    From: "dK" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy trzeba zglaszac baze do GIODO?
    Date: Fri, 13 Aug 2010 19:17:09 +0200

    news:i43n74$ent$1@news.onet.pl...

    > To chyba od tamtego czasu zmienili zdanie.
    >
    > "Specyfiką Internetu jest to, że aby zamówić newsletter danego serwisu
    > należy wpisać na jego stronie swój adres e-mail, który w rozumieniu ustawy
    > o ochronie danych osobowych stanowi dane osobowe. "
    >
    > http://www.giodo.gov.pl/330/id_art/3529/j/pl/
    >
    > --

    To zamiecenie problemu pod dywan. Po prostu stwierdzenie czy konkretny
    egzemplarz adresu mailowego jest daną osobową czy nie jest - wymaga analizy,
    czy na jego podstawie da się w prosty sposób zidentyfikować konkretną osobę?
    Giodo dla ułatwienia sobie roboty traktuje więc każdy adres jako dana
    osobowa, nie do końca zasadnie. W przypadku newslettera cały zbiór adresów
    mozna uznać za zbiór danych osobowych z jednego powodu, tam może znaleźć się
    adres identyfikujący kogoś jednoznacznie. Wystarczy jeden. Przykładowo
    gdybyśmy mieli newsletter na nieprzyzwoity temat xxx a wśród adresów byłby
    np. bronislaw.komorowski@prezydent to mogłoby to być użyte przez przeciwnika
    politycznego w przypadku ujawnienia adresów.

    dK