  • 31. Data: 2008-05-29 19:30:47
    Temat: Re: Do czego kierownik może mnie zmusić?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g1mueu$9p7$1@z-news.pwr.wroc.pl Piotr [trzykoty]
    <t...@o...pl> pisze:

    > Na marginesie.
    > Jaka jest podsawa prawna żądania na piśmie polecenia i odmowy wykonania
    > przy braku tego?
    > Tak się zastanawiam, bo jak kierownik zamiast kierować będzie pisał
    > pisma na każde jedno kiwnięcie ręką swoich pracowników, to będzie
    > ciężko pracować.
    Nie musi.
    Ale to kwestia dowodowa na wypadek wszczęcia jakiegoś postępowania.
    Zgodnie z art. 100 KP pracownik ma obowiązek wykonywania poleceń
    przełożonych, które dotyczą pracy.
    Pracownik może mieć jednak mniej lub bardziej uzasadnione wątpliwości, czy
    dane polecenie dotyczy pracy, czy nie, a także czy są spełnione przepisy
    BHP. Moga także zachodzić wątpliwości co do legalności działania
    wynikającego z zastosowania się do polecenia.
    Alternatywą jest żądanie powtórzenia dyspozycji przy świadkach, choć
    osobiście uważam to za ryzykowne.

    --
    Jotte