  • 1. Data: 2024-01-26 11:31:25
    Temat: FBI
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://goniec.pl/akcja-policji-interpolu-i-fbi-w-ch
    orzowie-sluzby-wpadly-do-mieszkania-na-jaw-wyszla-po
    razajaca-prawda-ar-wak-090124

    FBI tak jawnie działa w Polsce, czy to kompilacja dwóch stockowych
    zdjęc?

    "Według śledczych zza Odry, w sieci pojawił się wpis, którego autor
    zagroził, że przeprowadzi we Wrocławiu atak terrorystyczny. Wszystko
    miało miejsce na platformie do udostępniania na żywo rozgrywek
    komputerowych."

    Ciekawe co on takiego napisał, i w jakim języku.
    I jak to się ma do polskiego prawa ... niemieckiego ?
    amerykanskiego ?

    Ciakawe, czy może teraz wjechac do USA, czy juz go komputery nie
    przepuszczą ... albo FBI będzie czekać na lotnisku :-)

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2024-01-09/chorz
    ow-wpis-15-latka-postawil-na-nogi-policje-interpol-i
    -fbi/

    https://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,305775
    80,zart-15-latka-z-powaznymi-konsekwencjami-w-akcji-
    fbi-interpol.html

    A tu jest jakies zdjęcie? Bo nie mam subskrypcji.

    J.

  • 2. Data: 2024-01-26 19:47:21
    Temat: Re: FBI
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.01.2024 o 11:31, J.F pisze:

    INTERPOL powstał 7 września 1923 roku w Wiedniu jako Międzynarodowa
    Komisja Policji Kryminalnych. W 1946 roku reaktywowano ją pod nazwą
    INTERPOL i przeniesiono siedzibę do Paryża. W 1956 roku przyjęto obecną
    nazwę, Międzynarodowa Organizacja Policji Kryminalnych. Stany
    Zjednoczone przystąpiły do Interpolu w 1938 roku. Polska natomiast
    dołączyła do organizacji w 1990 roku, po upadku komunizmu. Zresztą o ile
    pamiętam (nie chce mi się szukać), to przed wojną Policja Państwowa też
    współpracowała.

    FBI, to nie CIA. To jest policja federalna w Stanach Zjednoczonych. W
    Komendzie Głównej Policji działa Biuro Międzynarodowej Współpracy i w
    jego ramach normalnie codziennie polska Policja współpracuje z
    amerykańską oraz całym szeregiem innych. W Polsce nie ma różnych Policji
    jest jedna. To nie USA.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-01-26 20:14:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Jan 2024 19:47:21 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 26.01.2024 o 11:31, J.F pisze:
    > INTERPOL powstał 7 września 1923 roku w Wiedniu jako Międzynarodowa
    > Komisja Policji Kryminalnych. W 1946 roku reaktywowano ją pod nazwą

    Ciekawe jak za Hitera było.

> [...]
    > jego ramach normalnie codziennie polska Policja współpracuje z
    > amerykańską oraz całym szeregiem innych. W Polsce nie ma różnych Policji

    No ale czy chodza do bomberów w swoich kamizelkach?

    J.

  • 4. Data: 2024-01-26 22:31:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.01.2024 o 20:14, J.F pisze:
    > Ciekawe jak za Hitera było.

    Piszę z głowy. Współpraca Policyjna zawsze dotyczyła tylko i wyłącznie
    czynów kryminalnych. Czyli co do zasady takich, które są przestępstwami
    i są ścigane we wszystkich krajach. W okresie międzywojennym miało to o
    tyle znaczenie, że wówczas zwalczano metodami policyjnymi powiedzmy
    komunistów, a w takich sprawach nie było współpracy na płaszczyźnie
    INTERPOL-u.

    > No ale czy chodza do bomberów w swoich kamizelkach?

    Tak. Poczytaj o współpracy transgranicznej Policji. To nie są niejawne
    dokumenty. Jeśli "wbijam" do pobliskich Słowaków, to warunkiem legalizmu
    jest powiadomienie ichniego dyżurnego oraz gdybym podejmował jakieś
    bezpośrednie działania, to oznakowanie w sposób widoczny. Czyli kurtka z
    napisem POLICJA. Masz obowiązek odstąpienia od czynności dopiero na
    wyraźne ich żądanie. Praktyka jest taka, że również jak oni sobie
    przyjadą na miejsce.

    Popatrz sobie na fotki naszych policjantów na Chorwacji, czy we Włoszech
    - tam wiem, że jeżdżą w wakacje. Nie wiem, czy jeszcze gdzie indziej nie
    i nie chce mi się szukać. Też służbę pełnią w polskich mundurach. Tyle,
    że bez ważnego powodu nie podejmuje się interwencji bez obecności
    policjantów danego kraju. Wynika to choćby z rozbieżności dotyczących
    procedury.

    Nie znam przepisów amerykańskich w tej materii, ale nie widzę powodu, by
    jakoś szczególnie różniły się od przepisów innych krajów. Co więcej sama
    nazwa FBI w Polsce nei jest prawnie chroniona. Jak zaczniesz biegać w
    polskim mundurze i legitymować ludzi, to bardzo szybko narobisz sobie
    "biedy".
    --
    (~) Robert Tomasik