  • 11. Data: 2011-05-17 14:32:08
    Temat: Re: Czy można zakazać prac?
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-05-17 14:45, wieslav wrote:
    > Użytkownik "Ikselka"<i...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Widzisz, nie znasz sprawy tak do końca więc się nie zapędzaj z ocenami.
    > To właśnie ten sąsiad jak się wprowadził do tej posesji nakazał mi zamurować
    > jedyne okno w pokoju które akurat wychodzi na jego podwórko. I nasyłał różne
    > komisje aby dopiąć swego.

    Miał podstawy prawne do takiego żądania?

    > A przecież to on kupował/wprowadzał się jak ja już
    > mieszkałem i widział co kupuje. To on zabronił mi korzystania z okienka(jest
    > akurat od jego strony) do zrzutu opału do piwnicy.

    Czy "Od jego strony" to znaczy, że zrzucasz węgiel na _jego_ działce i
    dopiero wsypujesz? Kawał chama, przecież mógłby sobie resztki pozbierać
    i jeszcze do przodu by był....

    > A nie mógł chociaż przyjść i powiedzieć, że zamierza to robić?

    A mógł nie przychodzić?

    > I jakich
    > maszyn będzie używał?

    > Wcale nie musi podjeżdżać z tą kostką do samego
    > fundamentu mojego budynku.

    Ale może?

    > Mógł zostawić spokojnie 0.5 - 1 m.

    Mógł. A musiał?

    Masz jakieś swoje wizje świata, w którym sąsiad coś powinien i wielką
    pretensję, że się nie stosuje. Punkt widzenia naprawdę zależy od tego
    gdzie się siedzi.

    gacek

  • 12. Data: 2011-05-17 15:58:53
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Użytkownik "gacek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Miał podstawy prawne do takiego żądania?

    Mimo kilku komisji okno zostało! A więc...?

    > Czy "Od jego strony" to znaczy, że zrzucasz węgiel na _jego_ działce i
    > dopiero wsypujesz? Kawał chama, przecież mógłby sobie resztki pozbierać i
    > jeszcze do przodu by był....

    Nie ironizuj. Widocznie zupełnie nie wiesz co to znaczą dobre
    stosunki sąsiedzkie.

    > A mógł nie przychodzić?

    J.w.

    > Ale może?

    Muszę to chyba dokładniej sprawdzić.

    > Masz jakieś swoje wizje świata, w którym sąsiad coś powinien i wielką
    > pretensję, że się nie stosuje. Punkt widzenia naprawdę zależy od tego
    > gdzie się siedzi.

    To Twoja wg mnie niobiektywna ocena. Ale jak mu się nie podobała moja
    ściana to potrafił przyjść i o tym powiedzieć? I tę ścianę zrobiłem jak tego
    sobie życzył. A czy musiałem? A jeśli chodzi o wizje to może przyjrzyj się
    swoim. Bo nie wyglądają mi się na zdrowe. Chyba, że widzisz świat z punktu
    tego - kim się podpisujesz.

    Wiesłav

  • 13. Data: 2011-05-17 17:11:42
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    wieslav wrote:

> [...]
    > ocenami.

    > Mimo kilku komisji okno zostało! A więc...?

    > Nie ironizuj. Widocznie zupełnie nie wiesz co to znaczą dobre

    Wg Ciebie te "dobre stosunki sąsiedzkie" polegają na tym że on ma ci
    udostępniać swoją działkę, a jak na swojej ziemi chce coś zrobić, to ma
    się odsunąć o metr?

    Przypominasz mi takiego gościa co to gdy sąsiad chciał postawić
    ogrodzenie, za żadne skarby nie chciał się dołożyć do części
    rozdzielającej działki. Gdy tenże sąsiad ogrodził na własny koszt,
    cwaniak podpiął się siatką do słupków sąsiada i pociągnął ją po swojej
    działce (pomijając oczywiście już ogrodzony bok pomiędzy działkami).

    Niestety, po jakimś czasie sąsiad się dorobił, przestała mu pasować
    siatka na słupkach i sobie postawił słupki murowane i ładny płot.

    Niestety, do słupka murowanego nie idzie przypiąć siatki jak nie ma
    wmurowanego haka, więc cwaniak stracił punkt zaczepienia dla swojego
    ogrodzenia. Co zrobił? Poszedł do sądu! ;-) Że niby jakim prawem tamten
    wymienił słupki, jak on do tych starych słupków miał przypiętą swoją
    siatkę ;-)

    Autentyk, moja luba była na ich rozprawie.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 14. Data: 2011-05-17 17:58:31
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-05-17 19:11, Massai pisze:

> [...]
    > siatkę ;-)
    >
    > Autentyk, moja luba była na ich rozprawie.

    To dopisz rozdział drugi i epilog. :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 15. Data: 2011-05-17 18:02:43
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "wieslav" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Hmm... Niewiele czy też zupełnie nic nie mogę?
    > A czy sąsiad rozpoczynajac takie prace musi mieć na to pozwolenie oraz czy
    > powinien to zgłosić w Urzędzie Gminy?
    > Wieslav

    TAK
    TAK
    TAK\
    ukladajac kostke zmienia bilans pow. biol. czynnej
    jesli nie dostales zawiadomienia o zamiarze wykonywania robot podjedz do
    PINB i zglos
    sasiadowi zafundujesz mandacik od 5 do 50 tys. pln

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 16. Data: 2011-05-17 18:07:22
    Temat: Re: Czy mo?na zakaza? prac?
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    [cut]> --
    > pozdr
    > luck

    sorry ale przytaczasz przepisy bez sensu
    na ulozenie kostki brukowej KONICZNE jest pozwolenie (wg BP)
    a tu wychodzi ze to robione jest na dziko
    konsekwencje opisalem wyzej

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 17. Data: 2011-05-17 18:24:12
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > wieslav wrote:

    > Wg Ciebie te "dobre stosunki sąsiedzkie" polegają na tym że on ma ci
    > udostępniać swoją działkę, a jak na swojej ziemi chce coś zrobić, to ma
    > się odsunąć o metr?

    A Ty bez żadnych zastrzeżeń pozwoliłbyś aby Ci się dosłownie wrył w
    fundamenty swego domu? I podczas tych prac drżał cały dom? Uważasz, że to
    dobrze dla domu? Szczególnie budowanego bardzo dawno?

    > Przypominasz mi takiego gościa co to gdy sąsiad chciał postawić
    > ogrodzenie, za żadne skarby nie chciał się dołożyć do części ...........]

    Poczytaj wszystko co opisałem dokładnie a najlepiej kilkakrotnie bo widzę,
    że z Twoim rozumowaniem coś nie tak skoro rzucasz takie porównanie.....
    On może mi zakłócać spokój cały dzień i noc, może upiększyć sobie widok za
    moje pieniądze(ściana), może naruszyć podstawę oraz ściany mego domu. W
    zamian nie mam nic.
    Naprawdę uważasz, że tak powinno być? I to jest w porządku?

    > Pozdro
    Wieslav

  • 18. Data: 2011-05-17 18:34:18
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ukladajac kostke zmienia bilans pow. biol. czynnej
    > jesli nie dostales zawiadomienia o zamiarze wykonywania robot podjedz do
    > PINB i zglos
    > sasiadowi zafundujesz mandacik od 5 do 50 tys. pln

    Oj .... ale sobie żartujesz!!!
    Przecież tylu ludzi układa sobie na podwórku kostkę i nie muszą mieć
    zezwoleń....

    Wieslav

  • 19. Data: 2011-05-17 18:43:06
    Od: kauzyperda <n...@n...com>

    W dniu 2011-05-17 20:07, HANA pisze:
    > sorry ale przytaczasz przepisy bez sensu

    a rozrozniasz prawo cywilne od administracyjnego?

    > na ulozenie kostki brukowej KONICZNE jest pozwolenie (wg BP)

    ktos twierdzil inaczej?

    > a tu wychodzi ze to robione jest na dziko

    tego nie wiadomo

    --
    pozdr
    luck

  • 20. Data: 2011-05-17 20:02:04
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 May 2011 14:45:39 +0200, wieslav napisał(a):

> [...]
    > I nasyłał różne
    > komisje aby dopiąć swego. A przecież to on kupował/wprowadzał się jak ja już

    Jesli nie było w księdze wieczystej wzmianki o Twoim oknie na jego stronę
    (prawo mówi też o furtkach itp), to niestety miał prawo, pomijając własne
    chamstwo, względy moralne i sąsiedzkie.

    > To on zabronił mi korzystania z okienka(jest
    > akurat od jego strony) do zrzutu opału do piwnicy. Dużo by opowiadać jeszcze
    > o jego wyczynach. I tak jestem cierpliwy...
    > A Ty nazywasz mnie elementem...???
    > A nie mógł chociaż przyjść i powiedzieć, że zamierza to robić? I jakich
    > maszyn będzie używał?

    A co by to zmieniło? - nie zgodziłbyś się, jak widzę z tego co piszesz.

    > Wcale nie musi podjeżdżać z tą kostką do samego
    > fundamentu mojego budynku. Mógł zostawić spokojnie 0.5 - 1 m.
    > Skoro mnie nazywasz elementem to życzę Ci takiego sąsiada!

    Na szczęście bezpośredniego sąsiada mam super, ale jedną idiotkę-sąsiadkę
    też mam niezłą. Psiarę. Ponieważ jednak mam do niej 200 m mojej zalesionej
    działki, to jakoś żyję, o ile mi odpadów mięsnych nie wywala pod bramą
    wjazdową, co najfajniejsze jest nocą, kiedy się w nie wdeptuje będąc w
    szpilkach np, otwierając bramę wyjeżdżając lub wracając do domu. W dzień
    też fajnie to wygląda - smród i rozwleczone przez psy flaki przy bramie
    mojej posesji... Ładna dekoracja, ludzie przechodząc mogą się podomyślać,
    co też ja wyprawiam i jaki ze mnie flejtuch, ze wyrzucam pod bramą takie
    rzeczy...

    Przepraszam za niefortunne nazwanie Cię "elementem", bo widzę, że
    jednoznacznie skrajnie źle Ci się to słowo kojarzy. Może i poniekąd
    słusznie.
    Chciałam użyć raczej słowa "egzemplarz" (w sensie "przypadek") - myślę, że
    ono nie ma TAKIEGO wydźwięku :-)

    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei