  • 1. Data: 2021-10-30 09:30:54
    Temat: Czy odbieranie rozmów telefonicznych stało się (stanie się od 12 listopada) obowiązkowe?
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    GUS będzie przeprowadzał spis kontrolny. Tu informacja o tym:
    https://spis.gov.pl/aktualnosci/badanie_kontrolne/

    Na końcu tekstu jest taki fragment:
    "Udział w badaniu kontrolnym jest obowiązkowy na mocy art. 27 Ustawy z
    dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i
    mieszkań w 2021 r."

    Czy właśnie odbieranie rozmów telefonicznych stało się obowiązkowe?
    (ściślej stanie się od 12 do 24 listopada)

    Czy nieodebranie połączenia to analogiczna sytuacja do tej, że
    rachmistrz puka do drzwi i nikt mu nie otworzył?

    Oczywiście wymówek, że nie odebrało się, a dzwonili jest multum, ale ja
    się pytam co na to prawo i co ewentualnie mogą mi teoretycznie zrobić za
    nieodebranie połączenia lub uporczywego nieodbierania wielu połączeń?

    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2021-10-30 10:24:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 30 października 2021 o 09:31:12 UTC+2 Tomaszek napisał(a):
> [...]
    > się pytam co na to prawo i co ewentualnie mogą mi teoretycznie zrobić za
    > nieodebranie połączenia lub uporczywego nieodbierania wielu połączeń?

    No to będzie kupa scamu.

    A co z tym nieotwieraniem rachmistrzowi?
    To bycie w domu stało się obowiązkowe?

  • 3. Data: 2021-10-30 11:37:46
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    > No to będzie kupa scamu.
    >
    > A co z tym nieotwieraniem rachmistrzowi?
    > To bycie w domu stało się obowiązkowe?

    No właśnie dlatego porównałem te dwie sytuacje, bo wydają mi się
    podobne. Tylko tu __sugerują__, że odbieranie rozmów telefonicznych jest
    obowiązkowe.
    Ano będzie kupa scamu:(

    --
    t0maszek

  • 4. Data: 2021-10-30 13:28:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.10.2021 o 09:30, Tomaszek pisze:

    > Oczywiście wymówek, że nie odebrało się, a dzwonili jest multum, ale ja
    > się pytam co na to prawo i co ewentualnie mogą mi teoretycznie zrobić za
    > nieodebranie połączenia lub uporczywego nieodbierania wielu połączeń?

    Jedyne, co mogą, to Cię ukarać za niespisanie się. te telefony, czy
    rachmistrzowie mają to ułatwić.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2021-10-30 13:40:56
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    > Jedyne, co mogą, to Cię ukarać za niespisanie się. te telefony, czy
    > rachmistrzowie mają to ułatwić.
    Czyli, jeżeli spisałem się w spisie __powszechnym__, a teraz nie odbiorę
    telefonu i nie odpowiem na pytania w spisie __uzupełniającym__ to nic
    nie mogą zrobić czy nadal mogą mnie ukarać? (Twoim zdaniem oczywiście)

    --
    t0maszek

  • 6. Data: 2021-10-30 13:54:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.10.2021 o 13:40, Tomaszek pisze:
    > Czyli, jeżeli spisałem się w spisie __powszechnym__, a teraz nie odbiorę
    > telefonu i nie odpowiem na pytania w spisie __uzupełniającym__ to nic
    > nie mogą zrobić czy nadal mogą mnie ukarać? (Twoim zdaniem oczywiście)

    No przecież nie można domagać się, byś odbierał telefon. ja często robię
    coś, że nie odbieram telefonów, a nawet mam go wyłączony. Jak to kiedyś
    powiedział mój kolega, jak mu przełożony zarzucił, że telefonów od niego
    nie odbiera: To mój telefon, to ja płacę za niego abonament i sam mogę
    decydować, od kogo odbiorę :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-10-30 14:20:19
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

> [...]
    > powiedział mój kolega, jak mu przełożony zarzucił, że telefonów od niego
    > nie odbiera: To mój telefon, to ja płacę za niego abonament i sam mogę

    Oczywiście się z Tobą zgadzam na poziomie logicznym i zdroworozsądkowym.
    Tylko, że wg. mojej oceny rzeczywistość jest coraz mniej logiczna i
    zdroworozsądkowa to się wolę na grupie prawnej zapytać, a nie logiką się
    posługiwać:) Ze swoim przełożonym miałem podobną rozmowę i
    zaproponowałem, że może mi zakupić telefon służbowy wtedy będę odbierał
    rozmowy kiedy to jemu się będzie podobać... i oczywiście temat zdechł:))
    I też nie może się mu zmieścić w głowie, że telefon jest czasami wyłączony:)

    --
    t0maszek

  • 8. Data: 2021-10-30 14:42:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.10.2021 o 14:20, Tomaszek pisze:
    > I też nie może się mu zmieścić w głowie, że telefon jest czasami
    > wyłączony:)

    Zacznijmy od tego, że u mnei w górach w niektórych obszarach po prostu
    nie ma zasięgu GSM. Mam wielu znajomych, gdzie u nich w domu telefon
    działa w salonie - przykładowo - a w kuchni już nie. Zasada jest taka,
    ze dzwonię i jak nie odbiera, to czekam, aż oddzwoni.

    Ale znam wiele sytuacji w życiu, w których po prostu nie dam rady w
    danym momencie odebrać. Przykładowo uważam to za niegrzeczne, gdy z kimś
    innym rozmawiam. Oczywiście mam osobną grupę na innym dzwonku odób, od
    których zawsze i o każdej porze odbiorę, bowiem wiem, ze zwłoka kilku
    minut może mieć krytyczne znaczenie,. ale to naprawdę nieliczna grupa.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-10-30 18:38:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-10-30 o 14:20, Tomaszek pisze:

> [...]
    > rozmowy kiedy to jemu się będzie podobać... i oczywiście temat zdechł:))
    > I też nie może się mu zmieścić w głowie, że telefon jest czasami

    Po co zabierać służbowy telefon ze sobą po pracy?
    Ja zostawiałem w biurku.

  • 10. Data: 2021-10-30 19:19:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.10.2021 o 18:38, cef pisze:

    > Po co zabierać służbowy telefon ze sobą po pracy?
    > Ja zostawiałem w biurku.

    Z różnych powodów. Ja na przykład mam tak, że odebranie służbowego
    telefonu po godzinach może potencjalnie o rząd wielkosci zmniejszyć
    burdel jaki zastanę następnego dnia "na zakładzie". A burdel i tak
    musiałbym posprzątać więc się opłaca odebrać. Tym bardziej że ci co mają
    ewentualnie dzwonić wiedzą od jakiej skali burdelu dzwonić i nie
    nadużywają tego. Jak nie odbiorę to też pretensji nikt nie ma i
    tłumaczyć się z tego nie muszę..

    --
    Shrek