eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy w RP3 wolno protestować przeciw Izraelowi w Gazie na schodach synagogi albo pod Sejmową Menorą? › Re: Czy w RP3 wolno protestować przeciw Izraelowi w Gazie na schodach synagogi albo pod Sejmową Menorą?
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy w RP3 wolno protestować przeciw Izraelowi w Gazie na schodach
    synagogi albo pod Sejmową Menorą?
    Date: Wed, 31 Jan 2024 16:38:18 +0100

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > W wypadku protestów przeważnie problemem prawnym nie jest sam protest,
    > a jego forma.
    >
    > Ale zaintrygował mnie pomysł protestu pod Synagogą. Czemu tam? Z
    > polskiej synagogi korzystają polscy Żydzi. Wątpię, by ktokolwiek z
    > nich wybierał się do Strefy Gazy. Z państwem Izrael też mają związek
    > niewielki. Równie dobrze mógłbyś iść na schody Cerkwi i protestować
    > przeciwko napaści na Ukrainę.

    AFAIR było kiedyś coś o naczelnym rabinie RP3 i modlitwach w synagogach
    RP3 "za Izrael". Czy to byłaby/jest niewystarczająca podkładka do
    protestów "na schodach synagogi" *o ile nie zostały skasowane* ?

    http://poznan.jewish.org.pl/index.php/WIESCI-GMINNE/
    Modlitwy-za-Izrael-w-synagodze.html
    > [...] Zapraszamy wszystkich Izraelczyków przebywających aktualnie w
    > Poznaniu i okolicach oraz osoby, które chciałyby wesprzeć Izrael do
    > Gminy Żydowskiej przy ul. Stawnej 10 w piątek 13.10.2023 o godz. 16:00
    > na wspólne spotkanie.
    > Chętnych zapraszamy także na Szabat oraz wspólne modlitwy za pokój w
    > Izraelu w piątek o godz. 17:30. [...]

    To powyżej można interpretować różnie, także w sposób
    uzasadniający/usprawiedliwiający protest *pod synagogą* .

    --
    A. Filip