  • 71. Data: 2011-05-20 09:43:24
    Temat: Re: Czy można zakazać prac?
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-05-20 10:49, Kamil pisze:

    > No i to że "tam ktoś kiedyś coś miał" - jakie ma znaczenie?
    > Równie dobrze ten poprzedni właściciel mógł mieć lewiznę, samowolkę etc.
    > Tego nie wiemy, ale dajemy punkty zaczepienia naszemu pytającemu.
    > To dyskusja a nie kółko wróżbiarskie ani tarot ;)

    No właśnie dlatego :
    a. napisałem 'prawdopodobnie';
    b. gdyby to była lewizna już wcześniej mielibyśmy na ten temat wątek. :(

    --
    spp

  • 72. Data: 2011-05-20 11:03:59
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 20 May 2011 11:43:24 +0200, spp napisał(a):

    > b. gdyby to była lewizna już wcześniej mielibyśmy na ten temat wątek. :(

    Skąd wiesz że nie było? ;P
    Co wciągałeś że sadzisz takimi ausdruckami? ;)

  • 73. Data: 2011-05-20 18:21:01
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli obowiazuje Miejscowy plan zagospodarowania to nie
    > jesli takowego nie ma tylko wydaja warunki zabudowy to TAK
    > ale stawiam wodke jesli sasiad dopelnil formalnosci
    > najlatwiej sprawdzisz to w miejscowym PINB a mozesz bo jestes sasiadem

    Dzwoniłem. W PINB skierowano mnie do wydziału architektury a tam jakiś
    urzędas sam nie wiedział czy takie zezwolenie ma być czy nie. Z łaską
    wydukał, że nie może mi powiedzieć czy sąsiad ma takie zezwolenie bo nie
    musi. Ewentualnie mogę przyjść z pismem zawiadamiającym o prowadzonych przez
    sasiada pracach i oni mi wtedy odpiszą czy to jest zgodne z prawem.
    Ciekawe, czy jest jakiś określony czas na zawiadomienie odpowiednich organów
    o fakcie kładzenia kostki. Bo może, że jak już położy całość to
    "pozamiatane"?

    Pozdrawiam
    Wiesław

  • 74. Data: 2011-05-20 20:40:50
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "wieslav" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ciekawe, czy jest jakiś określony czas na zawiadomienie odpowiednich
    > organów o fakcie kładzenia kostki. Bo może, że jak już położy całość to

    Wieslaw olej urzendasa
    idz do kierownika wydzialu architektury i spytaj dlaczego nie zostales
    powiadomiony o rozpoczeciu robot budowlanych przez sasiada, jak zacznie
    sciemniac to przestan sie bawic w rozmowy i telefony a zacznij skladac pisma
    na dziennik podawczy. (jak nie wiesz jakie to napisz do mnie na prv (adres
    ze strony www)
    BTW gdzie to jest ze takie glupoty urzednicy gadaja?

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 75. Data: 2011-05-21 18:19:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > Ale dopiero wtedy, a nie na podstawie obaw pre facto.

    nie do końca, jeśli powstaje zagrożenie to nadzór budowlany ma pełne prawo
    wstrzymać prace budowlane.

  • 76. Data: 2011-05-21 18:20:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > Moze i zagrażają. Ale o tym decyduje ekspertyza, a nie własne
    > widzimisię, bo komuś się za bardzo trzęsie.

    no i po to się wzywa nadzór budowlany.

  • 77. Data: 2011-05-21 18:44:52
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2011-05-18 15:48, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > Wiesławowi popękają ściany czy staną sie inne szkody może wezwać
    > rzeczoznawcę i wystąpić z powództwem cywilnym przeciwko sąsiadowi o

    Jeżeli mocno popękają to niekoniecznie cywilną.
    Spowodowanie katastrofy budowlanej nie skończy się
    w sądzie cywilnym.

    Tomy M.

  • 78. Data: 2011-05-22 21:10:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

> [...]
    > wynagrodzenia.
    >
    > Jeżeli zniesienie służebności nie może nastąpić na podstawie
    > porozumienia pomiędzy właścicielami obu nieruchomości, następuje to w
    > drodze procesu, Zniesienia służebności natomiast nie można dokonać w
    > postępowaniach o dział spadku, przy znoszeniu współwłasności i
    > podziale majątku wspólnego. W nielicznych wypadkach określonych w
    > ustawie zniesienie służebności może nastąpić w drodze decyzji
    > administracyjnej."
    >
    > Nadal nie widzę zbyt wielkich szans, a trudno liczyć akurat na "bycie

    cytujesz właśnie dobry powód, zniesienia. Skoro działka posiada bezpośredni
    dostęp do drogi publicznej to istniejąca służebność powinna zostać uznana
    jako tracąca znaczenie dla właściciela nieruchomości, Ponadto chyba kuria
    (nie ksiądz jest stroną) mogła by wnieść że obecne korzystanie z tej
    służebności jest sprzeczne z celem jest ustanowienia i jest nadużyciem.

    przypomnijmy że służebność miała zapewniać drogę ewakuacji lub dostępu do
    nieruchomości w razie powodzi. W sumie to można by sie pokusić o zażądanie
    od właściela nieruchomości odszkodowania za niezgodnie z przeznaczeniem
    korzystanie z posiadanego prawa.

  • 79. Data: 2011-05-23 06:17:56
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Kamil wrote:

    > ^^^
    >
    > Ze względu na przepisy szczegółowe, może w rachubę wchodzić i dalsza
    > odległość niż tylko 1m.
    > Ale skąd ty, lekarz_z_kasty możesz o tym wiedzieć :)
    > Wam i tak zwykły człowiek lata koło pyty ;)
    > Przepisy i prawo są dla plebsu a nie dla *kasty' ;P

    A pewnie, właśnie kończę budowę dziesięciopiętrowego wieżowca na
    osiedlu domków jednorodzinnych.

    --
    Pozdro
    Massai