  • 1. Data: 2021-10-30 18:34:02
    Temat: Zmuszenie do założenia COVID maski w autobusie
    Od: Henryk Hajdan <g...@r...com>

    Wnuczka mi opowiedziała, że jej koleżanka jechała tramwajem w
    Szczecinie, wsiadł typ coś ok. 1,9 m wzrostu szeroki w barach i kazał
    wszystkim co mieli nie tak maske założoną, pozasłaniać nosy maskami, a
    do typka i panny bez maski powiedział, że albo zakładają maski, albo
    wysiadają... Motorniczy to usłyszał i powiedział, że jeśli nie
    posłuchają tego pakera, to motorniczy zatrzyma pojazd i wezwą policję.

    Wysiedli. Zapewne następny tramwaj za 10-15 min.

    Czy było to wymuszenie ? gdyby przyjechała policja, to po czyjej stronie
    byłaby racja ?

  • 2. Data: 2021-10-30 19:14:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.10.2021 o 18:34, Henryk Hajdan pisze:
    > Czy było to wymuszenie ? gdyby przyjechała policja, to po czyjej stronie
    > byłaby racja ?

    Po stronie Policji - dostaliby jeszcze mandat.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-10-30 20:12:45
    Od: Henryk Hajdan <g...@r...com>

    > Po stronie Policji - dostaliby jeszcze mandat.

    A ten o wzroście 1,9 jaki zarzut mozna mu postawić ?

  • 4. Data: 2021-10-30 20:17:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.10.2021 o 20:12, Henryk Hajdan pisze:
    > A ten o wzroście 1,9 jaki zarzut mozna mu postawić ?

    Za co? Że poprosił o zachowanie zgodne z prawem?

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2021-10-30 23:12:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Za co? Że poprosił o zachowanie zgodne z prawem?

    A może akurat zachowanie tych, którzy masek nie mieli na twarzy było
    zgodne z prawem?

    Kiedy nie było szczepionek i jedyną ochroną przed zakażaniem covidem
    było noszenie maseczek to nosiłem maseczki i przestrzegałem wszelkich
    obostrzeń. Męczyłem się, ale nosiłem. Bywało, że byłem wypraszany ze
    sklepów, ponieważ kłaczki z maseczki wywoływały u mnie ataki kaszlu.

    Ale od kiedy każdy obywatel dostał szansę i możliwość zaszczepienia się
    to nie zakładam maseczki.  Nikt mnie do tego nie zmusi, a jak się czepia
    to grzecznie pytam czy jest osobą zaszczepioną, bo ja pomimo, że
    przeszedłem covid, dodatkowo się zaszczepiłem, aby zapewnić
    bezpieczeństwo jemu oraz innym osobom. Skoro jestem ozdrowieńcem i moja
    krew może wyleczyć chorujących na covid to jaki sens ma zakładanie
    przeze mnie maseczki, której zadaniem jest chronić inne osoby, a nie
    mnie samego?

    Kiedyś trafiłem na jakiegoś zarozumialca, który mi zwrócił uwagę w
    sklepie i po takim, moim pytaniu zaczął się wymądrzać, że to jest jego
    sprawa czy się zaszczepił czy też nie i nie musi mi odpowiadać na moje
    pytanie. No to grzecznie mu odpowiedziałem, że wobec tego to czy założę
    maseczkę czy też nie to także jest moja sprawa, a zgodnie z prawem, mam
    prawo nie nosić maseczki, ponieważ jestem astmatykiem, a jemu nic do
    tego. Gość już się ani słowem nie odezwał.

    Obecnie wychodzę z założenia "dlaczego ja mam się umartwiać za głupotę
    innych?"

  • 6. Data: 2021-10-31 14:27:40
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 30.10.2021 o 23:12, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > moja krew może wyleczyć chorujących na covid to jaki sens ma
    > zakładanie przeze mnie maseczki, której zadaniem jest chronić inne

    Uzdrawiająca moc krwi i śliny. Czego ci antymaseczkowcy nie wymyślą.

  • 7. Data: 2021-11-02 06:03:15
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2021.10.31 o 14:27, kriters pisze:

    > Uzdrawiająca moc krwi i śliny. Czego ci antymaseczkowcy nie wymyślą.

    Jeśli ONI mówią, że zaszczepiony jest bezpieczny, przejdzie COVID
    łagodnie, to niech przenoszą ten COVID zaszczepiony na zaszczepionego, a
    niech boją się tylko ci niezaszczepieni.
    Czechy wprowadzają przywileje dla zaszczepionych, tak jak Włochy.

    W Warszawie metro, trochę to utrudni, ale można sprawdzać certyfikaty
    szczepienia ozdrowienia przy bramkach.

  • 8. Data: 2021-11-02 07:47:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 30.10.2021 o 19:14, Robert Tomasik napisał:

    > Po stronie Policji - dostaliby jeszcze mandat.

    Było to jak najbardziej nielegalne, jeśli maja nagrania, ja bym zarówno
    pakera jak i motoorniczego po sądach pociągał.

    Policjant może co najwyużej wystawić mandat, albo skierować sprawę do
    sądu (choć to tak legalne jest nie do końca, ale powiedzmy, że może) i
    może co najwyżej spadać, kazać nikomu zakładać szmat nie może.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 9. Data: 2021-11-02 07:48:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    > A ten o wzroście 1,9 jaki zarzut mozna mu postawić ?

    początek masz we wzroście, czyli 191 KK np

    --
    http://zrzeda.pl

  • 10. Data: 2021-11-02 07:49:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 30.10.2021 o 20:17, Robert Tomasik napisał:

    > Za co? Że poprosił o zachowanie zgodne z prawem?

    jakie zgodne z prawem, prawo w tym względzie jest jasne - rozporządzenia
    są niezgodne z prawem.

    --
    http://zrzeda.pl