  • 1. Data: 2010-02-16 12:08:17
    Temat: Umowa o dzieło - czy muszę powiadomić pracodawcę?
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Czy będąc zatrudnionym na umowę o pracę na czas nieokreślony u
    pracodawcy X muszę go poinformować o umowie o dzieło zawartej z
    pracownikiem Y?

  • 2. Data: 2010-02-16 12:20:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemolo pisze:
    > Czy będąc zatrudnionym na umowę o pracę na czas nieokreślony u
    > pracodawcy X muszę go poinformować o umowie o dzieło zawartej z
    > pracownikiem Y?

    "Pracodawcą Y" chyba?

    Zasadniczo nie - poza kilkoma wyjątkami, typu policja, służby specjalne.
    Tam albo nie wolno w ogóle albo trzeba uzyskać zezwolenie przełożonego.

    Zakładam, że nie masz zakazu konkurencji lub działalność nie jest
    konkurencyjna.

  • 3. Data: 2010-02-16 13:56:20
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    W dniu 2010-02-16 13:20, Andrzej Lawa pisze:

    > "Pracodawcą Y" chyba?

    Jasne :)

> [...]
    > Tam albo nie wolno w ogóle albo trzeba uzyskać zezwolenie przełożonego.
    >
    > Zakładam, że nie masz zakazu konkurencji lub działalność nie jest

    Nie jest konkurencyjna.

  • 4. Data: 2010-02-16 14:03:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemolo pisze:

    > Nie jest konkurencyjna.

    To możesz działać i o niczym nie informować - zakładam, że sam sobie
    roczny PIT robisz, ale nie pracodawca?

    Czasem chorzy umysłowo decydenci usiłują wpisywać w regulaminy pracy
    zakazy robienia czegokolwiek bez ich zgody (ja np. zachowałem sobie na
    pamiątkę śliczny dodatek do regulaminu Praktikera), ale nie ma to żadnej
    mocy prawnej i jak spróbują zrobić na podstawie tego dyscyplinarkę, to
    się przejadą.