  • 221. Data: 2010-02-22 13:25:27
    Temat: Re: Czy mozna legalnie nie przestrzegac zapisow umowy?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Dlaczego miałbym nie wrócić? To tylko wykazuje, że problem logicznej
    > analizy zdań jest większy, niż myślałem ;)

    juz nie sciemniaj. nie jestes na usenecie od dzis, wiesz ze tu raczej ktos
    zje sówj czytnik niz przyna drugiemu racje :)

    > Oraz że umowy powinni sporządzać zawodowi prawnicy, bo "potoczne"
    > rozumienia jednego amatorskiego tekstu mogą być krańcowo odmienne.

    To jest niewykonalne. Bedziesz chodzi z prawnikiem podpisac umowe o telefon
    komórkowy?

    > To już nawet nie chodzi o złą wolę, tylko o zwyczajną inherentną
    > niedoskonałość języka jako środka komunikacji.

    IMO kurat w tym przypadku jezyk jest komunikatywny w stopniu
    wystarczajacym. To uwarunkowania prawne zprawiły, ze dane zdanie znaczy cos
    innego, niz pierwotnie jezyk zakładał.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 222. Data: 2010-02-23 07:38:01
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 22 Feb 2010 13:09:23 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Ale dlaczego "w formie pisemnej"??

    Na piśmie.

  • 223. Data: 2010-02-23 08:47:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:

    > juz nie sciemniaj. nie jestes na usenecie od dzis, wiesz ze tu raczej ktos
    > zje sówj czytnik niz przyna drugiemu racje :)

    Wiesz, tak zasadniczo to i Ty miałeś rację (że przeciętny człowiek może
    mieć z tym problem) jak i ja miałem rację (logiczna analiza zapisów
    wystarcza).

    Niestety problem z logiczną analizą jest większy, niż mi się wydawało...

    I małe połechanie własnego ego: jaki ja jestem genialny, że
    zanalizowałem poprawnie ;) (a poważniej: miałem więcej materiału
    porównawczego, więc de facto fory ;) )

    > To jest niewykonalne. Bedziesz chodzi z prawnikiem podpisac umowe o telefon
    > komórkowy?

    Zależy, jak duża ta umowa. Czasem może się opłacić - przy abonamencie
    np. na 200zł i karach umownych na 1500zł wykosztowanie się na prawnika
    do zanalizowania umowy za np. 150zł chyba się kalkuluje ;)

    > IMO kurat w tym przypadku jezyk jest komunikatywny w stopniu
    > wystarczajacym.

    Komunikatywny - owszem. Ale też wieloznaczny.

    > To uwarunkowania prawne zprawiły, ze dane zdanie znaczy cos
    > innego, niz pierwotnie jezyk zakładał.

    Język niczego nie zakłada. A tym bardziej pierwotnie :-P

  • 224. Data: 2010-02-23 08:51:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 23 Feb 2010 08:38:01 +0100, Herald napisał(a):

    > Na piśmie.

    Ale dlaczego? Przecież cały temat sprowadza się do tego, że nie musiał
    zachować formy pisemnej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 225. Data: 2010-02-23 09:17:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Wiesz, tak zasadniczo to i Ty miałeś rację (że przeciętny człowiek
    > może mieć z tym problem) jak i ja miałem rację (logiczna analiza

    ano!

> [...]
    >
    > I małe połechanie własnego ego: jaki ja jestem genialny, że
    > zanalizowałem poprawnie ;) (a poważniej: miałem więcej materiału

    niewatpliwie. Pocieszajace, ze od dzis wszyscy beda pamietac, co znaczy
    zdanie "wymaga formy pisemnej".

    > Zależy, jak duża ta umowa. Czasem może się opłacić - przy abonamencie
    > np. na 200zł i karach umownych na 1500zł wykosztowanie się na prawnika
    > do zanalizowania umowy za np. 150zł chyba się kalkuluje ;)

    Teoretycznie.
    Po przykładzie watkotwórcy widac, ze pranicy tez sie myla.

    > Komunikatywny - owszem. Ale też wieloznaczny.

    IMO tylko przez uwarunkowania prawne a nie jezykowe.
    Ale mysle ze trzeba EOTowac, bo chyba juz nigdzie dalej nie zajdziemy.

    > Język niczego nie zakłada. A tym bardziej pierwotnie :-P

    "Pierwotnie" zakładał, ze "zprawiał" jednak pisze sie troche inaczej, za co
    publicznie się kajam.
    P.S. Nie czepiaj sie - wiesz co miałem na mysli z tym pierwotnie! :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 226. Data: 2010-02-23 09:21:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:

    > IMO tylko przez uwarunkowania prawne a nie jezykowe.

    Och, nie tylko... Klasyczne przykłady z branży komputerowej: polecenie
    poruszenia myszką na ekranie - i lamer jeżdżący myszką dotykajać nią
    ekranu komputera ;)

  • 227. Data: 2010-02-23 10:28:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Och, nie tylko... Klasyczne przykłady z branży komputerowej: polecenie
    > poruszenia myszką na ekranie - i lamer jeżdżący myszką dotykajać nią

    W podanym przykładzie oczywiście, że tak.
    Ja nie mowie, ze tak jest generalnie, tylko, ze w tym konkretnym
    przykładzie przekaz jest jednoznaczny.
    Przeciez waidomo, ze jak ktos mowi skocz na piwo, to nie ma na mysli
    wskakiwania na puszke czy kufel.

    Natomiast nakaz zachowania frmy pisemej to nakaz zachowania formy pisemnej
    i to, ze prawo powiedziało, iz niedodanie zwrotu "pod rygorem niewaznosci"
    cakowicie zmienia sens zdania, nie ma nic wspolnego z potocznym rozumieniem
    tegoż zdania, o czym zreszta miałes okazję sie empirycznie przekonać.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 228. Data: 2010-02-23 13:02:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:

> [...]
    > cakowicie zmienia sens zdania, nie ma nic wspolnego z potocznym rozumieniem
    > tegoż zdania, o czym zreszta miałes okazję sie empirycznie przekonać.

    Potoczne rozumienia prawie zawsze zawodzą w przypadku spraw
    specjalistycznych ;)

  • 229. Data: 2010-02-23 19:14:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Potoczne rozumienia prawie zawsze zawodzą w przypadku spraw
    > specjalistycznych ;)

    no tak, zapomniałem ze w Polsce 30% analfabetów wtórnych i zachowanie formy
    pisemnej to sprawa specjalistyczna. ;-P

  • 230. Data: 2010-02-24 07:08:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:

    > no tak, zapomniałem ze w Polsce 30% analfabetów wtórnych i zachowanie formy
    > pisemnej to sprawa specjalistyczna. ;-P

    Wiesz, jak ludzie sterczą jak głupi przed zamkniętymi drzwiami tramwaju
    mając przed nosem napis "w celu otworzenia drzwi proszę nacisnąć
    przycisk" (i strzałka)... ;)