    From: "Sl@0" <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy Policja może zabrać prawo jazdy?
    Date: Fri, 17 May 2002 12:34:45 +0200

    Użytkownik Pan Bambaryla <p...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ac2i0a$ooa$...@n...tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Zostałem wczoraj zatrzymany przez funkcjonariusza Policji,
    > który patrząc na moje prawo jazdy zapytał, czy wpisany tam
    > adres zameldowania jest właściwy. Po mojej odpowiedzi przeczącej,
    > stwierdził, że może zatrzymać mi dokument na 7 dni (oddał mi go).
    >
    > Jeżeli ma rację, to proszę Was o podanie przepisu, który o tym mówi.

    To nie jest powod do zabrania prawa jazdy, ale podstawa mogloby byc np. to,
    ze prawo jazdy jest uzywane niewlasciwie (brak mi tu prawniczego terminu),
    np. jest zniszczone, uzywasz jego bezprawnie, a policjant podejrzewa, ze
    poprzednie Ci odebrano. Sprawdzenie tego pewnie trwaloby OK 7 dni. Mnie
    kiedys tez kiedys straszono, a nawet sie policjant pytal ile za prawo jazdy
    zaplacilem. Uratowal mnie kolega, ktory bacznie sie przygladal i nie mial
    ochoty odejsc spowrotem do samochodu. Ale dzieki temu szybko zmienilem adres
    zameldowania, co i Tobie radze. Na przyszlosc jak znalazl.

    Pzdr
    Sl@o