  • 1. Data: 2007-04-09 00:02:03
    Temat: Czy znak drogowy moze dzialac "wstecz"?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Witam serdecznie i swiatecznie.

    Polskie prawo nie dziala wstecz. A czy znak drogowy moze? Pytanie nasunelo
    mi sie podczas tegorocznej glownej Drogi Krzyzowej w Warszawie. Wzdluz
    trasy staly znaki "zakaz zatrzymywania sie" (B-36). Pod znakiem widniala
    tabliczka: "obowiazuje w dniu 06.04.2007" lub podobna. Znak pojawil sie
    niedawno. Co, jesli samochod zostal "zatrzymany" w strefie niedozwolonej
    przed ustawieniem znaku? W pewnym sensie zakaz dotyczy zatrzymywania sie
    ... a pojazd sie nie zatrzymywal. A gdyby stal tam znak "zakaz postoju"?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 2. Data: 2007-04-09 00:14:04
    Temat: Re: Czy znak drogowy moze dzialac "wstecz"?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

    Podejrzewam, że stosowne służby dokonały sprawdzenia i w razie potrzeby
    osobiście poprosiły właścicieli o przestawienie. Choć faktycznie trudno takiemu
    kierującemu imputować wykroczenie.

  • 3. Data: 2007-04-09 02:10:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasko Bartnik napisał(a):

> [...]
    > niedozwolonej przed ustawieniem znaku? W pewnym sensie zakaz dotyczy
    > zatrzymywania sie ... a pojazd sie nie zatrzymywal.

    Rozporządzenie wyraźnie tłumaczy znaczenie tego znaku:
    Znak B-36 "Zakaz zatrzymywania się" oznacza zakaz zatrzymania pojazdu.

    Ergo: pojazd nie może być tam zatrzymany. Nie jest ważne, czy stoi tam
    od wczoraj, czy od II wojny światowej...

    Teraz jasne, czy nadal będziesz marudził o jakimś "działaniu prawa
    wstecz"? ;->

    Oczywiście inna sprawa to kwestia tego, czy aktualny posiadacz tego
    pojazdu powinien zostać ukarany, jeśli znak dostawiono później: jeśli
    np. przyjechał poprzedniego dnia, poszedł spać i jeszcze nic o tym znaku
    nie wie, ukarać go nie można. Natomiast jak tylko się o tym znaku dowie,
    powinien odjechać. Pozostaje jeszcze kwestia dowodowa ;)

  • 4. Data: 2007-04-09 08:11:31
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> w

> [...]
    > Ergo: pojazd nie może być tam zatrzymany. Nie jest ważne, czy stoi tam
    > od wczoraj, czy od II wojny światowej...

    Ustawa wyraźnie precyzuje co to jest "zatrzymanie pojazdu"...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-04-09 09:05:58
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 09-04-2007 o 10:11:31 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > Ustawa wyraźnie precyzuje co to jest "zatrzymanie pojazdu"...

    ... czyli "unieruchomienie pojazdu nie wynikające z warunków lub przepisów
    ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż 1 minutę, oraz każde
    unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków lub przepisów".

    Zastanawia mnie tylko jedno: przy znaku B-36 nie ma mowy o zatrzymywaniu
    sie wiecej niz minute. Dlaczego policja wlepia mandaty za unieruchomienie
    pojazdu na wiecej niz minute? Przeciez znak dotyczyl zakazu zatrzymywania
    sie a nie zakazu postoju?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 6. Data: 2007-04-09 12:37:01
    Od: p...@g...com

    Jest juz nawet taki znak, ktory dziala wstecz.
    Nazywa sie znakiem stopu :)

  • 7. Data: 2007-04-09 12:45:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasko Bartnik napisał(a):

> [...]
    > unieruchomienie pojazdu na wiecej niz minute? Przeciez znak dotyczyl
    > zakazu zatrzymywania sie a nie zakazu postoju?

    Błagam, napisz, że się tylko zgrywasz...

  • 8. Data: 2007-04-10 11:30:10
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał...

    > Jest juz nawet taki znak, ktory dziala wstecz.
    > Nazywa sie znakiem stopu :)

    Nieźle wstecz działa także zakaz wjazdu. ;-)

    Sławomir Pacha

  • 9. Data: 2007-04-10 13:13:04
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 09-04-2007 o 14:45:28 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Błagam, napisz, że się tylko zgrywasz...

    Naprawde, jakos nie moge tego znalezc. Dlaczego zakaz zatrzymywania
    oznacza rowniez zakaz postoju. Czyli, dlaczego autor ustawy umiescil zwrot
    "unieruchomienie trwajace krocej niz minute", skoro mogl umiescic samo
    "unieruchomienie".

    A moze policjant ma tylko minute czasu na wystawienie mandatu za
    niedostosowanie sie do tego znaku? :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 10. Data: 2007-04-10 13:14:39
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 09-04-2007 o 14:37:01 <p...@g...com> napisał(a):

    > Jest juz nawet taki znak, ktory dziala wstecz.
    > Nazywa sie znakiem stopu :)

    Chodzilo o "wstecz" chronologicznie a nie w przestrzeni trojwymiarowej :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.