    Subject: Re: Drogówka nic nie zrobi...
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Fri, 22 Apr 2016 16:35:16 +0200

    W dniu 22-04-16 o 10:51, Tomasz Chmielewski pisze:
> [...]
    a-nic-nie-zrobi-gdy-zapomnisz-prawa-jazdy,637793.htm

    > Że jak, policja nie jest w stanie stwierdzić, czy dany delikwent
    > faktycznie ma prawo jazdy (ważne/nieważne/zatrzymane) czy nie?
    >
    > Wydawałoby się, że mamy 21 wiek, łączność radiową niemal wszędzie...

    Nie wdając się w meritum sporu, bo nie chce mi się tego rozkminiać,
    autorzy tej rewelacji zwracają po prostu na błąd legislacyjny, w wyniku
    którego w pewnych wypadkach zatrzymać prawo jazdy może tylko Policja. Po
    prostu - rzekomo - autorzy nie przewidzieli sytuacji, że kierujący może
    mieć uprawnienia, ale nie mieć przy sobie dokumentu. Policja w takim
    wypadku przecież nie będzie prowadziła postępowania zmierzającego do
    jego fizycznego uzyskania (ma dane w komputerach), a Starosta nie ma
    podstawy do wydania decyzji administracyjnej. Przyznam, że jednokrotne
    czytanie przepisu przeze mnie nie doprowadził odo ujawnienia
    nieprawidłowości takiego rozumowania.