  • 1. Data: 2021-10-29 19:09:51
    Temat: Pozbawienie praw publicznych na zawsze
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Kiedys gdy wykonywano jeszcze w Polsce kary smierci sad czesto wypowiadal
    takie slowa :
    "oskarzony skazany zostaje na kare smierci i pozbawiony praw publicznych na
    zawsze".
    Po co jest ta druga czesc zdania? Jakie to ma konsekwencje?

    Pzdr

  • 2. Data: 2021-10-29 19:21:23
    Temat: Re: Pozbawienie praw publicznych na zawsze
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.10.2021 o 19:09, miumiu pisze:
> [...]
    > wypowiadal takie slowa : "oskarzony skazany zostaje na kare smierci i
    > pozbawiony praw publicznych na zawsze". Po co jest ta druga czesc

    Pozbawienie orderów, stopni wojskowych i honorowych oraz - chyba -
    naukowych też.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-10-29 21:07:35
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Pozbawienie orderów, stopni wojskowych i honorowych oraz - chyba -
    > naukowych też.

    Ok, a czy oznaczalo to tez konfiskate majatku?

  • 4. Data: 2021-10-29 21:31:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 29 października 2021 o 19:21:31 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Pozbawienie orderów, stopni wojskowych i honorowych oraz - chyba -
    > naukowych też.

    Co za mendy.
    A z Victoria Cross wolno było wejść na szafot.

  • 5. Data: 2021-10-29 22:41:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.10.2021 o 21:07, miumiu pisze:
    > Ok, a czy oznaczalo to tez konfiskate majatku?

    W starym kodeksie była to osobna kara. Coś, jak zakaz prowadzenia
    pojazdów. Z reguły dotyczyła to oszustów o łapówkarzy. Nie chce mi się
    sprawdzać, ale w pewnym momencie ją usunięto - jeszcze przed
    wprowadzeniem nowego kodeksu. Zastąpiono to zabieraniem mienia
    pochodzącego z przestępstwa.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2021-11-02 09:48:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Oct 2021 12:31:15 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]

    A prawa do glosowania?
    Co prawda martwy i tak traci ..

    > Co za mendy.
    > A z Victoria Cross wolno było wejść na szafot.

    Jak skazany za zdrade, to czemu nie ...

    Albo jak sam sobie przyznal, czy kolega mu przyznal ...

    J.

  • 7. Data: 2021-11-05 13:17:22
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    >Co za mendy.
    >A z Victoria Cross wolno było wejść na szafot.

    Z filmu General Nil pamietam jak sąd Fieldorfowi odczytywal wyrok smierci to
    tez pozbawil go praw publicznych na zawsze.

    Pzdr