1. Data: 2011-05-17 08:00:13
Temat:Czy można zakazać prac?
Od:"wieslav" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupę.
Mój dom graniczy z działką sąsiada. Granicą miedzy nami jest ściana mego
domu. Obecnie sąsiad rozpoczął prace wykonawcze przy układaniu kostki
brukowej. Najpierw ładowarką zebrał grunt aż pod sam fundament mego domu a
teraz pracuje zagęszczarka. Cały dom trzęsie się i drży. Boję się, że ściany
popękają(stary budynek, mieszanka cegły, kamienia, gliny). Niedawno
odnawiałem i malowałem w środku. Czy mam prawo zakazać tych prac sąsiadowi
tak blisko mojego domu?
Pozdrawiam
Wieslav

2. Data: 2011-05-17 08:12:33
Temat:Re: Czy można zakazać prac?
Od:MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-17 10:00, wieslav pisze:
> [...]
> brukowej. Najpierw ładowarką zebrał grunt aż pod sam fundament mego domu a
> teraz pracuje zagęszczarka. Cały dom trzęsie się i drży.

I właśnie dlatego wymyślono coś takiego jak minimalna odległość budynku
od granicy działki. Twój dom stoi w ostrej granicy, zapewne wybudowany
na podstawie poprzednich przepisów. Obawiam się że niewiele mu możesz
zakazać.

--
MZ

3. Data: 2011-05-17 09:00:40
Od:"wieslav" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> od granicy działki. Twój dom stoi w ostrej granicy, zapewne wybudowany
> na podstawie poprzednich przepisów. Obawiam się że niewiele mu możesz

Hmm... Niewiele czy też zupełnie nic nie mogę?
A czy sąsiad rozpoczynajac takie prace musi mieć na to pozwolenie oraz czy
powinien to zgłosić w Urzędzie Gminy?
Wieslav

4. Data: 2011-05-17 09:22:35
Temat:Re: Czy mo?na zakaza? prac?
Od:kauzyperda <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-17 10:00, wieslav pisze:
> Czy mam prawo zakaza? tych prac s?siadowi
> tak blisko mojego domu?

sądownie - tak (jeśli oczywiscie uzyskasz korzystne orzeczenie)

kc:
Art. 347. § 1. Posiadaczowi nieruchomości przysługuje roszczenie o
wstrzymanie budowy, jeżeli budowa mogłaby naruszyć jego posiadanie albo
grozić wyrządzeniem mu szkody.
§ 2. Roszczenie może być dochodzone przed rozpoczęciem budowy; wygasa
ono, jeżeli nie będzie dochodzone w ciągu miesiąca od rozpoczęcia budowy.

pismo z zadaniem wstrzymania prac wyslij sasiadowi od razu
jesli sprawa jest nagla, zloz wniosek o zabezpieczenie Twojego powodztwa
(poprzez nakazanie tymczasowego wstrzymania prac) - razem z pozewm lub
nawet przed jego wniesieniem (wg. kpc wniosek taki powinien byc
rozpoznany w 7 dni)

--
pozdr
luck

5. Data: 2011-05-17 09:26:53
Od:kauzyperda <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

zwroc jeszcze uwage na 147 kc:

Art. 147. Właścicielowi nie wolno dokonywać robót ziemnych w taki
sposób, żeby to groziło nieruchomościom sąsiednim utratą oparcia.

--
pozdr
luck

6. Data: 2011-05-17 11:16:14
Od:"wieslav" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kauzyperda" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> zwroc jeszcze uwage na 147 kc:
>
> Art. 147. Właścicielowi nie wolno dokonywać robót ziemnych w taki sposób,
> żeby to groziło nieruchomościom sąsiednim utratą oparcia.

Dzięki bardzo.
A jeszcze jedna sprawa. Chodzi o tego samego sąsiada. Posiada w swojej
posesji skład materiałów budowlanych oraz firmę przewozową. W sumie bardzo
często wjeżdżają obok (dosłownie pod oknem) mojego domu ciężkie samochody z
towarem. Dodatkowo dość często po godz. 22.00 nieraz o północy zjeżdżają lub
wyjeżdzają jego Tiry. Sypialnie akurat mam właśnie w pokoju sąsiadującym
bezpośrednio z jego wjazdem więc dla snu nie jest to napewno komfortowe.
Tutaj w w tym temacie też mógłbym coś zdziałać?
Wieslav

7. Data: 2011-05-17 11:29:51
Od:Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 May 2011 10:00:13 +0200, wieslav napisał(a):

> [...]
> popękają(stary budynek, mieszanka cegły, kamienia, gliny). Niedawno
> odnawiałem i malowałem w środku. Czy mam prawo zakazać tych prac sąsiadowi

Niezły z Ciebie element.
Cóż, wypada sąsiadowi wstrzymać Ci remont domu, kiedy się na niego
zdecydujesz... a może i budowę.
:-/
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

8. Data: 2011-05-17 11:39:02
Od:kauzyperda <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-17 13:16, wieslav pisze:
> Dzi?ki bardzo.
> A jeszcze jedna sprawa. Chodzi o tego samego s?siada. Posiada w swojej
> posesji sk?ad materia??w budowlanych oraz firm? przewozow?. W sumie bardzo
> cz?sto wje?d?aj? obok (dos?ownie pod oknem) mojego domu ci?kie samochody z
> towarem. Dodatkowo do?? cz?sto po godz. 22.00 nieraz o p?nocy zje?d?aj? lub
> wyje?dzaj? jego Tiry. Sypialnie akurat mam w?a?nie w pokoju s?siaduj?cym
> bezpo?rednio z jego wjazdem wi?c dla snu nie jest to napewno komfortowe.
> Tutaj w w tym temacie te? m?g?bym co? zdzia?a??

np.
Art. 144. Właściciel nieruchomości powinien przy wykonywaniu swego prawa
powstrzymywać się od działań, które by zakłócały korzystanie z
nieruchomości sąsiednich ponad przeciętną miarę, wynikającą ze
społeczno-gospodarczego przeznaczenia nieruchomości i stosunków miejscowych.

Ps.
Budowlancem nie jestem, ale IMHO ukladanie kostki brukowej to troche
malo na wstrzymanie budowy (nie mowiac juz o grozbie utraty oparcia
nieruchomosci sasiedniej... chyba ze wykop mial kilka metrow ;-)

--
pozdr
luck

9. Data: 2011-05-17 11:41:36
Od:kauzyperda <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

malo na wstrzymanie budowy (nie mowiac juz o grozbie utraty oparcia
nieruchomosci sasiedniej... chyba ze wykop mial kilka metrow ;-)

Ps.2
Pamietaj, ze przed sadem wszystkie swoje twierdzenia musisz *udowodnic*

--
pozdr
luck

10. Data: 2011-05-17 12:45:39
Od:"wieslav" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia Tue, 17 May 2011 10:00:13 +0200, wieslav napisał(a):

> Niezły z Ciebie element.

Widzisz, nie znasz sprawy tak do końca więc się nie zapędzaj z ocenami.
To właśnie ten sąsiad jak się wprowadził do tej posesji nakazał mi zamurować
jedyne okno w pokoju które akurat wychodzi na jego podwórko. I nasyłał różne
komisje aby dopiąć swego. A przecież to on kupował/wprowadzał się jak ja już
mieszkałem i widział co kupuje. To on zabronił mi korzystania z okienka(jest
akurat od jego strony) do zrzutu opału do piwnicy. Dużo by opowiadać jeszcze
o jego wyczynach. I tak jestem cierpliwy...
A Ty nazywasz mnie elementem...???
A nie mógł chociaż przyjść i powiedzieć, że zamierza to robić? I jakich
maszyn będzie używał? Wcale nie musi podjeżdżać z tą kostką do samego
fundamentu mojego budynku. Mógł zostawić spokojnie 0.5 - 1 m.
Skoro mnie nazywasz elementem to życzę Ci takiego sąsiada!
Wieslav