  • 21. Data: 2019-01-03 20:56:15
    Temat: Re: Czy policja powinna odpowiadać za funkcjonariuszy (zabójczych) sadystów jak KRK za księży pedofilii?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-01-19 o 17:07, J.F. pisze:

    > No jak nie - spojrz na swoj link.
    > Kibol dostal od sądu mniej, bo sie przyczynił.
    > W Łodzi tez sie przyczynil, a studentka zakladam ze nie.

    Zakładasz :-D

    > Czyli komendant przeplacil ?

    Który?

    > Pewnie nie chcial, zeby mu kontrole po komisariacie chodzily, a
    > funkcjonariusze musieli zeznawac pod odpowiedzialnoscia karna.?
    > Pewnie mial cos do ukrycia :-P
    > No i co mial oszczedzac - co to, jego pieniadze  ?

    > Np pacjent zejdzie w czasie przekraczania uprawnien paralizatorem, taki
    > wypadek :-)

    Czy ktoś stwierdził, że przekroczyli? Tak urzędowo poza dziennikarzami.

    > Nie mowie nie, amunicje pomylic moze sie zdarzyc, tylko troche mnie
    > frapuje czemu po probie strzelania gumowymi kulami do grupy kiboli mamy
    > dziury w glowie.

    Słyszałeś o rykoszetach

    > No i czemu oberwala studentka gdzies z tylu, a nie kibol z grupy ...

    Tu z kolei polecam zapoznanie się z krzywą balistyczną.

    Generalnie wątek był o odszkodowaniach, a nie krzywych balistycznych i
    rykoszetach.

  • 22. Data: 2019-01-03 21:24:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-01-19 o 19:02, nadir pisze:

    > Jak ludziom, którzy płacą na policję/straż przeszkadza i najbardziej
    > doskwiera paskujący sąsiad, to tym maja się służby zająć. A jak ktoś
    > chce sobie zorganizować łódstok czy inny spęd klimatyczny w swoim
    > mieście, to niech sobie za ochronę tego gówna sam płaci. Dziś za 2 gramy
    > haszyszu wszczyna się wielkie dochodzenia, angażuje kupę ludzi i
    > środków, a nie słyszałem żeby ktoś zmarł od wypalenia czy zjedzenia
    > takiej dawki.

    Proponuję te uwagi skierować do jakiegoś posła,senatora. NiePolicja to
    wymyśla.

    > Bo straż miejska w obecnym stanie, to ani straż, ani miejska, ot kolejny
    > twór do łatania budżetów gminnych.

    Czym łatania i w jaki sposób? To wiedza z czasów fotoradarów.

    > Dziś do każdej pipidówki komendant wyznaczany jest z poziomu wyższego,
    > odpowiednio KGP, KWP czy KPP i ludzie nie mają nic do powiedzenia. Gdy
    > wyborcy będą mieli wpływ na wybór i odwołanie komendanta, czy to
    > wyborach bezpośrednich czy pośrednich, to komendantom będzie zależeć na
    > czymś więcej niż tylko wypełnianiu statystyk i awansowaniu do tego
    > wyższego poziomu.

    Czyli proponujesz szeryfów. Ten system mozesz obejrzeć w amerykańskich
    filmach. Takie uzależnienie powodujeryzyko korupcji. Kilku lokalych
    "kacyków" może spowodować, że dojdzie do bardzo silnego ukłądu popartego
    prawem.

    > Jeżeli ludziom najbardziej potrzebne do poprawy bezpieczeństwa będą
    > statystyki, no to będą wyrabianie. Dziś jednak nikt o zdanie ich się nie
    > pyta. Nie masz pojęcia ile dziś ludzi i środków jest angażowanych tylko
    > w to żeby statystyki się zgadzały.

    Mam, choć uwierz mi, że sie wiele poprawiło. Pamietam czasy, gdy to było
    kilka dni, ostatniozeszło kilka godzin :-) Coraz szerzej liczy sie to
    samo z danych i tak wprowadzanych. Szacunek dla ludzi tym zarządzających.

    > Zarówno u nich jak i u nas jest wyższa instancja sądu, jak to działa w
    > obu wypadkach, to już inna sprawa.
    > Ale właśnie tym mają zajmować się kolejne instancje czy służby
    > federalne, żeby lokalnego szeryfa nie poniosła fantazja.

    Nie do koca to tak działa wnosząc po filmach. Ale się nie znam.

    > Formalnie jest, praktycznie jak taki burmistrz czy radny nie popełni
    > przestępstwa pospolitego, a wszystko nie przejdzie przez kolejne
    > instancje, to spokojnie do kolejnych wyborów pozostaje na stolcu.

    > A dlaczego nie? Skoro jako płatnikowi ich wynagrodzeń najbardziej
    > doskwiera mi parkujący pod garażem sąsiad niż gówniarz z piwem czy
    > marychą w parku, to mają się zając tym co mnie boli.
    > Dziś płacisz na policję, ale zadania wyznacza im jakiś gryzipiórek w
    > ministerstwie lub komendzie głównej.

    Trafiasz celnie, ale sprawa nie jest prosta. Faktem jest, ze wyznaczanie
    priorytetów dla całego kraju, czasem prowadzi do wręcz komicznych
    sytuacji. Przykładowo ale to sprzed lat - trzydniowe działania
    wymierzone w burdele, jak u nas na całym terenie były dwa i nie było co
    trzeciego dnia roić. Rozliczanie jednostki z kontroli transgranicznego
    przemieszczania towarów, gdy nie ma towarowego przejścia granicznego.
    Itp. Natomiast nikt nic lepszego nie wymylił i tyle. Jakoś ludzi trzeba
    rozliczać.

  • 23. Data: 2019-01-03 21:52:05
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-03 o 03:48, A. Filip pisze:

    > A kto łapowników w rządzie RP3 łapie? Ziobro! ;-)

    Jak na razie umorzenia im załatwia, durniu. Poczytaj sobie np. o Obajtku
    zanim coś napiszesz.

    --
    Sonn

  • 24. Data: 2019-01-03 22:38:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 03-01-19 o 17:07, J.F. pisze:
    >Zakładasz :-D

    Zawodowa sympatia ?
    Wtedy nawet policja nie twierdzila, ze ich studenci napadli :-)

    >Który?

    Ten z Łodzi.

    >Czy ktoś stwierdził, że przekroczyli? Tak urzędowo poza
    >dziennikarzami.

    To juz mowisz ze nic nie bylo ? Znecania, tortur, nawet glupiego
    przekroczenia uprawnien ?

    No coz, prokurator nie wiadomo - rzetelny czy dyzurny, ale sie nie
    spieszyl z zarzutami, poczeka jeszcze pare lat i urzedowo umorzy i nie
    bylo sprawy.

    I dlatego wlasnie policja powinna placic z funduszy wlasnych - to by
    funkcjonariusze wiedzieli, ze nawet jak sie z prokuratorem uda
    zalatwic, to premii nie bedzie :-P

    >Słyszałeś o rykoszetach

    A to sie tymi gumowymi w chodnik strzela ?

    >Generalnie wątek był o odszkodowaniach, a nie krzywych balistycznych
    >rykoszetach.

    Watek byl tez o odpowiedzialnosci policji.
    I jakbys napisal, ze gumowe pociski maja małą predkosc, wiec trzeba
    celowac znacznie wyzej niz chce sie trafic, to bym sie zgodzil.

    A tak, to mi sie cos widzi, ze chcesz zamataczyc, byleby tylko kolegow
    wybielic :-P

    Naprawde sie celuje wyzej, czy odleglosci takie, ze nie trzeba ?
    Jest specjalna nastawa celownika, czy w instrukcji napisane - celowac
    w glowę, aby trafic bezpiecznie w nizsze partie ciala, bezpiecznie.

    J.

  • 25. Data: 2019-01-03 22:43:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Proponuję te uwagi skierować do jakiegoś posła,senatora. NiePolicja to
    > wymyśla.

    Mam jakieś takie dziwne przeświadczenie, że większość tych pomysłów
    podpowiadają właśnie pracownicy ministerstw i resortów tym naszym (p)osłom.

    > Czym łatania i w jaki sposób? To wiedza z czasów fotoradarów.

    Mandaty nie tylko za fotoradary mogą wystawiać. Choć faktycznie jak te
    ostatnie im zabrano, to niektóre gminy polikwidowały straże. Tylko, że
    nie o to mi chodzi, co to za straż, która pracuje od 8:00 do 16:00? Tak
    jest między innymi u mnie. Wystawić mandat za parkowanie czy sprzedaż
    jagód na chodniku zdążą wystawić, ale potem to już nie ma z nich żadnego
    pożytku.

    > Czyli proponujesz szeryfów. Ten system mozesz obejrzeć w amerykańskich
    > filmach. Takie uzależnienie powodujeryzyko korupcji.

    Tak jakby w naszych instytucjach nie było korupcji. Po za tym od jakichś
    dwustu lat u nich to działa i zamordyzmu większego u nich nie ma.
    Z tym, że to zadziałało, to nie wystarczy tylko powołać lokalnych
    szeryfów, trzeba by zmienić wiele przepisów. Chociażby na takie, które
    pozwolą na kontrolowanie tych lokalsów.

    > Kilku lokalych
    > "kacyków" może spowodować, że dojdzie do bardzo silnego ukłądu popartego
    > prawem.

    Coś na wzór tego co pokazał nasz film "Układ zamknięty"?

    > Mam, choć uwierz mi, że sie wiele poprawiło. Pamietam czasy, gdy to było
    > kilka dni, ostatniozeszło kilka godzin :-) Coraz szerzej liczy sie to
    > samo z danych i tak wprowadzanych. Szacunek dla ludzi tym zarządzających.

    Ty akurat masz, ja też coś niecoś wiem, pisałem to akurat do JF-a.
    Tylko, ze to niewiele zmienia, statystyki z papierowych zamieniono
    jedynie w elektroniczne.

    > Nie do koca to tak działa wnosząc po filmach. Ale się nie znam.

    Filmy, to jedno a to, że bezpieczniej ludzie czują się w centrum Alaski
    czy Nowego Jorku niż w centrum Berlina, to inna sprawa.

    > Trafiasz celnie, ale sprawa nie jest prosta.

    Że nie prosta, to wiem. Jakbyśmy policji nie przemodelowali, to dopóki
    nie zmieni się przede wszystkim sądownictwo i odpowiedzialność
    urzędników wszelakich w tym kraju, to nic się nie zmieni.

    > Itp. Natomiast nikt nic lepszego nie wymylił i tyle. Jakoś ludzi trzeba
    > rozliczać.

    Tylko niech rozliczają ci co płacą i czują się zadowoleni lub nie z
    pracy policji, a nie ministrowie i namaszczeni przez nich komendanci.

  • 26. Data: 2019-01-04 00:24:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-01-19 o 22:38, J.F. pisze:ę

    > Zawodowa sympatia ?
    > Wtedy nawet policja nie twierdzila, ze ich studenci napadli :-)

    Nie twierdzę, że napadli. Twierdzę, że "zakładasz", a nie "wiesz".

    > Ten z Łodzi.

    Sądzisz, że nie sprawdzili.

    > To juz mowisz ze nic nie bylo ? Znecania, tortur, nawet glupiego
    > przekroczenia uprawnien ?

    Nie wiem. Nie czuję się powołany do oceny, a i nie znam faktów, na
    których miałbym ową ocenę oprzeć.

    > No coz, prokurator nie wiadomo - rzetelny czy dyzurny, ale sie nie
    > spieszyl z zarzutami, poczeka jeszcze pare lat i urzedowo umorzy i nie
    > bylo sprawy.

    Może wbrew prasowym rewelacjom nie naruszono prawa :-) Albo nie jest to
    oczywiste i trwa badanie sprawy.

    > I dlatego wlasnie policja powinna placic z funduszy wlasnych - to by
    > funkcjonariusze wiedzieli, ze nawet jak sie z prokuratorem uda zalatwic,
    > to premii nie bedzie :-P

    Weź poczytaj coś o finansach publicznych. Jakbyś zapłacił odszkodowanie
    ze środków przeznaczonych na pobory, to by Cię zamknięto. Po za tym,
    jeśli nawet policjanci naruszają prawo, to raczej maja nadzieję, że nie
    zostanie to ujawnione, a brak premii - skoro i tak wylecą ze służby -
    jest najmniejszym problemem.

    > A to sie tymi gumowymi w chodnik strzela ?

    W dolne partie ciała. Po za tym ta akurat nie trafiła w chodnik, z tego
    co się orientuję. Przyczyn trafienia w oko prawidłowo wystrzelonej w
    dolne partie ciała może być szereg.

    > Watek byl tez o odpowiedzialnosci policji.
    > I jakbys napisal, ze gumowe pociski maja małą predkosc, wiec trzeba
    > celowac znacznie wyzej niz chce sie trafic, to bym sie zgodzil.

    Co to ma wspólnego z odszkodowaniem? Policjant powinien umieć trafić
    tam, gdzie chce. No chyba, że masz podejrzenie, że ten konkretny pocisk
    poleciał szczególnie inaczej,niż pozostałe - co zresztą nie jest
    nieprawdopodobne.

    > A tak, to mi sie cos widzi, ze chcesz zamataczyc, byleby tylko kolegow
    > wybielic :-P

    Wizisz i po takim stwierzeniu, to mi się z Tobą odniechciewa pisać. Po
    co? Skoro Ty jesteśodpory na racjonalne argumenty.

    > Naprawde sie celuje wyzej, czy odleglosci takie, ze nie trzeba ?
    > Jest specjalna nastawa celownika, czy w instrukcji napisane - celowac w
    > glowę, aby trafic bezpiecznie w nizsze partie ciala, bezpiecznie.

    Zpraszam na strzelnicę.Zobaczysz. Spróbujesz. Pojmiesz.

  • 27. Data: 2019-01-04 00:33:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-01-19 o 22:43, nadir pisze:

> [...]
    > do 16:00? Tak jest między innymi u mnie. Wystawić mandat za
    > parkowanie czy sprzedaż jagód na chodniku zdążą wystawić, ale potem

    By utrzymać jednego strażnika całą dobę potrzebujesz 5 etatów. Bo w
    tygodniu masz dwa dni wolne, a pracownik pracuje 8/24 godziny. Urlop,
    chorobowe. Musi ich być dwóch, więc trzeba 10 etatów plus jakiegoś
    dowódcę. A to masz 1 patrol na gminę / miasto.

> [...]
    > lokalnych szeryfów, trzeba by zmienić wiele przepisów. Chociażby na
    > takie, które pozwolą na kontrolowanie tych lokalsów.

    Trzeba by było system prawa na anglosaski zmienić. Nie wiem, czy zdajesz
    sobie sprawę nad rozmiarem koniecznych zmian. A i tamten system miewa wady.

    > Coś na wzór tego co pokazał nasz film "Układ zamknięty"?

    Nie oglądałem.

    > Ty akurat masz, ja też coś niecoś wiem, pisałem to akurat do JF-a.
    > Tylko, ze to niewiele zmienia, statystyki z papierowych zamieniono
    > jedynie w elektroniczne.

    To, z czego wysoko postawieni będą sobie wróżyć przyszłość i oceniać
    historię lata mi koło ..., bylem tylko nie musiał tych cyferek wpisywać.
    Mam poważniejsze i ciekawsze zajęcia.

    > Filmy, to jedno a to, że bezpieczniej ludzie czują się w centrum
    > Alaski czy Nowego Jorku niż w centrum Berlina, to inna sprawa.

    Oooo! To już dość złożona sprawa.

> [...]
    > dopóki nie zmieni się przede wszystkim sądownictwo i
    > odpowiedzialność urzędników wszelakich w tym kraju, to nic się nie

    Boję się,że też nie do końca masz rację. Po prostu jeszcze się taki nie
    narodził, który by wszystkim dogodził.

    > Tylko niech rozliczają ci co płacą i czują się zadowoleni lub nie z
    > pracy policji, a nie ministrowie i namaszczeni przez nich
    > komendanci.

    Teoretycznie taki Minister jest przedstawicielem ludu i w jego imieniu
    rozlicza.

  • 28. Data: 2019-01-04 01:40:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Jan 2019 00:24:11 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
    > W dniu 03-01-19 o 22:38, J.F. pisze:ę
    >
    > Nie twierdzę, że napadli. Twierdzę, że "zakładasz", a nie "wiesz".

    Ok, zakladam.

    Z ogolnego opisu sytuacji wynikalo, ze policja strzelala do kiboli
    chroniac studentow.

    > Weź poczytaj coś o finansach publicznych. Jakbyś zapłacił odszkodowanie
    > ze środków przeznaczonych na pobory, to by Cię zamknięto.

    O premii pisalem, czy jak kto woli - nagrodzie.

    > Po za tym,
    > jeśli nawet policjanci naruszają prawo, to raczej maja nadzieję, że nie
    > zostanie to ujawnione, a brak premii - skoro i tak wylecą ze służby -
    > jest najmniejszym problemem.

    I o to chodzi - jeden zawinil, moze wyleci, wiec koledzy mu pomagaja.
    A jakby tak koledzy wiedzieli, ze posiedza na golych poborach przez
    rok, to moze by powstrzymali kolege przed zdarzeniem.
    Tylko jeszcze sady musialyby byc amerykanskie - odszkodowania milion,
    za mataczenie, ukrywanie i pomocnictwo innych funkcjonariuszy -
    dodatkowe piec.

    > W dolne partie ciała. Po za tym ta akurat nie trafiła w chodnik, z tego
    > co się orientuję. Przyczyn trafienia w oko prawidłowo wystrzelonej w
    > dolne partie ciała może być szereg.

    Ja o tej Lodzi pisze.
    Czemu po strzelaniu w dolne partie ciala mamy postrzal w glowe ?

    Poszukal - ten kibic oberwal w brzuch, to chyba prawidlowo,
    ale studentka, zapewne stojaca gdzies dalej, w glowe ... rykoszet ?

> [...]
    > tam, gdzie chce. No chyba, że masz podejrzenie, że ten konkretny pocisk
    > poleciał szczególnie inaczej,niż pozostałe - co zresztą nie jest

    Ja mam podejrzenie, ze ktorys policjant przekroczyl uprawnienia i
    celowal wyzej niz dolne partie ciala.

    > Zpraszam na strzelnicę.Zobaczysz. Spróbujesz. Pojmiesz.

    Wystarczy mi instrukcja dla policjantow - przeciez strzelac trzeba
    zgodnie z przepisami :-P

    J.

  • 29. Data: 2019-01-04 02:04:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 3 Jan 2019 22:43:41 +0100, nadir napisał(a):

> [...]
    > Z tym, że to zadziałało, to nie wystarczy tylko powołać lokalnych
    > szeryfów, trzeba by zmienić wiele przepisów. Chociażby na takie, które

    Poczytaj raczej o historii. W Ameryce kolonisci chcieli swobod i
    samorzadow, a wladze lokalne, brytyjsko-krolewskie, odwrotnie, mimo,
    ze to juz monarchia parlamentarna byla.
    Wladze nakladaly podatki, glownie na towary "luksusowe", kolonisci je
    przemycali. Wiec wladze szukaly/zwalczaly przemytnikow i bimbrownikow.

    Jak sie kolonisci w koncu zbuntowali, to wymyslili sobie panstwo,
    ktore nie bedzie przesladowac obywatela. I pilnie dbaly, zeby im sie
    inne stany nie wtracaly do spraw lokalnych.
    A nie majac juz krola, musieli wymyslec jakis inny sposob chocby
    mianowania sedziow.
    Taka "zorganizana anarchia".

    A z biegiem lat sie okazalo, ze tak sie nie da, trzeba troche
    sprawdzonych wzorcow.

    > Filmy, to jedno a to, że bezpieczniej ludzie czują się w centrum Alaski
    > czy Nowego Jorku niż w centrum Berlina, to inna sprawa.

    Aby na pewno ?
    W NY bylo niebezpiecznie, przyszedl Gulliani, zrobil "zero
    tolerancji", takze dla zwyklych obywateli.
    Ponoc pomoglo, i w NY zrobilo sie bezpiecznie ... a wtedy czytam
    "to juz n-ta ofiara bandytow w metrze w tym roku".
    Pozniej czytam, ze przestepczosc spadla w calym USA i NY wcale nie
    jest wyjatkiem.

    Co symptomatyczne:
    -Gulliani zostal wybrany na druga kadencje,
    -jakos nie slychac, aby znalazl nasladowcow w innych miastach, a
    przeciez to gotowy przepis na program wyborczy.

    J.

  • 30. Data: 2019-01-04 09:50:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-01-19 o 01:40, J.F. pisze:

    > O premii pisalem, czy jak kto woli - nagrodzie.

    Co to zmienia? Sądzisz, że te premie / nagrody są wypłacane ze środków
    na "zakup cegieł"?

> [...]
    > Tylko jeszcze sady musialyby byc amerykanskie - odszkodowania milion,
    > za mataczenie, ukrywanie i pomocnictwo innych funkcjonariuszy -

    To dopiero by go chronili, by premii nie stracić.

> [...]
    > Poszukal - ten kibic oberwal w brzuch, to chyba prawidlowo,
    > ale studentka, zapewne stojaca gdzies dalej, w glowe ... rykoszet ?

    Też mógł być.

    > Ja mam podejrzenie, ze ktorys policjant przekroczyl uprawnienia i
    > celowal wyzej niz dolne partie ciala.

    A jakieś dowody? Choćby poszlaki?

    > Wystarczy mi instrukcja dla policjantow - przeciez strzelac trzeba
    > zgodnie z przepisami :-P

    I dlatego takie "dziwne" rzeczy wypisujesz. Skoro nie chcesz praktyce
    przetestować, to policz sobie rozkład Gaus'a i prawdopodobieństwo, że
    celowany w kolana pocisk uderzy w głowę.