  • 1. Data: 2024-01-23 23:33:23
    Temat: Skuteczne i zgodne z prawem zaprzestanie płacenia za RTV
    Od: "p...@o...pl" <p...@o...pl>

    Na wstępie pozdrawiam i proszę o poradę :)

    1). Kowalski od baaaardzo dawna nie ogląda telewizji,
    a radia w ogóle nigdy nie słuchał, bo mu przeszkadza.

    2). Nie ma telewizora ani radia, więc chce zaprzestać
    płacenia abonamentu rtv, począwszy od lutego b.r.

    3). Jak powinien to skutecznie, zgodnie z prawem zrobić?

    4). Co należy zadeklarować na Poczcie jako powód rezygnacji?
    4.1). "W ogóle nie posiadam radioodbiornika i telewizora
    oraz w ogóle nie oglądam radia i telewizji?"
    4.2). Jest niby komputer i antena satelitarna
    - co z tymi fantami...?
    4.3). Smartfon jakiś też jest...
    4.4). Co i jak dokładnie napisać na Poczcie,
    w ramach wypowiedzenia korzystania z RTV,
    aby faktycznie nie płacić legalnie abonamentu?

    Pytam, w kontekście wyroku NSA, który podobno
    jakiejś firmie naliczył karę 618 zł, bo mimo że
    nie mieli telewizora, to monitor LCD uznali za
    urządzenie pozwalające na oglądanie telewizji...

    Pozdrowienia i dzięki za info :)

  • 2. Data: 2024-01-24 00:06:37
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.01.2024 o 23:33, p...@o...pl pisze:
> [...]
    > jakiejś firmie naliczył karę 618 zł, bo mimo że
    > nie mieli telewizora, to monitor LCD uznali za
    > urządzenie pozwalające na oglądanie telewizji...

    Nie jestem przekonany, że należy się z tego śmiać.

  • 3. Data: 2024-01-24 00:21:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.01.2024 o 23:33, p...@o...pl pisze:
    > Co i jak dokładnie napisać na Poczcie,
    > w ramach wypowiedzenia korzystania z RTV,
    > aby faktycznie nie płacić legalnie abonamentu?

    Jeśli nie posiadasz telewizora ani radia, to ja bym po prostu napisał
    prawdę. Nie posiadasz i tyle. Nie wiem, na ile ma to sens w kontekście
    planowanych zmian gdzie wszyscy mają płacić. Nie wiem, na ile ma to po
    prostu obecnie sens.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2024-01-24 11:35:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 23 Jan 2024 23:33:23 +0100, p...@o...pl wrote:
> [...]
    > 4.1). "W ogóle nie posiadam radioodbiornika i telewizora
    > oraz w ogóle nie oglądam radia i telewizji?"

    Nie posiadam.
    A posiada? Co bedzie, jak wpadnie kontrola?
    I w samochodzie radio wymontować lub zasłonić :-)

    > 4.2). Jest niby komputer i antena satelitarna
    > - co z tymi fantami...?

    Chyba bez znaczenia. Abonament jest za odbiorniki.
    Od biedy za odbiornik można by uznać dekoder satelitarny - jak ma
    wyjscie audio ...

    > 4.3). Smartfon jakiś też jest...

    Na razie bez znaczenia.
    szczegolnie jak model bez odbiornika UKF FM :-)

> [...]

    > jakiejś firmie naliczył karę 618 zł, bo mimo że
    > nie mieli telewizora, to monitor LCD uznali za
    > urządzenie pozwalające na oglądanie telewizji...

    O ile pamietam bardzo stare przepisy, to telewizor nawet mogłeś mieć,
    ale miał być odłączony od zasilania (wtyczka wyciągnieta z gniazdka),
    i antena zdemontowana :-)

    https://rtv.poczta-polska.pl/?action=Obowiazek

    "
    -Za odbiornik podlegający rejestracji uważa się urządzenie technicznie
    dostosowane do odbioru programu radiowego lub telewizyjnego.
    Użytkownicy oglądający programy telewizyjne oraz słuchający radia z
    wykorzystaniem komputera, telefonu komórkowego, tabletu czy innych
    urządzeń wielofunkcyjnych są zobowiązani do dokonania rejestracji oraz
    uiszczania opłat abonamentowych (link do wyroku NSA z dnia 7 marca
    2023 r. o sygn. akt II GSK 94/20).

    -Charakteru odbiorników nie mają odtwarzacze audio i odtwarzacze
    wideo, pozwalające na odtworzenie nagranej wcześniej audycji lub
    filmu, a także odbiornik telewizyjny niepodłączony trwale ani czasowo
    do żadnej instalacji umożliwiającej odbiór programu, pełniący rolę
    monitora lub wykorzystywany wyłącznie do celów produkcyjnych."

    A jak podłączony do komputera, który jest podłączony do internetu,
    co umożliwia słuchanie PR ? :-)

    A jak jeszcze ten internet jest pakiecie z TV kablową ... no ale
    monitor nie jest podłaczony do modemu/dekodera kablem HDMI ...
    No chyba, ze jest :-)

    A jak ktos przez internet słucha prywatnego radia ?

    J.

  • 5. Data: 2024-01-24 11:38:01
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 23.01.2024 o 23:33, p...@o...pl pisze:
    > Na wstępie pozdrawiam i proszę o poradę :)
    >
    > 1). Kowalski od baaaardzo dawna nie ogląda telewizji,
    > a radia w ogóle nigdy nie słuchał, bo mu przeszkadza.

    Płacisz za "manie" odbiornika a nie za fakt oglądania.

    > 2). Nie ma telewizora ani radia, więc chce zaprzestać
    > płacenia abonamentu rtv, począwszy od lutego b.r.

    Jak nie ma to zgłasza i nie płaci.
    Ale ja bym doradzał sprawdzić czy aby na pewno nie ma.
    Np. na pewno nie ma radia w aucie?

> [...]
    > jakiejś firmie naliczył karę 618 zł, bo mimo że
    > nie mieli telewizora, to monitor LCD uznali za
    > urządzenie pozwalające na oglądanie telewizji...

    Osoba prywatna jeszcze takiego wyroku nie dostała.
    No ale zawsze kiedyś musi być ten pierwszy.

    Na komputerze czy telefonie możesz oglądać TV czy słuchać
    radia przez sieć. Komputera i smartfona też Kowalski nie posiada?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2024-01-24 11:59:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jan 2024 00:21:41 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > prawdę. Nie posiadasz i tyle. Nie wiem, na ile ma to sens w kontekście
    > planowanych zmian gdzie wszyscy mają płacić. Nie wiem, na ile ma to po

    Zmiany nastąpią, albo nie nastąpią, Duda podpisze, albo zawetuje -
    niech wyrejestrowuje.

    J.

  • 7. Data: 2024-01-24 15:47:08
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-24 o 11:38, RadosławF pisze:
    > Na komputerze czy telefonie możesz oglądać TV czy słuchać
    > radia przez sieć. Komputera i smartfona też Kowalski nie posiada?

    Może w końcu Tusk dotrzyma obietnicy:

    "Zrobię wszystko aby abo. rtv ZLIKWIDOWAĆ"

    Tyle już lat minęło ;-)

  • 8. Data: 2024-01-25 00:59:37
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 24.01.2024 o 15:47, _Master_ pisze:

    > Może w końcu Tusk dotrzyma obietnicy:
    >
    > "Zrobię wszystko aby abo. rtv ZLIKWIDOWAĆ"
    >
    > Tyle już lat minęło ;-)

    Likwiduje.
    Tyle już powołał dyrekcje kolejnej. :-)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2024-01-25 01:39:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 00:59, RadosławF pisze:
    > Likwiduje. Tyle już powołał dyrekcje kolejnej. ?

    Mnie intryguje, czemu nie rozwiąże się tego w dość naturalnie nasuwający
    się pomysł, czyli po prostu z podatku. Tyle, że wówczas pewnie taka
    telewizja musiałaby jakieś przetargi urządzać. No przecież bez ściemy,
    to każdy wie, że telewizję każdy ogląda i każdy słucha radia. Oczywiście
    możemy zacząć pajacować, że nie, ale też nie każdy ma rower, a nie jest
    to argumentem za zniesieniem finansowania dróg dla rowerów.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 10. Data: 2024-01-25 03:11:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Mnie intryguje, czemu nie rozwiąże się tego w dość naturalnie nasuwający
    > się pomysł, czyli po prostu z podatku.

    Pomysł na dalsze pasożytowanie na społeczeństwie?

    > Tyle, że wówczas pewnie taka
    > telewizja musiałaby jakieś przetargi urządzać. No przecież bez ściemy,
    > to każdy wie, że telewizję każdy ogląda i każdy słucha radia. Oczywiście
    > możemy zacząć pajacować, że nie,

    No to nie pajacuj, że niby nie znasz nikogo, kto jednak nie ma telewizora.

    > ale też nie każdy ma rower, a nie jest
    > to argumentem za zniesieniem finansowania dróg dla rowerów.

    A bo to wszystkie drogi są nasze a media żadne nie są nasze bo publiczne
    są polityków a prywatne prywaciarzy, więc argument jest.