od dnia prawomocnej
    decyzji/ztrzymania PJ przez polucjanta... I fakt braku/posiadania w kieszeni
    blankietu ma wręcz efekt negatywny w przypadku który opisałeś

    CROSS: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    FUT: pl.misc.samochody
    --
    'Tom N'