  • 1. Data: 2011-05-16 16:37:44
    Temat: Zamiana mieszkań
    Od: Janina Kozub <j...@u...wp.pl>

    Witam serdecznie,

    czy ktoś może się orientuje czy istnieje możliwość zamiany mieszkania
    własnościowego z innym członkiem spółdzielni posiadającym mieszkanie
    lokatorskie ? Jesli tak to czy spółdzielnia może się nie zgodzić na taką
    zamianę ?

    Janka

  • 2. Data: 2011-05-16 16:38:17
    Temat: Re: Zamiana mieszkań
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/16/2011 11:37 AM, Janina Kozub wrote:
> [...]
    > własnościowego z innym członkiem spółdzielni posiadającym mieszkanie
    > lokatorskie ? Jesli tak to czy spółdzielnia może się nie zgodzić na taką

    mieszkania lokatorskie posiada co najwyzej społdzielnia, a nie delikwent
    je zamieszkujący, więc co chciałabyś zamienieniać i z kim?

  • 3. Data: 2011-05-16 16:44:46
    Od: Janina Kozub <j...@u...wp.pl>

    W dniu 2011-05-16 18:38, witek pisze:

    > mieszkania lokatorskie posiada co najwyzej społdzielnia, a nie delikwent
    > je zamieszkujący, więc co chciałabyś zamienieniać i z kim?

    Zamienić prawa do lokali : spółdzielcze własnościowe na społdzielcze
    lokatorskie ?

    Janka

  • 4. Data: 2011-05-16 17:56:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/16/2011 11:44 AM, Janina Kozub wrote:

    > Zamienić prawa do lokali : spółdzielcze własnościowe na społdzielcze
    > lokatorskie ?

    ale prawo lokatorksie nie ma żadnej wartości; to tylko prawo do
    zajmowania mieszkania będącego własnością spółdzielni.

    Chcesz sie zamienic na nic czy ten od lokatorki coś ci dopłaca?

    Bo ja tej zamiany nijak tu nie widzę.

    Co najwyzej podpisałbym przedwstępną umowę sprzedazy mieszkania pod
    warunkiem, że ci spółdzielnia przydzieli lokal po tamtym drugim, a po
    przydziale podpisał już właściwą umowę sprzedazy.

  • 5. Data: 2011-05-16 18:06:02
    Od: Janina Kozub <j...@u...wp.pl>

    W dniu 2011-05-16 19:56, witek pisze:

> [...]
    > warunkiem, że ci spółdzielnia przydzieli lokal po tamtym drugim, a po
    > przydziale podpisał już właściwą umowę sprzedazy.

    Zamiana bezgotówkowa ale lokatorskie ma większy metraż, poza tym jest
    zadłużone.

    Janka

  • 6. Data: 2011-05-16 18:15:10
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-16 20:06, Janina Kozub pisze:

    > Zamiana bezgotówkowa ale lokatorskie ma większy metraż, poza tym jest
    > zadłużone.
    >
    > Janka
    Mówisz o czymś, o czym nie masz pojęcia.
    Mieszkanie lokatorskie nie może być zadłużone. Zadłużony może być najemca.
    Potencjalna umowa może obejmować jakąś kwotę wypłaconą kontrahentowi, a
    nawet "wpłacenie tej kwoty przez pana A na konto wierzyciela pana B na
    poczet zobowiązań pana B", ale myślę, że to dla Ciebie za trudne. Musisz
    komuś zapłacić za pokierowanie tą operacją.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 7. Data: 2011-05-16 18:23:16
    Od: Janina Kozub <j...@u...wp.pl>

    W dniu 2011-05-16 20:15, Maruda pisze:

> [...]
    > poczet zobowiązań pana B", ale myślę, że to dla Ciebie za trudne. Musisz
    > komuś zapłacić za pokierowanie tą operacją.

    Jakbym się znała to bym nie pytała, teraz potrzebuję potwierdzenia lub
    zaprzeczenia czy taka transakcja zamiany jest możliwa. Koszty zawsze
    trzeba ponieść.

  • 8. Data: 2011-05-16 18:51:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/16/2011 1:06 PM, Janina Kozub wrote:

    > Zamiana bezgotówkowa ale lokatorskie ma większy metraż, poza tym jest
    > zadłużone.

    Ale czy ty rozumiesz co chcesz zamienić.

    To tak jakbyś chciała ze mną ubić interes, że ty mi dajesz swój
    samochód, a ja ci ten, który wypożyczyłem z wypożyczalni i za kilka dni
    będziesz go musiała oddać.

    Mieszkanie lokatorskie nie jest twoją własnością. Chcesz oodać komuś
    własne mieszkania w zamian za ... możlwiość mieszkania w cudzym mieszkaniu.

  • 9. Data: 2011-05-16 18:55:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/16/2011 1:23 PM, Janina Kozub wrote:

    > Jakbym się znała to bym nie pytała, teraz potrzebuję potwierdzenia lub
    > zaprzeczenia czy taka transakcja zamiany jest możliwa. Koszty zawsze
    > trzeba ponieść.

    Przede wszystkim taka transakcja kompletnie nie ma sensu.
    To jest pozbywanie sie własnego majątku.
    Przecież ten gościu nie ma żadnych praw do tego mieszkania, bo on ma
    tylko przydział z prawem pomieszkiwania tam sobie.
    To nie jest jego. Wiec co chcesz zamieniac, on nic nie ma. Zamien sie ze
    spółdzielnią, bo to oni są właścicielami tego mieszkania.

  • 10. Data: 2011-05-16 18:57:43
    Od: Janina Kozub <j...@u...wp.pl>

    W dniu 2011-05-16 20:51, witek pisze:

    > Mieszkanie lokatorskie nie jest twoją własnością. Chcesz oodać komuś
    > własne mieszkania w zamian za ... możlwiość mieszkania w cudzym mieszkaniu.

    Tak jestem poczytalna i wiem czego chcę - po zamianie natychmiast
    mieszkanie zostanie przekształcone w odrębną własność hipoteczną.