  • 1. Data: 2021-10-28 21:00:54
    Temat: zarzuty
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,277
    44423,aktywisci-z-wroclawia-zatrzymani-za-pomoc-ucho
    dzcom-oskarzono.html

    "W środę podlascy policjanci zatrzymali 10 osób, które przewoziły
    łącznie 53 imigrantów. Wśród zatrzymanych oprócz obywateli Gruzji,
    Rumunii, Niemiec i Ukrainy było dwoje obywateli Polski. Paweł Wrabec i
    Justyna Wolniewicz-Wrabec przewozili w samochodzie dwóch obywateli
    Iraku, którzy nielegalnie dostali się na terytorium Polski. Zostały im
    postawione zarzuty uczestnictwa w handlu ludźmi.

    Małżeństwo to aktywiści z Wrocławia. W rozmowie z funkcjonariuszami
    tłumaczyli, że kierowały nimi "względy humanitarne". Zostali zwolnieni
    z aresztu. W sądzie będą odpowiadać z wolnej stopy.

    - Zostały im postawione zarzuty pełnomocnictwa w organizowaniu
    nielegalnego przekroczenia granicy przez cudzoziemców, zagrożone karą
    pozbawienia wolności do lat ośmiu - mówił w rozmowie z "GW" obrońca
    pary Robert Moraljan. "

    To jak tam - zarzut sie stawia byle jaki, a potem sie zmieni,
    czy to to samo? Bo chyba nie "handel ludzmi" naprawde?

    No ale jesli ktos jedzie pod granice, spotyka przypadkiem migrantow i
    wiezie ich dalej .. to pomocnictwo w przekraczaniu granicy,
    czy granice to przeciez migranci sami przekroczyli?

    J.

  • 2. Data: 2021-10-28 21:13:59
    Temat: Re: zarzuty
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.10.2021 o 21:00, J.F pisze:

    > To jak tam - zarzut sie stawia byle jaki, a potem sie zmieni,
    > czy to to samo? Bo chyba nie "handel ludzmi" naprawde?

    Stawia się to co naczelnik sobie życzy. A naczelnik życzy sobie krzywo,
    prosto aby ostro. Prawo już dawno się tu nie liczy.

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2021-10-28 22:49:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.10.2021 o 21:00, J.F pisze:

    > No ale jesli ktos jedzie pod granice, spotyka przypadkiem migrantow i
    > wiezie ich dalej .. to pomocnictwo w przekraczaniu granicy,
    > czy granice to przeciez migranci sami przekroczyli?

    Przekroczyli z Białorusią, ale ktoś ich podwozi pod granicę z Niemcami,
    którą uchodźcy mają zamiar przekroczyć też nielegalnie.
    To jest pomoc czy jej nie ma?

    Jak podjedziesz pod bank i spotkasz przypadkiem bandziorów, którzy go
    chwilę wcześniej napadli, proponujesz podwózkę w bezpieczne miejsce, to
    udzielasz im pomocy czy nie?

  • 4. Data: 2021-10-28 23:09:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.10.2021 o 21:00, J.F pisze:
    > To jak tam - zarzut sie stawia byle jaki, a potem sie zmieni,
    > czy to to samo? Bo chyba nie "handel ludzmi" naprawde?

    Moim zdaniem coś ktoś pokiełbasił. Handel ludźmi, to zupełnie inny
    przepis, niż pomoc w nielegalnym przekroczeniu granicy.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2021-10-29 00:40:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Moim zdaniem coś ktoś pokiełbasił. Handel ludźmi, to zupełnie inny
    > przepis, niż pomoc w nielegalnym przekroczeniu granicy.

    Nic nie pokiełbasili, a są to zapewne celowe szykany. Poza tym tak
    postawiony zarzut ładnie brzmi w tvpis i utrwala u suwerena obraz
    pomagających tam ludzi jako przestępców, pewnie jezcze zamieszanych w
    handel ludźmi. Kto w końcu wie, mogą dostawać swoją działkę od
    łukaszenki.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2021-10-29 10:34:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Oct 2021 22:40:49 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > pomagających tam ludzi jako przestępców, pewnie jezcze zamieszanych w
    > handel ludźmi. Kto w końcu wie, mogą dostawać swoją działkę od

    Raczej od ludzi z Niemiec.

    J.

  • 7. Data: 2021-10-29 10:49:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Oct 2021 22:49:04 +0200, nadir napisał(a):

    > Przekroczyli z Białorusią, ale ktoś ich podwozi pod granicę z Niemcami,
    > którą uchodźcy mają zamiar przekroczyć też nielegalnie.
    > To jest pomoc czy jej nie ma?

    Skąd pomysł, ze podwozili Irakijczyków pod granicę z Niemcami?
    Jak bierzesz kogoś na stopa, to jest handel ludźmi?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2021-10-29 10:54:51
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Skąd pomysł, ze podwozili Irakijczyków pod granicę z Niemcami?
    > Jak bierzesz kogoś na stopa, to jest handel ludźmi?

    Jakoś niezbyt wierzę ze "wzięli na stopa za darmo" ale wierzę że
    przeważnie mogą być spore kłopoty *z udowodnieniem* że było inaczej
    (bez kupienia zeznań przewożonych) :-)

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2021-10-29 11:06:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 29 Oct 2021 10:54:51 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Jakoś niezbyt wierzę ze "wzięli na stopa za darmo"

    Niepotrzebnie ograniczasz się do swojej pałkarskiej bańki.
    Są ludzie, którzy są uprzejmi zupełnie bezinteresownie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 10. Data: 2021-10-29 11:35:52
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Niepotrzebnie ograniczasz się do swojej pałkarskiej bańki.
    > Są ludzie, którzy są uprzejmi zupełnie bezinteresownie.

    Nie dorośli do ducha kapitalizmu? Ty to potrafisz zmieszać z błotem ich
    albo ducha przedsiębiorczości/kapitalizmu.

    Jak dla mnie znajdzie się paru samarytan żeby większość kapitalistyczna
    miała wykręt prawdopodobnie wystarczający na linie obrony przed zarzutem
    karnym po linii korzyści majątkowej.

    --
    A. Filip