  • 11. Data: 2019-01-03 03:11:17
    Temat: Re: Czy policja powinna odpowiadać za funkcjonariuszy (zabójczych) sadystów jak KRK za księży pedofilii?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Nie jestem jasnowidzem i nie wiem, o czym tu ktoś pisze. I przypominam,
    > że jak dotąd nikt nie dowiódł tego tuszowania i tolerowania, chyba, że
    > widziałeś gdzieś prawomocny wyrok.

    No wiec _wyroków_ niby nie ma. Niby przekona to tych co za jakiś czas
    będą protestować pod kolejnym komisariatem "wierząc inaczej" w ustalenia
    policji i prokuratury? Prawdziwe wypadki w pracy policyjne muszą
    się czasem "statystycznie" trafić. To co policja i policjanci chcą
    wcisnąć jako wypadki też, w normalnym kraju wyraźnie rzadziej.
    To jak bardzo długo kaci Stachowiaka pozostawali "niewinnymi
    policjantami" w sprawie zdarzeń na komisariacie jak dla mnie świadczy
    albo o niekompetencji albo o tuszowaniu. Ty wolisz systemową
    niekompetencje od tuszowania być może zaledwie na poziomie (jednego)
    komisariatu? Ja aż tak źle policji nie życzę ale może być jak chcesz.

    To jakie zarzuty potwierdziły sądy wyrokami to jedno. To co sądzę
    ludzie to już zupełnie co innego. Standardy dowodowe w sądzie opinii publicznej
    działają na niekorzyść policji. Mnie ciekawi _kiedy to znowu_ wyjdzie.

    > System zawsze działa w dobrej wierze. Co najwyżej f-sze mogą w złej i od
    > tego bedzie ewentualnie zależał regres.

    Czyli "per analogia" KRK (dowodnie to w innych krajach) w dobrej wierze
    krył księży pedofilii? :-)

    Do kurwy nędzy nie każdy system działa w dobrej wierze.
    To że się to poważniej rozważa już świadczy źle o systemie.

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2019-01-03 03:48:26
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

    > I bedzie lepiej ? Jakos watpie.
    > A kto bedzie łapownikow w UM łapał ?

    A kto łapowników w rządzie RP3 łapie? Ziobro! ;-)

    --
    A. Filip

  • 13. Data: 2019-01-03 10:44:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >ryzyka otrzymuje osoba postrzelona zgodnie z przepisami. To ryzyko
    >Skarbu Państw reprezentowanego przez Policję w tym wypadku. Tu masz

    No ale zobacz co za niesprawiedliwosc - sad uznal, ze ofiara sama sie
    przyczynila, a czy ma dowod, ze rzucal w policjantow kamieniami ?

    > ale tego jest sporo, tylko ten umiałem w sposób prosty znaleźć.

    Dwa mi chodzo po glowie - łodzkie Juwenalia i pomylona amunicja.
    Oraz ta sprawa w Poznaniu, gdy policjanci pomylili osoby.

    739.html

    I tylko jednego nie widze - niewinna studentka dostala wiecej niz
    "szalikowiec" co sie przyczynil ?
    Czy tyle samo ?
    A moze szalikowiec tez niewinny ?

    Ale moze jednak komenda powinna wyplacac odszkodowanie - jakby tak
    funkcjonariusze rok bez premii byli i po wodke musieli piechota
    chodzic, to by zaczeli patrzec co koledzy robia i czy to zgodne z
    prawem :-)

    J.

  • 14. Data: 2019-01-03 15:42:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-01-03 o 02:45, J.F. pisze:

    > A jakie zalety lokalnej ? Ze w razie czego nie cale spoleczenstwo sie
    > sklada na odszkodowanie, tylko mieszkancy miasta/gminy ?

    Przede wszystkim takie, że będą się zajmować tymi sprawami, które
    lokalsom najbardziej doskwierają, nie będzie żadnych nacisków z góry i
    wyrabiania statystyk, żeby komendant powiatowy mógł się "wykazać" i
    awansować na wojewódzkiego.

    > I oni, jako przysiegli, decyduja o odszkodowaniu, pamietajac, ze oni
    > zaplaca ...

    Ale ci oni, to my, przecież policja taka czy owaka jest finansowana
    przez społeczeństwo.

    > I bedzie lepiej ? Jakos watpie.

    Jeżeli tylko da się ludziom możliwość skutecznego i szybkiego odwołania
    lokalnych burmistrzów, wójtów czy radnych, to będzie lepiej.

    > A kto bedzie łapownikow w UM łapał ?

    I od tego są właśnie te wszystkie, "federalne"; CBA, ABW, KAS czy Straż
    Graniczna.

  • 15. Data: 2019-01-03 16:34:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-01-19 o 10:44, J.F. pisze:

    > No ale zobacz co za niesprawiedliwosc - sad uznal, ze ofiara sama sie
    > przyczynila, a czy ma dowod, ze rzucal w policjantow kamieniami ?

    Ile jest w artykule, tyle musi Ci wystarczyć. Nie będę szerszych
    informacji udzielał, natomiast chciałem zobrazować, że takie unormowania
    są i działają.

> [...]
    739.html
    > I tylko jednego nie widze - niewinna studentka dostala wiecej niz

    Tu wina lub jej brak nie na żadnego znaczenia.

    > Ale moze jednak komenda powinna wyplacac odszkodowanie - jakby tak
    > funkcjonariusze rok bez premii byli i po wodke musieli piechota chodzic,
    > to by zaczeli patrzec co koledzy robia i czy to zgodne z prawem :-)

    Wypadki się zdarzają. Nie wszystkie są skutkiem naruszenia prawa.
    Powodów nieporozumień bywa wiele. Dąży sie do doskonałości, ale

  • 16. Data: 2019-01-03 17:07:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 03-01-19 o 10:44, J.F. pisze:

> [...]
    >są i działają.

    739.html

    >Tu wina lub jej brak nie na żadnego znaczenia.

    No jak nie - spojrz na swoj link.
    Kibol dostal od sądu mniej, bo sie przyczynił.
    W Łodzi tez sie przyczynil, a studentka zakladam ze nie.

    Czyli komendant przeplacil ?
    Pewnie nie chcial, zeby mu kontrole po komisariacie chodzily, a
    funkcjonariusze musieli zeznawac pod odpowiedzialnoscia karna.
    Pewnie mial cos do ukrycia :-P
    No i co mial oszczedzac - co to, jego pieniadze ?

    >Wypadki się zdarzają. Nie wszystkie są skutkiem naruszenia prawa.

    Np pacjent zejdzie w czasie przekraczania uprawnien paralizatorem,
    taki wypadek :-)

    Nie mowie nie, amunicje pomylic moze sie zdarzyc, tylko troche mnie
    frapuje czemu po probie strzelania gumowymi kulami do grupy kiboli
    mamy dziury w glowie.
    No i czemu oberwala studentka gdzies z tylu, a nie kibol z grupy ...

    P.S. przypadek poznanski o ktorym pisalem:
    https://wiadomosci.wp.pl/900-tys-zl-odszkodowania-dl
    a-postrzelonego-przez-policjantow-dawida-60367521747
    44705a

    900+ tys odszkodowania.

    J.

  • 17. Data: 2019-01-03 17:34:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Przede wszystkim takie, że będą się zajmować tymi sprawami, które
    >lokalsom najbardziej doskwierają,

    Czyli jakimi ? Bo jednemu doskwiera, ze sasiad parkuje na zakazie, a
    drugiemu, ze nie ma gdzie zaparkowac ...

    Tak czasem patrze na wroclawska SM.
    W jeden dzien jest np akcja mandatowania samochodow, a na drugi dzien
    strasznicy przechodza obok samochodow zaparkowanych w tym samym
    miejscu, i nie widza :-)

    >nie będzie żadnych nacisków z góry i

    No jak nie, a kto wyznacza komendanta ?

    >wyrabiania statystyk, żeby komendant powiatowy mógł się "wykazać" i
    >awansować na wojewódzkiego.

    Cos w tym moze jest ... to bedzie wyrabianie w dzielnicach :-)

    No dobra, jak szlysze, ze jest wyznaczony "straznik osiedla", ktory ma
    pod ochrona ... trzy osiedla, to moze i bardziej lokalna policja
    bylaby lepsza.

    >Ale ci oni, to my, przecież policja taka czy owaka jest finansowana
    >przez społeczeństwo.

    "spoleczentwo" to takie odlegle, ale jak przyjedziesz do
    amerykanskiego miasteczka, tam szeryf przekroczy uprawnienia, potem go
    oskarzysz i 12 mieszkancow bedzie decydowalo o odszkodowaniu,
    pamietajac ze to oni zaplacą ... cos tu nie tak.

    >Jeżeli tylko da się ludziom możliwość skutecznego i szybkiego
    >odwołania lokalnych burmistrzów, wójtów czy radnych, to będzie
    >lepiej.

    Formalnie jest.
    Czyli co - beda naciski z gory na SM ?

    >I od tego są właśnie te wszystkie, "federalne"; CBA, ABW, KAS czy
    >Straż Graniczna.

    No w sumie, takie niby zadanie CBA, moze lapac ...

    J.

  • 18. Data: 2019-01-03 19:02:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-01-03 o 17:34, J.F. pisze:

    > Czyli jakimi ? Bo jednemu doskwiera, ze sasiad parkuje na zakazie, a
    > drugiemu, ze nie ma gdzie zaparkowac ...

    Jak ludziom, którzy płacą na policję/straż przeszkadza i najbardziej
    doskwiera paskujący sąsiad, to tym maja się służby zająć. A jak ktoś
    chce sobie zorganizować łódstok czy inny spęd klimatyczny w swoim
    mieście, to niech sobie za ochronę tego gówna sam płaci. Dziś za 2 gramy
    haszyszu wszczyna się wielkie dochodzenia, angażuje kupę ludzi i
    środków, a nie słyszałem żeby ktoś zmarł od wypalenia czy zjedzenia
    takiej dawki.

    > Tak czasem patrze na wroclawska SM.
    > W jeden dzien jest np akcja mandatowania samochodow, a na drugi dzien
    > strasznicy przechodza obok samochodow zaparkowanych w tym samym miejscu,
    > i nie widza :-)

    Bo straż miejska w obecnym stanie, to ani straż, ani miejska, ot kolejny
    twór do łatania budżetów gminnych.

    > No jak nie, a kto wyznacza komendanta ?

    Dziś do każdej pipidówki komendant wyznaczany jest z poziomu wyższego,
    odpowiednio KGP, KWP czy KPP i ludzie nie mają nic do powiedzenia. Gdy
    wyborcy będą mieli wpływ na wybór i odwołanie komendanta, czy to
    wyborach bezpośrednich czy pośrednich, to komendantom będzie zależeć na
    czymś więcej niż tylko wypełnianiu statystyk i awansowaniu do tego
    wyższego poziomu.

    > Cos w tym moze jest ... to bedzie wyrabianie w dzielnicach :-)

    Jeżeli ludziom najbardziej potrzebne do poprawy bezpieczeństwa będą
    statystyki, no to będą wyrabianie. Dziś jednak nikt o zdanie ich się nie
    pyta. Nie masz pojęcia ile dziś ludzi i środków jest angażowanych tylko
    w to żeby statystyki się zgadzały.

> [...]
    > miasteczka, tam szeryf przekroczy uprawnienia, potem go oskarzysz i 12
    > mieszkancow bedzie decydowalo o odszkodowaniu, pamietajac ze to oni

    Zarówno u nich jak i u nas jest wyższa instancja sądu, jak to działa w
    obu wypadkach, to już inna sprawa.
    Ale właśnie tym mają zajmować się kolejne instancje czy służby
    federalne, żeby lokalnego szeryfa nie poniosła fantazja.

    > Formalnie jest.

    Formalnie jest, praktycznie jak taki burmistrz czy radny nie popełni
    przestępstwa pospolitego, a wszystko nie przejdzie przez kolejne
    instancje, to spokojnie do kolejnych wyborów pozostaje na stolcu.

    > Czyli co - beda naciski z gory na SM ?

    A dlaczego nie? Skoro jako płatnikowi ich wynagrodzeń najbardziej
    doskwiera mi parkujący pod garażem sąsiad niż gówniarz z piwem czy
    marychą w parku, to mają się zając tym co mnie boli.
    Dziś płacisz na policję, ale zadania wyznacza im jakiś gryzipiórek w
    ministerstwie lub komendzie głównej.

  • 19. Data: 2019-01-03 19:53:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Jak ludziom, którzy płacą na policję/straż przeszkadza i najbardziej
    >doskwiera paskujący sąsiad, to tym maja się służby zająć.

    Ale jednemu doskwiera i dzwoni, a drugi parkuje :-)

    >A jak ktoś chce sobie zorganizować łódstok czy inny spęd klimatyczny
    >w swoim mieście, to niech sobie za ochronę tego gówna sam płaci.

    A dlaczego ?
    Obywatel ma prawo czuc sie bezpieczny - czy jak zostawia dom bez
    opieki, czy samochod, czy jak spi na przystanku :-)

    >Dziś za 2 gramy haszyszu wszczyna się wielkie dochodzenia, angażuje
    >kupę ludzi i środków, a nie słyszałem żeby ktoś zmarł od wypalenia
    >czy zjedzenia takiej dawki.

    Tylko co - w jednej gminie bedziemy scigac handlarzy, a w drugiej nie
    slyszeli, zeby to komus zaszkodzilo ?
    I jak decydowac - w referendum, czy wystarczy, ze burmistrz przed
    wyborami zadeklaruje ? :-)

    >Bo straż miejska w obecnym stanie, to ani straż, ani miejska, ot
    >kolejny twór do łatania budżetów gminnych.

    Akurat w tym przypadku mysle, ze to tego, aby "ochraniac" impreze na
    Sylwestra i pare innych.
    Bo tych mandatow to akurat wystawiaja umiarkowanie ...

    >Dziś do każdej pipidówki komendant wyznaczany jest z poziomu
    >wyższego, odpowiednio KGP, KWP czy KPP i ludzie nie mają nic do
    >powiedzenia.

    A ty proponujesz aby wyznaczal burmistrz ... to musi komendant
    zadowolic burmistrza :-)

    >Jeżeli ludziom najbardziej potrzebne do poprawy bezpieczeństwa będą
    >statystyki, no to będą wyrabianie.

    Jakos sie musi burmistrz wykazac, ze poprawil bezpieczenstwo, co
    obiecal przed wyborami :-)

    >Zarówno u nich jak i u nas jest wyższa instancja sądu, jak to działa
    >w obu wypadkach, to już inna sprawa.

    Nie wiem jak w cywilnej, ale w sprawie karnej jak cei uniewinnia, to
    nie ma wyzszej instancji.

    >Formalnie jest, praktycznie jak taki burmistrz czy radny nie popełni
    >przestępstwa pospolitego, a wszystko nie przejdzie przez kolejne
    >instancje, to spokojnie do kolejnych wyborów pozostaje na stolcu.

    Albo jak nie wk* wyborcow wystarczajaco mocno.

> [...]
    >marychą w parku, to mają się zając tym co mnie boli.
    >Dziś płacisz na policję, ale zadania wyznacza im jakiś gryzipiórek w

    Cos w tym jest .. ale moze trzeba pisac do ministra, albo dzwonic do
    posla w rejonie :-)

    J.

  • 20. Data: 2019-01-03 20:48:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-01-03 o 19:53, J.F. pisze:

    > Ale jednemu doskwiera i dzwoni, a drugi parkuje :-)

    Ale tylko jeden z nich popełnia wykroczenie/przestępstwo.

    > A dlaczego ?
    > Obywatel ma prawo czuc sie bezpieczny - czy jak zostawia dom bez opieki,
    > czy samochod, czy jak spi na przystanku :-)

    No ale za opiekę nad domem obywatel płaci policji, lokalnej lub centralnej.
    Ale jak chce się bezpiecznie przespać czy wytaplać w błocie na
    przystanku, to za tą ochronę też powinien zapłacić. Jakby podliczyć ile
    kosztuje zapewnienie ochrony i bezpieczeństwa na łódstoku i kazać
    organizatorom za to zapłacić w czystej gotówce, to by się zaraz okazało,
    że nie ma żadnego zapotrzebowania na milionowy spęd.

    > Tylko co - w jednej gminie bedziemy scigac handlarzy, a w drugiej nie
    > slyszeli, zeby to komus zaszkodzilo ?

    Ale ja nie pisałem o handlarzach, 2 gramy to mają ludzie na użytek
    własny. Handlarzy/hurtowników można ścigać lub zalegalizować niektóre
    używki i częściowo problem się sam rozwiąże.

    > I jak decydowac - w referendum, czy wystarczy, ze burmistrz przed
    > wyborami zadeklaruje ? :-)

    Katalog przestępstw i wykroczeń jest z góry narzucony, więc tu lokalnie
    nic się nie ugra.

    > A ty proponujesz aby wyznaczal burmistrz ... to musi komendant zadowolic
    > burmistrza :-)

    A burmistrz wyborców.
    Dziś komendant musi zadowolić cały łańcuszek innych komendantów i
    ministrów, na których wybór obywatel nie ma żadnego wpływu.

    > Jakos sie musi burmistrz wykazac, ze poprawil bezpieczenstwo, co obiecal
    > przed wyborami :-)

    Obywatele sami wiedzą czy czują się bezpieczni, żadne statystyki nic tu
    nie zmienią.