  • 1. Data: 2024-01-31 08:57:46
    Temat: Czy w RP3 wolno protestować przeciw Izraelowi w Gazie na schodach synagogi albo pod Sejmową Menorą?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Czy w RP3 wolno protestować przeciw Izraelowi w Gazie na schodach
    synagogi albo pod Sejmową Menorą?

    W końcu Izrael "prawo do powrotu" przyznaje/przyznawał po religii co
    wyrok ichniego (świeckiego) Sądu Najwyższego potwierdza.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2024-01-31 09:37:41
    Od: Jacek <j...@...pl>

    W dniu 31.01.2024 o 08:57, A. Filip pisze:
> [...]
    >
    > W końcu Izrael "prawo do powrotu" przyznaje/przyznawał po religii co
    > wyrok ichniego (świeckiego) Sądu Najwyższego potwierdza.

    A Filipka nieodmiennie fascynują żydowskie klimaty... :) Filipku, jest
    tyle jeszcze innych fajnych okazji do oprotestowania. Buddystów za
    Rohindżów, Turków za Ormian, Muzułman za hinduistów i hinduistów za
    muzułman, Rosjan za Polaków, Tutsi za Hutu i odwrotnie...Czemu nic nie
    robisz?

  • 3. Data: 2024-01-31 10:05:05
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek <j...@...pl> pisze:

> [...]
    > Rohindżów, Turków za Ormian, Muzułman za hinduistów i hinduistów za
    > muzułman, Rosjan za Polaków, Tutsi za Hutu i odwrotnie...Czemu nic nie

    Izrael jest wystarczająco daleko wiec jestem sukinkotem któremu z
    grubsza wisi co Izrael *teraz* wyprawia w Strefie Gazy. Tyle że
    pokazowe spierdalanie udawania równości wobec prawa RP3 mi już nie wisi.
    Jeśli zechcesz lecieć po linii że oczekiwanie więcej od państwa Izrael
    niż od bezpaństwowej "organizacji terrorystycznej" (Hamasu) to głupota
    to zmieścisz się śmiało.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2024-01-31 10:31:59
    Od: Jacek <j...@...pl>

    W dniu 31.01.2024 o 10:05, A. Filip pisze:

> [...]
    > Jeśli zechcesz lecieć po linii że oczekiwanie więcej od państwa Izrael
    > niż od bezpaństwowej "organizacji terrorystycznej" (Hamasu) to głupota

    Naprawdę sądzisz że z tej chaotycznej wypowiedzi ktoś cokolwiek
    zrozumie? Co ma sukinkot do z grubsza, spierdalanie do udawania a linia
    do Izraela? I na koniec, czemu się nie zajmujesz Tutsi i Turkami tylko
    cięgiem Żydami? I Tutsi i Turcy są też daleko :) To nie jest retoryczne
    pytanie, wysil się i odpowiedz.

  • 5. Data: 2024-01-31 11:57:36
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 31 Jan 2024 10:31:59 +0100, Jacek napisał(a):

    > czemu się nie zajmujesz Tutsi i Turkami tylko
    > cięgiem Żydami?

    Po mojemu to on szuka rodaków.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 6. Data: 2024-01-31 16:04:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > W końcu Izrael "prawo do powrotu" przyznaje/przyznawał po religii co
    > wyrok ichniego (świeckiego) Sądu Najwyższego potwierdza.

    W wypadku protestów przeważnie problemem prawnym nie jest sam protest, a
    jego forma.

    Ale zaintrygował mnie pomysł protestu pod Synagogą. Czemu tam? Z
    polskiej synagogi korzystają polscy Żydzi. Wątpię, by ktokolwiek z nich
    wybierał się do Strefy Gazy. Z państwem Izrael też mają związek
    niewielki. Równie dobrze mógłbyś iść na schody Cerkwi i protestować
    przeciwko napaści na Ukrainę.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2024-01-31 16:38:18
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > nich wybierał się do Strefy Gazy. Z państwem Izrael też mają związek
    > niewielki. Równie dobrze mógłbyś iść na schody Cerkwi i protestować

    AFAIR było kiedyś coś o naczelnym rabinie RP3 i modlitwach w synagogach
    RP3 "za Izrael". Czy to byłaby/jest niewystarczająca podkładka do
    protestów "na schodach synagogi" *o ile nie zostały skasowane* ?

    http://poznan.jewish.org.pl/index.php/WIESCI-GMINNE/
    Modlitwy-za-Izrael-w-synagodze.html
    > [...] Zapraszamy wszystkich Izraelczyków przebywających aktualnie w
    > Poznaniu i okolicach oraz osoby, które chciałyby wesprzeć Izrael do
    > Gminy Żydowskiej przy ul. Stawnej 10 w piątek 13.10.2023 o godz. 16:00
    > na wspólne spotkanie.
    > Chętnych zapraszamy także na Szabat oraz wspólne modlitwy za pokój w
    > Izraelu w piątek o godz. 17:30. [...]

    To powyżej można interpretować różnie, także w sposób
    uzasadniający/usprawiedliwiający protest *pod synagogą* .

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2024-01-31 17:50:03
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > polskiej synagogi korzystają polscy Żydzi. Wątpię, by ktokolwiek z nich
    > wybierał się do Strefy Gazy. Z państwem Izrael też mają związek

    Tylko, że w ostatnich latach Polska wydała kilkanaście tysięcy
    paszportów dla obywateli Izraela. W końcu po coś o te paszporty
    występowali, i możliwe, że pod polską Synagogą mogą się na taki protest
    napatoczyć. Więc sukces protestu nie jest jeszcze na straty przekreślony.

    > Równie dobrze mógłbyś iść na schody Cerkwi i protestować
    > przeciwko napaści na Ukrainę.

    Też ambasada Izraela wydaje mi się lepszym miejscem do takiego protestu.

  • 9. Data: 2024-01-31 17:54:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.01.2024 o 08:57, A. Filip pisze:
    > Czy w RP3 wolno protestować przeciw Izraelowi w Gazie na schodach
    > synagogi

    Skoro można kościoły oblewać tęczową farbą, to chyba do pokojowego
    protestu przed synagogą rabin się nie przypierdoli?

    > albo pod Sejmową Menorą?

    A to już trzeba z Hołownią ustalić.

  • 10. Data: 2024-01-31 18:55:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.01.2024 o 16:38, A. Filip pisze:

    > To powyżej można interpretować różnie, także w sposób
    > uzasadniający/usprawiedliwiający protest*pod synagogą* .

    On zapraszał do Gminy Żydowskiej, a nie Synagogi.
    --
    (~) Robert Tomasik