  • 1. Data: 2016-04-21 20:10:35
    Temat: hełm ochronny
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    Witam,
    gdzie można się dowiedzieć czy do prac instalacyjnych na budowie
    wystarczy hełm lekki (zgodny z normą EN-812) czy koniecznie musi
    spełniać normę EN-397?
    Wiem że mogę się dowiedzieć tego na budowie, ale nie chcę go kupować na
    jedną budowę czy też wozić dwóch w zależności od behapowca

    Łukasz

  • 2. Data: 2016-04-21 20:29:52
    Temat: Re: hełm ochronny
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-04-16 o 20:10, ddddddddd pisze:
> [...]
    > Wiem że mogę się dowiedzieć tego na budowie, ale nie chcę go kupować na
    > jedną budowę czy też wozić dwóch w zależności od behapowca

    Ja bym pytał w Państwowej Inspekcji Pracy.

  • 3. Data: 2016-04-25 11:41:26
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    W sklepie BHP nie wiedzą i nie doradzą?

    -----

  • 4. Data: 2016-04-27 19:58:38
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 25.04.2016 o 11:41, ąćęłńóśźż pisze:
    > W sklepie BHP nie wiedzą i nie doradzą?
    >

    > -----
    budowę czy też wozić dwóch w zależności od behapowca

    wreszcie udało mi się dodzwonić do PIPu, po kilku przekierowaniach
    połączyłem się ze specjalistą.
    Wychodzi na to że norma nie ma znaczenia, wywnioskowałem że kask może
    nie spełniać żadnej normy, musi posiadać znak CE i w instrukcji ma być
    napisane że nadaje się na budowę i jest ok...no ale oczywiście zależy to
    od behapowca, bo może sobie wymyślić nawet że musisz pracować kondonie i
    nic nie poradzisz ;)

    Łukasz

  • 5. Data: 2016-04-28 09:43:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddd" napisał w wiadomości
> [...]
    >Wychodzi na to że norma nie ma znaczenia, wywnioskowałem że kask może
    >nie spełniać żadnej normy, musi posiadać znak CE i w instrukcji ma

    Posiadanie znaczka CE wiaze sie ze spelnianiem norm (a przynajmniej
    powinno).
    O ile pamietam to na "ochrone glowy" jest osobna dyrektywa.

    >napisane że nadaje się na budowę i jest ok...no ale oczywiście zależy
    >to od behapowca, bo może sobie wymyślić nawet że musisz pracować
    >kondonie i nic nie poradzisz ;)

    No wiesz - tak na oko to inne zagrozenia beda na budowie parterowego
    domku, a inne przy 50m wiezowcu

    J.