  • 211. Data: 2010-02-20 13:09:58
    Temat: Re: Czy mozna legalnie nie przestrzegac zapisow umowy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010, Nieco wkurzony wrote:

    > Po co kombinujesz? Nie znasz wszystkich szczegółów sprawy

    To było trzeba z góry ponarzekać i zastrzec że nie ma
    o czym dyskutować, bo najważniejszych informacji nie
    podałeś, więc nie ma o czym.
    Oczekiwanie że dyskusja będzie na temat IMVHO w takich
    warunkach jest niedorzeczne, z kolei oczekiwanie że
    na grupie *dyskusyjnej* nie będzie dyskusji (żadnej)
    również, więc mamy jedyny możliwy skutek: trochę
    flejmu.
    Znaczy zgodnie z założeniami :|

    pzdr, Gotfryd

  • 212. Data: 2010-02-20 19:43:18
    Od: "Nieco wkurzony" <k...@N...gazeta.pl>

    > To było trzeba z góry ponarzekać i zastrzec że nie ma
    > o czym dyskutować, bo najważniejszych informacji nie
    > podałeś, więc nie ma o czym.

    "Najważniejsze informacje" to nie są te, które akurat budzą Twoją ciekawość -
    tylko są to właśnie te, które umożliwiają odpowiedź na pytanie: "Czy mozna
    legalnie nie przestrzegac zapisow umowy?" (a w szczególności zapisu o pisemnym
    trybie jej ew. rozwiązania). I te podane zostały; reszta nie jest istotna.

    Odpowiedź uzyskałem, dziękuję, i "do miłego".

  • 213. Data: 2010-02-22 10:01:33
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 10:51:10 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Dobra.
    > W końcu przeczytałem powoli i dokładnie tudzież literalnie
    > ułożyłem treść art.73, to się wyjaśniło bez enigmatycznej
    > łaciny że nacisk jest na słowach "tylko wtedy", zaś .74
    > nie odnosi się tylko do ustawy, thx.
    > Kolejny kwiatek do pilnowania w umowach :]

    Wobec zapisu o treści:
    //
    Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy abonenckiej powinno być złożone na
    piśmie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, bądź w inny sposób
    przewidziany przez Dostawcę usług. Oświadczenie o wypowiedzeniu winno
    zawierać imię i nazwisko, nr klienta, adres.
    //
    Brak "groźby" o rygorze nieważności oznacza że w zasadzie mogę twierdzić że
    wypowiedziałem umowę, a że dostawca nie otrzymał mojego mejla którego
    wysłałem 25 stycznia, więc płacę mu za usługi tylko do końca lutego (1
    miesięczny okres wypowiedzenia). I niech się buja z naliczaniem abonamentu
    za marzec?

  • 214. Data: 2010-02-22 10:17:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 22 Feb 2010 11:01:33 +0100, Herald napisał(a):

> [...]
    > stycznia, więc płacę mu za usługi tylko do końca lutego (1 miesięczny
    > okres wypowiedzenia). I niech się buja z naliczaniem abonamentu za

    W zasadzie tak.
    W zasadzie, ponieważ jeśli się zaprze to będziesz musiał wykazać, że
    takie oświadczenie złożyłeś.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 215. Data: 2010-02-22 11:32:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > To było trzeba z góry ponarzekać i zastrzec że nie ma
    > o czym dyskutować, bo najważniejszych informacji nie
    > podałeś, więc nie ma o czym.

    Ten typ tak ma - po prostu lubi robić za tajemniczą twarz w lufciku.

    Chory psychicznie człowiek...

  • 216. Data: 2010-02-22 11:34:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:

    > Wyslij do swoich 10 znajomych (nie prawników), ja zrobie to samo pytanie
    > czy umowa ktora ma zapis w postaci:
    >
    > Wypowiedzenie oraz wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej.
    >
    > jest wypowiedziana, jezeli wypowiedzenie nie nastapi w formie pisemnej.
    > Co ty na to?

    Hmmm... Kilka osób zapytałem i faktycznie - przegapiają ten detal.

    Dziwne... Może za dużo umów przetłumaczyłem ;)

  • 217. Data: 2010-02-22 11:50:58
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 22 Feb 2010 10:17:49 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > W zasadzie tak.
    > W zasadzie, ponieważ jeśli się zaprze to będziesz musiał wykazać, że
    > takie oświadczenie złożyłeś.

    Przecież nie ma "rygoru" i przedstawiania dowodów (73, 74, 77 kc).
    A gdzie ma dowód dostawca usługi naszego pytającego?
    Poinformował go skutecznie o wypowiedzeniu umowy w formie pisemnej?

  • 218. Data: 2010-02-22 12:52:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Hmmm... Kilka osób zapytałem i faktycznie - przegapiają ten detal.
    >
    > Dziwne... Może za dużo umów przetłumaczyłem ;)

    ja tez popytałem i nikt nie kojarzył w ogole o czym mowie :)
    To znaczy nikt nie zwrociłby na to uwagi.

    Ale szacunek za to, ze wrociłes z wynikiem "badan".

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 219. Data: 2010-02-22 13:05:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:

    > ja tez popytałem i nikt nie kojarzył w ogole o czym mowie :)
    > To znaczy nikt nie zwrociłby na to uwagi.
    >
    > Ale szacunek za to, ze wrociłes z wynikiem "badan".

    Dlaczego miałbym nie wrócić? To tylko wykazuje, że problem logicznej
    analizy zdań jest większy, niż myślałem ;)

    Oraz że umowy powinni sporządzać zawodowi prawnicy, bo "potoczne"
    rozumienia jednego amatorskiego tekstu mogą być krańcowo odmienne.

    To już nawet nie chodzi o złą wolę, tylko o zwyczajną inherentną
    niedoskonałość języka jako środka komunikacji.

  • 220. Data: 2010-02-22 13:09:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 22 Feb 2010 12:50:58 +0100, Herald napisał(a):

    > Przecież nie ma "rygoru" i przedstawiania dowodów (73, 74, 77 kc).

    Ejże, wróćmy do początku -- zastrzeżenie formy pisemnej bez rygoru
    nieważności ma właśnie skutek dowodowy.
    A ogólną zasadę to sobie znajdź na samiuśkim początku kodeksu.

    > gdzie ma dowód dostawca usługi naszego pytającego?

    Nie ma? No to jak nie ma, to tym gorzej dla niego...
    ... co było do wykorzystania na początku sprawy, ale nie po przerżnięciu
    w 1 instancji ;-)

    > Poinformował go
    > skutecznie o wypowiedzeniu umowy w formie pisemnej?

    Ale dlaczego "w formie pisemnej"??

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd