  • 1. Data: 2011-05-17 08:00:13
    Temat: Czy można zakazać prac?
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Witam Grupę.
    Mój dom graniczy z działką sąsiada. Granicą miedzy nami jest ściana mego
    domu. Obecnie sąsiad rozpoczął prace wykonawcze przy układaniu kostki
    brukowej. Najpierw ładowarką zebrał grunt aż pod sam fundament mego domu a
    teraz pracuje zagęszczarka. Cały dom trzęsie się i drży. Boję się, że ściany
    popękają(stary budynek, mieszanka cegły, kamienia, gliny). Niedawno
    odnawiałem i malowałem w środku. Czy mam prawo zakazać tych prac sąsiadowi
    tak blisko mojego domu?
    Pozdrawiam
    Wieslav

  • 2. Data: 2011-05-17 08:12:33
    Temat: Re: Czy można zakazać prac?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-17 10:00, wieslav pisze:
> [...]
    > brukowej. Najpierw ładowarką zebrał grunt aż pod sam fundament mego domu a
    > teraz pracuje zagęszczarka. Cały dom trzęsie się i drży.

    I właśnie dlatego wymyślono coś takiego jak minimalna odległość budynku
    od granicy działki. Twój dom stoi w ostrej granicy, zapewne wybudowany
    na podstawie poprzednich przepisów. Obawiam się że niewiele mu możesz
    zakazać.

    --
    MZ

  • 3. Data: 2011-05-17 09:00:40
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > od granicy działki. Twój dom stoi w ostrej granicy, zapewne wybudowany
    > na podstawie poprzednich przepisów. Obawiam się że niewiele mu możesz

    Hmm... Niewiele czy też zupełnie nic nie mogę?
    A czy sąsiad rozpoczynajac takie prace musi mieć na to pozwolenie oraz czy
    powinien to zgłosić w Urzędzie Gminy?
    Wieslav

  • 4. Data: 2011-05-17 09:22:35
    Temat: Re: Czy mo?na zakaza? prac?
    Od: kauzyperda <n...@n...com>

    W dniu 2011-05-17 10:00, wieslav pisze:
    > Czy mam prawo zakaza? tych prac s?siadowi
    > tak blisko mojego domu?

    sądownie - tak (jeśli oczywiscie uzyskasz korzystne orzeczenie)

    kc:
    Art. 347. § 1. Posiadaczowi nieruchomości przysługuje roszczenie o
    wstrzymanie budowy, jeżeli budowa mogłaby naruszyć jego posiadanie albo
    grozić wyrządzeniem mu szkody.
    § 2. Roszczenie może być dochodzone przed rozpoczęciem budowy; wygasa
    ono, jeżeli nie będzie dochodzone w ciągu miesiąca od rozpoczęcia budowy.

    pismo z zadaniem wstrzymania prac wyslij sasiadowi od razu
    jesli sprawa jest nagla, zloz wniosek o zabezpieczenie Twojego powodztwa
    (poprzez nakazanie tymczasowego wstrzymania prac) - razem z pozewm lub
    nawet przed jego wniesieniem (wg. kpc wniosek taki powinien byc
    rozpoznany w 7 dni)

    --
    pozdr
    luck

  • 5. Data: 2011-05-17 09:26:53
    Od: kauzyperda <n...@n...com>

    zwroc jeszcze uwage na 147 kc:

    Art. 147. Właścicielowi nie wolno dokonywać robót ziemnych w taki
    sposób, żeby to groziło nieruchomościom sąsiednim utratą oparcia.

    --
    pozdr
    luck

  • 6. Data: 2011-05-17 11:16:14
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Użytkownik "kauzyperda" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > zwroc jeszcze uwage na 147 kc:
    >
    > Art. 147. Właścicielowi nie wolno dokonywać robót ziemnych w taki sposób,
    > żeby to groziło nieruchomościom sąsiednim utratą oparcia.

    Dzięki bardzo.
    A jeszcze jedna sprawa. Chodzi o tego samego sąsiada. Posiada w swojej
    posesji skład materiałów budowlanych oraz firmę przewozową. W sumie bardzo
    często wjeżdżają obok (dosłownie pod oknem) mojego domu ciężkie samochody z
    towarem. Dodatkowo dość często po godz. 22.00 nieraz o północy zjeżdżają lub
    wyjeżdzają jego Tiry. Sypialnie akurat mam właśnie w pokoju sąsiadującym
    bezpośrednio z jego wjazdem więc dla snu nie jest to napewno komfortowe.
    Tutaj w w tym temacie też mógłbym coś zdziałać?
    Wieslav

  • 7. Data: 2011-05-17 11:29:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 May 2011 10:00:13 +0200, wieslav napisał(a):

> [...]
    > popękają(stary budynek, mieszanka cegły, kamienia, gliny). Niedawno
    > odnawiałem i malowałem w środku. Czy mam prawo zakazać tych prac sąsiadowi

    Niezły z Ciebie element.
    Cóż, wypada sąsiadowi wstrzymać Ci remont domu, kiedy się na niego
    zdecydujesz... a może i budowę.
    :-/
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 8. Data: 2011-05-17 11:39:02
    Od: kauzyperda <n...@n...com>

    W dniu 2011-05-17 13:16, wieslav pisze:
    > Dzi?ki bardzo.
    > A jeszcze jedna sprawa. Chodzi o tego samego s?siada. Posiada w swojej
    > posesji sk?ad materia??w budowlanych oraz firm? przewozow?. W sumie bardzo
    > cz?sto wje?d?aj? obok (dos?ownie pod oknem) mojego domu ci?kie samochody z
    > towarem. Dodatkowo do?? cz?sto po godz. 22.00 nieraz o p?nocy zje?d?aj? lub
    > wyje?dzaj? jego Tiry. Sypialnie akurat mam w?a?nie w pokoju s?siaduj?cym
    > bezpo?rednio z jego wjazdem wi?c dla snu nie jest to napewno komfortowe.
    > Tutaj w w tym temacie te? m?g?bym co? zdzia?a??

    np.
    Art. 144. Właściciel nieruchomości powinien przy wykonywaniu swego prawa
    powstrzymywać się od działań, które by zakłócały korzystanie z
    nieruchomości sąsiednich ponad przeciętną miarę, wynikającą ze
    społeczno-gospodarczego przeznaczenia nieruchomości i stosunków miejscowych.

    Ps.
    Budowlancem nie jestem, ale IMHO ukladanie kostki brukowej to troche
    malo na wstrzymanie budowy (nie mowiac juz o grozbie utraty oparcia
    nieruchomosci sasiedniej... chyba ze wykop mial kilka metrow ;-)

    --
    pozdr
    luck

  • 9. Data: 2011-05-17 11:41:36
    Od: kauzyperda <n...@n...com>

> [...]

    malo na wstrzymanie budowy (nie mowiac juz o grozbie utraty oparcia
    nieruchomosci sasiedniej... chyba ze wykop mial kilka metrow ;-)

    Ps.2
    Pamietaj, ze przed sadem wszystkie swoje twierdzenia musisz *udowodnic*

    --
    pozdr
    luck

  • 10. Data: 2011-05-17 12:45:39
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    > Dnia Tue, 17 May 2011 10:00:13 +0200, wieslav napisał(a):

    > Niezły z Ciebie element.

    Widzisz, nie znasz sprawy tak do końca więc się nie zapędzaj z ocenami.
    To właśnie ten sąsiad jak się wprowadził do tej posesji nakazał mi zamurować
    jedyne okno w pokoju które akurat wychodzi na jego podwórko. I nasyłał różne
    komisje aby dopiąć swego. A przecież to on kupował/wprowadzał się jak ja już
    mieszkałem i widział co kupuje. To on zabronił mi korzystania z okienka(jest
    akurat od jego strony) do zrzutu opału do piwnicy. Dużo by opowiadać jeszcze
    o jego wyczynach. I tak jestem cierpliwy...
    A Ty nazywasz mnie elementem...???
    A nie mógł chociaż przyjść i powiedzieć, że zamierza to robić? I jakich
    maszyn będzie używał? Wcale nie musi podjeżdżać z tą kostką do samego
    fundamentu mojego budynku. Mógł zostawić spokojnie 0.5 - 1 m.
    Skoro mnie nazywasz elementem to życzę Ci takiego sąsiada!
    Wieslav