  • 1. Data: 2008-05-27 19:12:54
    Temat: zakup towaru wadliwego, rekl. na drugi dzien a 14 dni czekania?
    Od: "Michał Trych" <gg:2200099@nomail.pl>

    witam,
    wiem, ze temat niezgodnosci towaru z umowa byl walkowany, przejrzalem
    wlasnie przepisy i wychodzi ze sprzedawca ma racje...
    Czy faktycznie jesli kupie cos i w domu sie okaze ze nie dziala, to nie moge
    oddac, tylko mam czekac 14 dni? nie wiem czy to przed zmiana przepisow bylo
    cos ze do tygodnia jest czas na sprawdzene i ew jesli jest wadliwe, to zwrot
    od reki?
    Czy cos pominalem? Mam na mysli zwrot a nie naprawe albo wymiane.
    pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2008-05-27 19:24:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 27 maj 2008 21:12
    (autor Michał Trych
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1hmfn$e4p$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > moge oddac, tylko mam czekac 14 dni? nie wiem czy to przed zmiana
    > przepisow bylo cos ze do tygodnia jest czas na sprawdzene i ew jesli jest

    No było, ale ta zmiana to chyba kole '93 była, więc już nawet prokurator za
    nią nie chodzi.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 3. Data: 2008-05-27 19:59:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Trych wrote:
> [...]
    > od reki?
    > Czy cos pominalem? Mam na mysli zwrot a nie naprawe albo wymiane.

    sprzedawca ma 14 dni na uznanie, bądź nie, reklamacji.
    oprócz jego dobrej woli nic nie moze tego przyspieszyc.
    Brak odpowiedzi w 14 dni oznacza uznanie reklamacji.

    i teraz jeszcze drobiazg 14 dni sprzedawca ma na odpowiedz, nie na
    "naprawianie". Za "naprawianie" może się wziąć po udzieleniu odpowiedzi.

  • 4. Data: 2008-05-28 06:05:49
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek pisze:
    > i teraz jeszcze drobiazg 14 dni sprzedawca ma na odpowiedz, nie na
    > "naprawianie". Za "naprawianie" może się wziąć po udzieleniu odpowiedzi.

    tyle że termin na naprawianie może być krótszy od 14 dni i zaczyna biec
    od momentu zgłoszenia reklamacji a nie po upływie 14 dni

    KG

  • 5. Data: 2008-05-28 07:30:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 May 2008, kam wrote:

    > tyle że termin na naprawianie może być krótszy od 14 dni i zaczyna biec od
    > momentu zgłoszenia reklamacji a nie po upływie 14 dni

    Moment, moment.
    Termin dotyczący konsumenckiej niezgodności z umową??
    Bo przecież termin naprawy, wynikły z ew. umowy gwarancyjnej, biegnie od
    momentu wyboru reklamacji drogą gwarancji, więc trzeba by zacząć od tego
    jaką reklamację złożył klient!

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-05-28 08:46:11
    Od: "Michał Trych" <gg:2200099@nomail.pl>

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi, chodzilo mi tylko czy czegos nie
    przeoczylem, przy mozliwosci zwrotu uszkodzonego towaru:)
    pozdrawiam
    Michal