  • 111. Data: 2023-10-01 07:47:15
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Rydzyk wspomagać fuj. Ale po co ma być poniżające? Już sam fakt i
    > konieczność zrobienia tego wystrarczy. Można wpłacić na dom dziecka lub
    > kupić konkretne rzeczy (jest cały portal ntt.), można i gdzieindziej na
    > pożyteczny cel. W ostateczności, pewnie gdzieś nadal są drukowane gazety
    > z płatnymi ogłoszeniami drobnymi.

    Przede wszystkim robert o nic nie założy be przegrał wszystkie
    potencjalne zakłady które mu proponowałem:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 112. Data: 2023-10-01 11:00:45
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 01.10.2023 o 07:45, Shrek pisze:

    > Ale skąd organy miałby wiedzieć? "dwóch nas piło, ktoś nas podpierdolił";)

    No bo jakby zakład ma być z samym organem. Organ po służbie nadal jest
    organem ;)

    PD

  • 113. Data: 2023-10-01 11:25:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Gromadzą w sensie stałej rejestracji czy w ogóle, bo jakiś bufor np. 24h
    > może nadal istnieć?

    Taka jest moja wiedza. Pio prostu w ustawach nie mają tzw. retencji
    danych. Zaczynają ją gromadzić na polecenie sądu, coś jak u nas
    podsłuchy. Nie wiem, czy gdzieś tam dany operator coś tam ma.

    > Poza tym może wynikać też z polskich. Co prawda zawsze można
    > argumentować, że postanowił zmylić, dojechał do granicy i wyłączył
    > telefon. Ale może dzwonił z zagranicy lub wysłał sms'a. A może łączył
    > się z inną infastrukturą będąc w Niemczech. Zależy co o nim już wiadomo.
    > W końcu BT telefonu też można/czasami daje się wykorzystać.

    Wrzucił do ciężarówki, albo włączony telefon nadał paczką. Da l koledze.
    Jeszcze kilka innych sposobów znam.

    > Jasne. A teraz, na podstawie dostępnych informacji zprofiluj gościa i
    > powiedz czy wychodzi Ci tuz techniki, ukrywania i zbrodni. Mi nie
    > wychodzi, więc jak jego telefon loguje się w Niemczech, rodzina to
    > potwierdza (po kiego kija mieliby kłąmać?), ślady od naszych operatorów
    > prowadzą do granicy, to raczej tam wyjechał. Dodatkowo jak gdzieindziej
    > zauważyłeś urodził się w Bonn, co przynajmniej sugeruje, że może mieć
    > tam jakąś "bazę" lub orientacje w terenie.

    Po to, by spokojnie mógł przeczekać nagonkę i normalnie w Polsce
    odpowiadać przed sądem. OK! Zawinił. Ale osób, które spowodowały
    śmiertelny wypadek samochodowy jest w Polsce mas i nikt nie robi takiej
    nagonki.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 114. Data: 2023-10-01 11:27:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.10.2023 o 07:41, Shrek pisze:

    > A znasz wyniki meczów w przyszłego tygodnia i wyborów? Bo wiesz że
    > ludzie się o to zakładają?

    > Nie - rozmawialiśmy o tym czy wyjechał za granicę.

    To przeczytaj, co sam piszesz. Skopiowałem to tu niżej, byś sobie
    przypomniał.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 115. Data: 2023-10-01 11:42:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-01, PD <p...@g...pl> wrote:
    > Kończę ten podwątek, bo kara za organizację nielegalnych zakładów jest
    > dużo cięższa niż za wzięcie w nich udziału ;)

    Spokojnie :) Art. 89. 2. Przepisu ust. 1 pkt 2 nie stosuje się do osób
    fizycznych urządzających gry hazardowe.

    W ogóle mam wątpliwości czy zakład osób fizycznych typu, że przegrany
    funduje coś materialnego innej osobie jest zakazany.

    2. Zakładami wzajemnymi są zakłady o wygrane pieniężne lub rzeczowe,
    polegające na odgadywaniu:
    1) wyników sportowego współzawodnictwa ludzi lub zwierząt, w których
    uczestnicy wpłacają stawki, a wysokość wygranej zależy od łącznej kwoty
    wpłaconych stawek - totalizatory;
    2) zaistnienia różnych zdarzeń, w tym zdarzeń wirtualnych, w których
    uczestnicy wpłacają stawki, a wysokość wygranych zależy od umówionego,
    między przyjmującym zakład a wpłacającym stawkę, stosunku wpłaty do
    wygranej - bukmacherstwo.

    Należy pamiętać też czemu to ma służyć, a nie wywodzić skutki prawne z
    językowego podobieństwa.

    --
    Marcin

  • 116. Data: 2023-10-01 12:03:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > W ogóle mam wątpliwości czy zakład osób fizycznych typu, że przegrany
    > funduje coś materialnego innej osobie jest zakazany.

    Nie jest. Ale jest coś takiego, jak Polski kodeks honorowy. Nie mam
    zamiaru na forum publicznym toczyć dyskusji o tej konkretnej osobie, bo
    to forum o prawie, a nie przywarach poszczególnych dyskutantów, tym nie
    mniej - krótko i wyjątkowo - w mojej ocenie w tym konkretnym wypadku
    osoba wyzywająca na ten swoisty pojedynek nie jest osobą zdolną do dania
    satysfakcji. Jakikolwiek zakład byłby dla niej nobilitacją do grupy osób
    honorowych. Już kiedyś o tym pisałem i jako "stary" bywalec powinieneś
    to pamiętać. :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 117. Data: 2023-10-01 14:23:22
    Od: PD <p...@g...pl>

> [...]
    > satysfakcji. Jakikolwiek zakład byłby dla niej nobilitacją do grupy osób
    > honorowych. Już kiedyś o tym pisałem i jako "stary" bywalec powinieneś

    A jednak. Zauważ że taki zakład jest formą wzięcia odpowiedzialności za
    swoje słowa. Odpowiedzialności materialnej, choć symbolicznej. Uciekasz
    od tego pod pretekstem, że "druga osoba nie ma zdolności honorowych", a
    może nawet to nie pretekst - może na prawdę tak uważasz. Nie wnikam.
    Uciekając od zakładu pokazujesz publiczności, że twoje słowa są warte
    tyle co blabla. Przyjmując zakład i nawet go przegrywając pokazał byś,
    że Twoje słowa to coś więcej niż blabla.

    PD

  • 118. Data: 2023-10-01 14:33:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.10.2023 o 14:23, PD pisze:
    > Zauważ że taki zakład jest formą wzięcia odpowiedzialności za swoje
    > słowa. Odpowiedzialności materialnej, choć symbolicznej.

    Ale ja nie mam absolutnie żadnego zdania na temat miejsca pobytu
    kierowcy KIA, za które mógłbym wziąć, albo nie jakąkolwiek
    odpowiedzialność - w tym materialną. To Shrek się upiera, że jest w
    Niemczech, potem chce się zakładać o to, że w Niemczech go zatrzymają (a
    nie że jest w Niemczech i nawet tej różnicy nie dostrzega). Na koniec
    chce, bym się z nim założył o to, że ja twierdzę, że jest w Polsce. Nie
    dostrzegasz idiotyzmu tego zakładu? Ja jedynie wykazuję, że na chwilę
    obecną nie jest znana żadna wiarygodna przesłanka pozwalająca na
    stwierdzenie, że gość jest w Niemczech i tyle. Tajny agent powołujący
    się na retencyjne dane telekomunikacyjne z kraju, który ich nie
    gromadzi, to ździebko za mało dla mnie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 119. Data: 2023-10-01 15:02:25
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Mnie to wuj, ale napisz nazwisko nomen-omen członka jełopozycji odpowiadającego
    stanowiskiem Sasinowi i przewyższającego go
    geniuszem.
    Tak, możesz wylosować. Ale nie losuj ze skazanych ;-)

    -----

  • 120. Data: 2023-10-01 15:03:33
    Od: PD <p...@g...pl>

> [...]
    > stwierdzenie, że gość jest w Niemczech i tyle. Tajny agent powołujący
    > się na retencyjne dane telekomunikacyjne z kraju, który ich nie

    No spoko, nie masz zdania w danym temacie, to logiczne się zakładał nie
    będziesz. Tylko po co te wtręty o zdolnościach honorowych.

    PD