    From: "dK" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy trzeba zglaszac baze do GIODO?
    Date: Fri, 13 Aug 2010 21:10:18 +0200

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:i43vhj$3cm$1@news.onet.pl...

    > Kwestia tego "xxx na bronisław.komorowski@prezydent" jest doskonałym
    > przykładem jak przepis utrudnia życie uczciwym - nie rozwiązując
    > problemu.
    > Jak sądzisz, jakim problemem jest dodanie Twojego adresu do
    > newsletterów kilkunastu serwisów xxx?

    Oczywiście, że żadnym problemem. Jednak zgodnie z prawem, po uznaniu zbioru
    adresów mailowych za dane osobowe, taki serwis musi być wyposażony w
    narzędzia identyfikujace między innymi kto i kiedy dokonał wpisu, kto i
    kiedy je modyfikował, kto i na jakiej podstawie je przekazał, źródło skąd
    serwis ma moje dane jeśli ich tam nie wprowadziłem osobiscie ect, ect....
    Między innymi po to, by (teoretycznie) móc złapać za jaja dowcipnisiów
    dopisujących do takich list. Jeśli serwis takowych narzędzi nie posiada może
    mieć (w Polsce teoretycznie, a w innych państwach także i praktycznie)
    poważne kłopoty. Taki serwis musi między innymi pozwalać na wgląd w swoje
    dane, przeedytować je, czy nawet usunąć. Mam w swojej skrzynce trochę spamu
    z krajowych serwisów do których się nie zapisałem, a z których niesposób się
    wypisać. Może i podjałbym jakąś walkę ale czuje że skończyłoby się na
    niskiej szkodliwości... Na razie musi wystarczać filtr.

    dK