  • 1. Data: 2007-04-08 16:51:05
    Temat: Diety dla kierowcow
    Od: Daroot <d...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie.
    Jestem zatrudniony na umowe o prace w firmie transportowej.
    Jezdze busem do 3.5t (kat.B) i woze reklamacje meblowe
    po niemczech. Mamy przewaznie 60-80punktow i zostawiamy
    paczki (od 1 do 30paczek) na lagerach. Podbijaja nam Lieferschain'y
    jako dokumenty potwierdzajace. Ale do rzeczy.
    Zarabiam 10gr za kilometr, oraz mam 700zl podstawy.
    W tygodniu robie ok. 3500-4000km. Na trasach spotyka sie
    wielu kierowcow ktorzy pracuja w podobny sposob, stawki
    platnicze dla kierowcow sa zroznicowane (zawsze wieksze), ale wszyscy
    maja placone diety. Rozne, od 15 do 30 euro dziennie.
    Chcialbym spytac jak to z tym jest? U nas w firmie nic takiego nie ma,
    spimy w autach na siedzeniach. Nie ma zadnych dodatkow do tej wyplaty,
    w miesiacu ma ok. 2200zl. Gdzie moglbym poczytac wiecej o tym,
    lub sie dowiedziec? Z roznych zrodel dowiedzialem sie iz moj szef
    dostaje diety na nas - kierowcow (jest nas 10) ale nie otrzymujemy ich.
    Gdzie mozna to sprawdzic? Prosze o pomoc...
    Pozdrawiam - Daroot.

  • 2. Data: 2007-04-08 18:29:29
    Temat: Re: Diety dla kierowcow
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Daroot" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > w miesiacu ma ok. 2200zl. Gdzie moglbym poczytac wiecej o tym,
    > lub sie dowiedziec? Z roznych zrodel dowiedzialem sie iz moj szef
    > dostaje diety na nas - kierowcow (jest nas 10) ale nie otrzymujemy ich.

    Moze i dostaje, ale wedlug interpretacji niektorych US'ow, w Twojej sytuacji
    diety sie nie naleza.

    Niedawno byl o tym artykul na podatki.pl - poszperaj.

    sz.

  • 3. Data: 2007-04-08 18:45:37
    Od: Daroot <d...@p...onet.pl>

    > Moze i dostaje, ale wedlug interpretacji niektorych US'ow, w Twojej sytuacji
    > diety sie nie naleza.
    >
    > Niedawno byl o tym artykul na podatki.pl - poszperaj.

    Dlaczego "w mojej sytuacji" ?
    Przeczytalem wszystkie artykuly dotyczace diet, ale nie
    znalazlem odpowiedzi na moje pytania :(
    Oczywiscie dziekuje serdecznie za odpowiedz.
    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2007-04-08 18:50:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Daroot <d...@p...onet.pl> w

    > Z roznych zrodel dowiedzialem sie iz moj szef
    > dostaje diety na nas - kierowcow (jest nas 10) ale nie otrzymujemy ich.

    Od kogo ten Twój szef te diety dostaje?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-04-08 19:11:03
    Od: Daroot <d...@p...onet.pl>

    'Tom N' napisał(a):
    > Daroot <d...@p...onet.pl> w

    > Od kogo ten Twój szef te diety dostaje?

    Od zleceniodawcow niemieckich....
    Niemozliwe?

    Pozdrawiam!

  • 6. Data: 2007-04-08 19:25:39
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Daroot <d...@p...onet.pl> w

    > Od zleceniodawcow niemieckich....
    > Niemozliwe?

    IMO błędnie używasz określenia dieta i wiążesz je ze zleceniodawcą Twojego
    pracodawcy -- to są tylko i wyłącznie kwestie rozliczeń Ty-pracodawca

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2007-04-08 19:26:32
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Dlaczego "w mojej sytuacji" ?
    > Przeczytalem wszystkie artykuly dotyczace diet, ale nie

    Ten tez:

    http://podatki.pl/artykuly/21_12.htm?idDzialu=21&idA
    rtykulu=12

    ?

    sz.

  • 8. Data: 2007-04-08 19:34:29
    Od: Daroot <d...@p...onet.pl>

    szomiz napisał(a):

    > Ten tez:
    >
    > http://podatki.pl/artykuly/21_12.htm?idDzialu=21&idA
    rtykulu=12

    > ?

    Masz racje - tego nie czytalem. Zwracam honor.
    I tu jest odpowiedz na moje pytanie.
    Ale to nie rozwiazuje innego pytania - dlaczego inne firmy
    transportowe wyplacaja kierowcom diety? Dobra wola szefa?

    Pozdrawiam!

  • 9. Data: 2007-04-09 08:20:32
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Ale to nie rozwiazuje innego pytania - dlaczego inne firmy
    > transportowe wyplacaja kierowcom diety? Dobra wola szefa?

    Moze ich US'y inaczej interpretuja?

    Moze w ogole sie nad tym nie zastanawiaja i traktuja te diety jako
    nieozusowany dodatek do pensji?

    sz.

  • 10. Data: 2007-04-09 08:43:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Apr 2007, Daroot wrote:

    rtykulu=12

    > Ale to nie rozwiazuje innego pytania - dlaczego inne firmy
    > transportowe wyplacaja kierowcom diety? Dobra wola szefa?

    Jeśli przyjąć, że wypłacają je jako inne świadczenie (opodatkowane)
    można to tak nazwac. Może być również tak, że szefowie przepisów
    nie doczytali i sądzą że ma to być "normalna delegacja" (tak jak
    innych pracowników) a jeszcze nikt pod tym kątem nie zrobił
    kontroli :)
    Zauważ że kontrole np. inspektora pracy i skarbówki mają wobec
    tego przypadku różne cele, inspektor nie będzie protestował wobec
    wypłacie "dobrowolnej" diety, również tylko NIEKTÓRE kontrole US
    będą miały w zakresie sprawdzanie takich wydatków.

    pzdr, Gotfryd