  • 31. Data: 2019-01-04 12:47:16
    Temat: Re: Czy policja powinna odpowiadać za funkcjonariuszy (zabójczych) sadystów jak KRK za księży pedofilii?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5c2f1e5f$0$498$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 04-01-19 o 01:40, J.F. pisze:

    >Co to zmienia? Sądzisz, że te premie / nagrody są wypłacane ze
    >środków
    >na "zakup cegieł"?

    Zakladam, ze sa uznaniowe, wiec i fundusz na nie zmienny.

    >To dopiero by go chronili, by premii nie stracić.

    I po to drugi dopisek.
    Monitoring sie zepsul ? To 2 mln a nie 1 :-)

    >A jakieś dowody? Choćby poszlaki?

    tafil w glowe dalej stojaca osobe, to chyba dosc mocna poszlaka ?

    >I dlatego takie "dziwne" rzeczy wypisujesz. Skoro nie chcesz
    >praktyce
    >przetestować, to policz sobie rozkład Gaus'a i prawdopodobieństwo, że
    >celowany w kolana pocisk uderzy w głowę.

    Sam pisales, ze policjant powinien umiec trafic tam gdzie chce, wiec
    cos mi ten gauss nie pasuje :-)

    J.

  • 32. Data: 2019-01-04 12:51:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 03-01-19 o 22:43, nadir pisze:

    >By utrzymać jednego strażnika całą dobę potrzebujesz 5 etatów.

    Ale czemu calodobowo ?
    Zlodzieje bardziej w nocy grasuja, to niech w nocy pilnuja :-)

    >Teoretycznie taki Minister jest przedstawicielem ludu i w jego
    >imieniu
    >rozlicza.

    I jak widac na zalaczonym przykladzie, jak sie lud dowiedzial, to
    minister zaraz komendantow rozliczyl :-)

    J.

  • 33. Data: 2019-01-04 12:55:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-01-19 o 12:47, J.F. pisze:

    > Zakladam, ze sa uznaniowe, wiec i fundusz na nie zmienny.

    Twoje założenie jest błędne.

    > tafil w glowe dalej stojaca osobe, to chyba dosc mocna poszlaka ?

    Wynikająca li tylko z braku wyobraźni. Równie dobrze - a to jedna z
    możliwości - pocisk przeleciał pomiędzy nogami pierwszego szeregu,
    uderzył w podłoże i po odbiciu trafił kogoś w głowę.

    > Sam pisales, ze policjant powinien umiec trafic tam gdzie chce, wiec cos
    > mi ten gauss nie pasuje :-)

    To, że Tobie Gaus ie pasuje teorii rozkładu prawdopodobieństwa nie zmieni.

  • 34. Data: 2019-01-04 12:58:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-01-19 o 12:51, J.F. pisze:

    > Ale czemu calodobowo ?
    > Zlodzieje bardziej w nocy grasuja, to niech w nocy pilnuja :-)

    Wbrew pozorom złodzieje w nocy nie grasują. Nie grasują, o bardziej
    rzucają się w oczy. Wędrujący nocą wcześniej czy później zostanie
    zauważony przez kogoś. Dlatego raczej chodzą w czasie, w którym chodzą
    normalnie ludzie.

    > I jak widac na zalaczonym przykladzie, jak sie lud dowiedzial, to
    > minister zaraz komendantow rozliczyl :-)

    Czyli jednak nagle uznałeś, że to dobry sposób?

  • 35. Data: 2019-01-04 13:11:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-01-03 o 19:53, J.F. pisze:

    >Ale tylko jeden z nich popełnia wykroczenie/przestępstwo.

    No i ?
    Bo jak jeden dzwoni, to SM ma zaraz przyjechac i mandat wystawic,
    powiedziec "wszystkie patrole teraz sa zajete, prosze zadzwonic za
    godzine jak dalej bedzie stac",
    czy "odp* sie pan, ludnosc wybrala nowego burmistrza i teraz nie
    mandatujemy" ?

    Oczywiscie nowy burmistrz moglby tez utworzyc nowe miejsca do
    legalnego parkowania :-)

    >No ale za opiekę nad domem obywatel płaci policji, lokalnej lub
    >centralnej.
    >Ale jak chce się bezpiecznie przespać czy wytaplać w błocie na
    >przystanku, to za tą ochronę też powinien zapłacić.

    Cos w tym jest.
    Ale przy policji centralnej, to i bez znaczenia gdzie jest, i tak na
    policje placi, to powinna o niego dbac :-)

    >Jakby podliczyć ile kosztuje zapewnienie ochrony i bezpieczeństwa na
    >łódstoku i kazać organizatorom za to zapłacić w czystej gotówce, to
    >by się zaraz okazało,

    A nie ma tam takiej najetej ochrony ?

    >że nie ma żadnego zapotrzebowania na milionowy spęd.

    Albo by sie okazalo ze nie ma zapotrzebowania na ochrone :-)

    Tylko ona chyba wymuszona przepisami.
    Jakies stare dziadki mowia mlodziezy, ze musi placic, zeby ich
    pilnowac, a gdzie swoboda :-P

    >Ale ja nie pisałem o handlarzach, 2 gramy to mają ludzie na użytek
    >własny.

    ale gdzies je kupic trzeba. Czy proponujesz samemu wyhodowac.

    >Handlarzy/hurtowników można ścigać lub zalegalizować niektóre używki
    >i częściowo problem się sam rozwiąże.

    Otoz to.
    Tylko co - w jednej gminie legalne, a w drugiej nie ?

    >Katalog przestępstw i wykroczeń jest z góry narzucony, więc tu
    >lokalnie nic się nie ugra.

    A Ty chcesz niektore narkotyki legalizowac :-)

    >A burmistrz wyborców.
    >Dziś komendant musi zadowolić cały łańcuszek innych komendantów i
    >ministrów, na których wybór obywatel nie ma żadnego wpływu.

    >Obywatele sami wiedzą czy czują się bezpieczni, żadne statystyki nic
    >tu nie zmienią.

    Czuja sie ... a burmistrz ma twarde dane - za mojej kadencji liczba
    napadow spadla o 30% :-)

    J.

  • 36. Data: 2019-01-04 15:00:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 04-01-19 o 12:51, J.F. pisze:

> [...]
    >rzucają się w oczy. Wędrujący nocą wcześniej czy później zostanie
    >zauważony przez kogoś. Dlatego raczej chodzą w czasie, w którym

    A to chyba zalezy co kradna.
    Trudno okrasc sklep, gdy w srodku obsluga i klienci.
    Tzn - myszke ukrasc latwo, ale calego magazynu nie wyniesiesz.

    Dom z kolei latwiej okrasc jak wlasciciel jest w pracy.

    Wedrujacy noca moze i zostanie zauwazony przez kogos, ale tych ktosow
    raczej malo.
    I co z tego, ze wedrujacego zauwaza - wedrowac wolno, pytanie czy
    zauwaza, ze podejrzanie dlugo przy drzwiach manipuluje, albo przez
    okno wskakuje.

    No i kto ma zauwazyc, jesli porzadni ludzie w nocy spia, a patrole
    pracuja 8-16 ? :-)

    A samochody to w jakich porach czesciej znikaly - w dzien, czy w nocy
    ?

    >Czyli jednak nagle uznałeś, że to dobry sposób?

    Dlaczego nagle ? Tu wyrazalem raczej watpliwosci, czy lokalna policja
    lepsza.

    Za to zawsze chwalilem media/TVN, za ujawnienie sprawy.
    Bo jakby lud sie nie dowiedzial, to by minister nie rozliczyl :-)
    Ba - komendant zdaje sie mial juz awans.

    A gdyby tak policja lokalna byla ... we Wroclawiu o smierci bylo
    glosno, zamieszki byly, TV pokazywala ... ale jakby potem podobnie
    schowali sprawe, to do wyborow by lud zapomnial.

    J.

  • 37. Data: 2019-01-04 15:25:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-01-19 o 15:00, J.F. pisze:

    > A to chyba zalezy co kradna.
    > Trudno okrasc sklep, gdy w srodku obsluga i klienci.
    > Tzn - myszke ukrasc latwo, ale calego magazynu nie wyniesiesz.

    Nie wiem gdzie mieszkasz i jakie masz doświadczenia, ale takiego
    włamania do sklepu, to ja na terenie powiatu nie widziałem od lat. Co z
    tym towarem zrobisz? To łatwiej ten towar wyłudzić.

> [...]
    > wskakuje.
    >
    > No i kto ma zauwazyc, jesli porzadni ludzie w nocy spia, a patrole

    Ale jeśli ktokolwiek zauważy, to kilka radiowozów ujmie sprawcę w kilka
    minut.

    > A samochody to w jakich porach czesciej znikaly - w dzien, czy w nocy ?

    W dzień. W nocy spora szansa, ze w nocy zatrzymają go do kontroli.

    > Dlaczego nagle ? Tu wyrazalem raczej watpliwosci, czy lokalna policja
    > lepsza.
    > Za to zawsze chwalilem media/TVN, za ujawnienie sprawy.

    Pytanie, czy ostatecznie się nie okaże, że nie mieli rację. Wówczas
    gdzieś malutkim drukiem sprostują i będą uważać, że przecież nic się nie
    stało i oni tylko korzystają z wolności prasy.

  • 38. Data: 2019-01-04 16:54:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 04-01-19 o 15:00, J.F. pisze:

    >Nie wiem gdzie mieszkasz i jakie masz doświadczenia, ale takiego
    >włamania do sklepu, to ja na terenie powiatu nie widziałem od lat. Co
    >tym towarem zrobisz? To łatwiej ten towar wyłudzić.

    A co z wyłudzonym zrobic ?
    Tradycyjnie, to sie towar wypijalo ... a teraz jakos bardzo duzo
    lombardow powstalo ...

    A moze nie kradna, bo w sklepie alarm, monitoring ... i patrol
    ochroniarzy wzywany ?

    Google mowi jednak, ze proceder nie zanikl.
    https://plus.gazetakrakowska.pl/znow-okradli-brata-p
    rezydenta/ar/12301673
    https://gazetalubuska.pl/zlapali-wlamywaczy-ktorzy-o
    kradli-sklep-w-bytnicy/ar/9354999
    https://www.igryfino.pl/kat-189,a,29664,okradli-skle
    p-z-ubraniami.html

    Czy na bogato
    https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/okradli-sklep
    -w-austrii-170-tys-euro-strat-wpadli-w-lublinie-byli
    -kompletnie-zaskoczeni,n,1000229028.html

    Fakt, ze znacznie wiecej kradziezy google znajduje w godzinach pracy..

    >Ale jeśli ktokolwiek zauważy, to kilka radiowozów ujmie sprawcę w
    >kilka
    >minut.

    A w dzien to nie ujma ?
    A wiecej ludzi sie kreci, wiecej zauwazyc moze. I kazdy ma teraz
    komorke.

    >W dzień. W nocy spora szansa, ze w nocy zatrzymają go do kontroli.

    A kontrolujecie w nocy, bo latwiej zlodzieja zlapac, czy wiecej
    pijanych jezdzi ? :-)

    Ale zlodziej sie nie zatrzyma. I moze uda mu sie uciec.

> [...]
    >nie
    >stało i oni tylko korzystają z wolności prasy.

    No to niech minister oglosi, ze policja prawidlowo dzialala, a
    Stachowiak zmarl ze starosci.
    A potem lud ministra osądzi w wyborach :-)

    J.

  • 39. Data: 2019-01-04 16:59:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 04-01-19 o 12:47, J.F. pisze:

    >Twoje założenie jest błędne.

    I co - jak jest fundusz na nagrody, to trzeba rozdac, nawet jak nikt
    nie zasluzyl ?

    To zawsze mozna zaczac od zmiany tego przepisu ...

    >Wynikająca li tylko z braku wyobraźni. Równie dobrze - a to jedna z
    >możliwości - pocisk przeleciał pomiędzy nogami pierwszego szeregu,
    >uderzył w podłoże i po odbiciu trafił kogoś w głowę.

    Hm, to cos ala breneka, mozliwe to?
    Podloze mozna by sprawdzic - beton, asfalt, kostka czy ziemia ...

    >To, że Tobie Gaus ie pasuje teorii rozkładu prawdopodobieństwa nie
    >zmieni.

    No to policjant nie powinien pociagac za cyngiel, skoro nie jest pewny
    kogo trafi :-P

    J.

  • 40. Data: 2019-01-04 23:31:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-01-19 o 16:59, J.F. pisze:

    > Hm, to cos ala breneka, mozliwe to?
    > Podloze mozna by sprawdzic - beton, asfalt, kostka czy ziemia ...

    Breneka jest najbardziej rykoszetującą amunicją.

    > No to policjant nie powinien pociagac za cyngiel, skoro nie jest pewny
    > kogo trafi :-P

    Widziałem już tak nieprawdopodobne sytuacje, że jakbym nie widział, to
    bym nie uwierzył. Pozornie bezpieczny strzał, może być śmiertelny.
    Generalnie to zawsze bardzo poważna decyzja.